Wat Flix zegt is veel belangrijker: geef je partner of een ander betrouwbaar persoon toegang tot je inloggegevens of laat weten waar die (op papier) te vinden zijn. Dat is veel makkelijker en dan heb je dat hele erfeniscontact-systeem niet nodig.
Volgende project is een goede (digitale) documentatie van MZOO (Mijn Zaken Op Orde). Maar daar heb ik nog steeds niet een bruikbaar en vertrouwd (database)programma voor gevonden. Er zijn er genoeg, maar die moeten ‘veilig’ zijn én toekomstbestendig. Filemaker is een kandidaat.
Volgens mij heb je niet zoveel nodig. Alle (oudere) officiële documentatie heb je thuis in dossiermappen of een dossierkast.Waar ik zelf moeite mee hebt, is dat je tegenwoordig bij veel instanties/bedrijven moet inloggen met de DigiD.
Want nou als ik vermist raak, met mijn telefoon bij me? Dan heeft mijn partner géén toegang tot de zaken die haar wél aangaan.
Je kunt het ook voor je 'cliënten' niet instellen, en voor jezelf wel...
Wat nou als ik vermist raak, met mijn telefoon bij me? Dan heeft mijn partner géén toegang tot de zaken die haar wél aangaan.
Toen alle belangrijke toegangsdata op usem kaartjes gezet. In bijbehorende envelopjes gedaan en terbeschikking gesteld.
Die usem-kaartjes zijn charmant. Mijn vader (*1923) had een archief dat bestond uit reeksen bakken met dat soort kaartjes. Het wiel wordt op gezette tijden weer opnieuw uitgevonden.
Ieder z'n afweging!
Ik heb mijn oude nummer niet en ook geen geactiveerde DigiD app1. Log in via Mijn DigiD2. Kies voor telefoonnummer wijzigen3. Kies voor: ‘Via een brief (u moet dan de sms-controle opnieuw aanvragen)’ en klik op ‘Volgende’4. Voer uw nieuwe telefoonnummer in5. Voer de sms-code in die u ontvangt6. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief met een code. Met deze code activeert u uw nieuwe telefoonnummer. In de brief staat hoe u dit doet.
Maar aangezien er inmiddels zoveel plekken zijn waar ik met DigiD naar binnen ga, vind ik de veiligheid prevaleren.