geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhoneXsLineup-icoon.jpg
Apple zet privacy centraal in nieuwe iPhone-commercial
Lang werd in debatten over privacy naar voren gebracht dat “we toch niets te verbergen hebben”, waarbij de suggestie gewekt wordt dat als je een eerlijk leven leidt je je geen zorgen hoeft te maken over privacy. Mocht je dat nog steeds denken dan is dit artikel van De Correspondent een aanrader.

Het lijkt er bijna op dat ze bij Apple dat artikel ook gelezen hebben. Want in een nieuwe commercial van Apple zien we visueel heel erg goed verbeeld in wat voor situaties we graag dingen privé houden, en daarbij gaat het beslist niet om criminele activiteiten, integendeel. De herkomst van het vrolijke muziekje eronder heb ik jammer genoeg niet kunnen vinden, als iemand dat weet dan houd ik me aanbevolen.


Deze commercial sluit aan op eerdere acties en uitingen die Apple hierover naar buiten heeft gebracht, en ook binnen het bedrijf plaatsvinden. Zo opende Apple in oktober van het afgelopen jaar al een mini-site binnen de eigen website die helemaal aan privacy gewijd is, waren er tijdens de recente CES in Las Vegas enorme billboards met de boodschap “what happens on your iPhone, stays on your iPhone” en sprak Tim Cook zich hier heel erg vaak over uit.


Een voorbeeld van dat laatste is een interview met Tim Cook voor de David Rubenstein Show, de interviewer is natuurlijk David Rubenstein zelf. Daar komen erg veel dingen aan bod, waaronder ook veel over Steve Jobs, maar vanaf 16:10 gaat het over privacy. Daar noemt Tim Cook dit “a fundamental human right” en noemt hij het even belangrijk als “some of the other civil liberties that make Americans what they are”.

Citaat
Our tact on this is we take a minimum amount of data from customers... only that which we need to provide a great service. Then, we work really hard to protect it with encryption and so forth.




Maandelijks trekt MacFreak bijna 70.000 bezoekers, die hier gemiddeld 5 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; alle mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
antw: Apple zet privacy centraal in nieuwe iPhone-commercial
16 maart 2019 - 17:22    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Sterke commercial!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Apple zet privacy centraal in nieuwe iPhone-commercial
17 maart 2019 - 05:09    reactie #2
geplaatst door: ouwemac
Sterk artikel!! (Van de correspondent).
Wel een beetje lang maar toch interessant genoeg om helemaal te lezen :reading:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: Apple zet privacy centraal in nieuwe iPhone-commercial
17 maart 2019 - 06:23    reactie #3
geplaatst door: MacFrankie
Ja, ik ken het artikel, heb er ook al meer dan eens naar doorverwezen. Het zou verplicht leesvoer voor iedere Nederlander moeten zijn!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
antw: Apple zet privacy centraal in nieuwe iPhone-commercial
17 maart 2019 - 19:42    reactie #4
geplaatst door: Jurriaan
Iemand die tegengas kan geven? Of is Apple inderdaad zo goed met onze privacy😉
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
antw: Apple zet privacy centraal in nieuwe iPhone-commercial
17 maart 2019 - 21:51    reactie #5
geplaatst door: MacFrankie
Kijk eens naar het verdienmodel van de verschillende bedrijven.

1A. Heb je Facebook?
1B. Betaal jij een bepaald bedrag (eenmalig, periodiek) aan Facebook?

2A. Maak je gebruik van Google diensten (zoeken, mail, navigeren, ...)?
2B. Betaal jij een bepaald bedrag (eenmalig, periodiek) aan Google?

3A. Maak je gebruik van Apple producten of diensten (iPhone, Mac, iCloud, navigeren, ...)?
3B. Betaal jij een bepaald bedrag (eenmalig, periodiek) aan Apple?

Dingen en diensten kosten geld. Dus op de A-vraag "ja" antwoorden, maar op de B-vraag "nee", dat kan niet. Dan moet er op een andere manier geld aan jou worden verdiend, en dat gaat met jouw privégegevens.

Apple is een gewoon bedrijf dat winst maakt, maar heeft daar niet jouw privégegevens voor nodig. Apple is, zeker in vergelijking met andere bedrijven, goed met onze privacy.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!