geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iOS14-icoon.jpg
Eén van de privacy-verbeteringen van iOS 14 komt pas later uit
Dat er met iOS 14 weer een grote stap gezet ging worden wat betreft het beschermen van onze privacy werd tijdens de WWDC 2020 duidelijk. Er kwamen dan ook al snel filmpjes voorbij waarin in de beta-versie van iOS 14 te zien was dat ontzettend veel apps de inhoud van het klembord kopiëren.

Maar iOS 14 zou meer gaan bieden, ook de optie om apps je te laten volgen, of juist niet. Met name die optie hadden adverteerders het erg moeilijk mee, vooral omdat er maar zo weinig tijd zat tussen de WWDC 2020 en het uitbrengen van iOS, wat in de komende twee maanden verwacht wordt. Kennelijk is Apple gedeeltelijk onder de druk van de adverteerders gezwicht, want deze optie wordt nu tot begin komend jaar uitgesteld. Er is dus duidelijk geen sprake van uitstel, de adverteerders krijgen wat alleen wat meer tijd om hun opties aan te passen.


Apple heeft hierover een verklaring aan TechCrunch gestuurd, die kan je hieronder in zijn geheel lezen:

Citaat
We believe technology should protect users’ fundamental right to privacy, and that means giving users tools to understand which apps and websites may be sharing their data with other companies for advertising or advertising measurement purposes, as well as the tools to revoke permission for this tracking. When enabled, a system prompt will give users the ability to allow or reject that tracking on an app-by-app basis. We want to give developers the time they need to make the necessary changes, and as a result, the requirement to use this tracking permission will go into effect early next year.



Apple is inderdaad laat

Dat dit een paar maanden wordt uitgesteld is niet zo vreemd, want gisteren heeft Apple pas alle details hierover op de eigen site voor ontwikkelaars vrijgegeven. Dat geeft ontwikkelaars inderdaad wel erg weinig tijd, zeker als het gaat om ontwikkelaars die meerder apps in de App Store hebben staan.



 #iOS #AppStore
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: MackeyV40
Jammer dat Apple toch zwicht onder de druk van adverteerders.... Het rijmt ook niet met hun reclamefilmpje waarin privacy het hoofdthema is.
MacBook Pro (13-inch, 2020, 4 Thunderbolt-3 ports. Intel Core i5 1,8 GHz, 16 GB, 500 gB SSD), iPhone 13 256 gB, iPad 6 (9.7 inch, 2018) 32 gB, iPad 8 (9.7 inch, 2020), 32 gB, Apple Watch 3, Apple Watch 8 LTE.
geplaatst door: Timotheus
Wij zijn allemaal zeer ver verwijderd van de plaatsen waar de Grote Beslissingen worden genoemen, en weten dus goedbeschouwd niks. Maar als je alles zou weten, zou je je rot schrikken, daar ben ik van overtuigd.

Het zou me niks verbazen als Apple grote belangen had in Facebook c.s., en omgekeerd; als het allemaal veel meer twee-handen-op-een-buik was dan men doorgaans geneigd is aan te nemen. Dat zou best eens de achtergrond van dit soort beslissingen kunnen zijn.
I went there and came back / It was nothing special / The river at high tide / The mountain veiled by misty rain
geplaatst door: MackeyV40
Nou, ik begrijp eerlijk gezegd geen fluit van die adverteerdersmarkt.... Nu ben ik niet gevoelig voor reclame in die zin dat het mij totaal niet prikkelt om iets te kopen waarvoor wordt geadverteerd. Niet op papier, niet bij bushokjes en ook niet op internet. Ik snap dus niet dat men miljarden steekt in ale moeite mij een advertentie te tonen die helemaal is afgestemd op mijn voorkeuren. Zonde van het geld dat ze beter kunnen gebruiken producten goedkoper te maken of sommige bevolkingsgroepen financieel te helpen.

Ik ben er ook van overtuigd dat de techbedrijven meer samenwerken dan dat de 'gewone mens' ooit zal kunnen vermoeden. Het is wel frappant dat Apple 'wacht met implementeren van een privacy-verbetering' zodat adverteerders tijd hebben hun methodes aan te passen... Zet mij wel aan het denken in ieder geval.
MacBook Pro (13-inch, 2020, 4 Thunderbolt-3 ports. Intel Core i5 1,8 GHz, 16 GB, 500 gB SSD), iPhone 13 256 gB, iPad 6 (9.7 inch, 2018) 32 gB, iPad 8 (9.7 inch, 2020), 32 gB, Apple Watch 3, Apple Watch 8 LTE.
geplaatst door: anraadts
Apple voert een grote verandering voor ontwikkelaars door en blijkt te laat voor diezelfde ontwikkelaars alles klaar te hebben, dus stelt het een beetje uit.

Lijkt mij geen reden voor deze achterdocht.
geplaatst door: MacFrankie
@MackeyV40
Apple wacht niet op adverteerders, Apple wacht op ontwikkelaars.

Daarbij is iedereen gevoelig voor dingen die hij ziet. Het is input die je meeneemt, bewust of onbewust, voor beslissingen die je neemt of meningen die je vormt. Dus tenzij je een AdBlocker in je eigen brein hebt geïnstalleerd, word je beïnvloed door reclame. Ik zeg niet dat je koopt waar men reclame voor maakt, maar wel dat je een mening vormt op basis van wat je ziet.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
geplaatst door: ouwemac
Jij kunt het echt mooi onder woorden brengen MacFrankie! :thumbs-up:

@Timotheus: over twee-handen-op-een-buik: de tech bedrijven hebben één gemeenschappelijk belang. DE “VRIJE” MARKT verdelen.
Dat is te zeggen..... die door de overheid gesteunde markt met de onzichtbare hand van Adam Smith
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
geplaatst door: anraadts
Dat is te zeggen..... die door de overheid gesteunde markt met de onzichtbare hand van Adam Smith
Ik neem aan dat we het over deze Adam Smith hebben?