
Er worden problemen met USB-hubs met Monterey gerapporteerd
De release van
het nieuwe macOS Monterey lijkt grotendeels probleemloos te verlopen. Maar een release op zo’n grote schaal betekent natuurlijk wel dat soms software en/of hardware niet goed samenwerken, dat lijkt nu het geval met sommige USB-hubs.
Klachten hierover zijn de te lezen
op Apple’s eigen Support Communities,
op Reddit en
op Apple’s eigen Developer Forums. Het vreemde is dat het in verschillende gevallen ook om verschillende problemen gaat, waardoor het lastig kan worden om er achter te komen wat nu precies de oorzaak is.

Er worden problemen met USB-hubs met Monterey gerapporteerd
Zo zijn er mensen waar ‘alleen’ de USB 3.0 poort(en) op hun USB-hub niet meer werken, maar ook komt het voor dat USB-hubs helemaal niets meer doen. En de problemen strekken zich ook uit naar hubs die door Apple goedgekeurd zijn. Hieronder de ervaring van Reddit-gebruiker
Flyersny81:
My USB-C hub has issues with this update. The HDMI port connected to my second screen is working on the hub but none of the USB3 ports are working at all. I have tried different C ports on the MacMini and different hubs (I have 4). I also replicated this issue on my M1 MacBook Air after updating to Monterey. Here is the hub I am using. These hubs worked perfectly in Big Sur.
Had a call with Apple support and they said to try an Apple certified hub. I used this one I had floating around in my bag and both the HDMI and USB3 ports worked on it. I tried to daisy chain the Amazon hub to the Apple hub but that didn’t work either. Support told me that many people have been complaining about this issue and it will hopefully be fixed in the next patch to be pushed out.
Een ander probleem wat ook gemeld wordt is dat Power Delivery (het doorgeven van stroom voor het opladen) niet meer werkt.
Kortom, heb je een USB-hub en is dat belangrijk, dan is even wachten op een versie van Monterey waarin dit probleem wordt opgelost waarschijnlijk de beste beslissing.