geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Apple-Car-icoon.jpg
Specialist in auto-interieurs van Tesla naar Apple
Als de schaarse geruchten die naar buiten komen over Apple’s plannen voor een auto kloppen dan is Project Titan inmiddels door drie fases gegaan. In de eerste ging het om een complete auto, in de tweede om een platform en inmiddels zou het weer uitgegroeid zijn naar de ontwikkkeling van een complete auto.

Een hint voor dat laatste is de overstap van Steve MacManus, de afgelopen vier jaar VP of Engineering bij Tesla en daarvoor werkte hij bij Jaguar/Land Rover, the Rover Group, Bentley en Aston Martin. Bij Bentley was hij functional manager voor stoelen en gordels, bij Aston Martin werkte hij als chief engineer aan zowel het interieur als trim en hardware aan de buitenkant. Het lijkt erg onwaarschijnlijk dat iemand met deze ervaring deze overstap zou maken als Apple niet bezig zou zijn met de ontwikkeling van een fysieke auto.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zAppleCarConcept.jpg
Specialist in auto-interieurs van Tesla naar Apple


Volgens Bloomberg zou Steve MacManus nu bij Apple werken als senior director, waarbij het jammer genoeg alleen bij die nogal vage omschrijving blijft.

Er stappen vrij vaak mensen over van Tesla naar Apple, en ook omgekeerd. In de afgelopen maanden waren dat onder andere chief vehicle engineer Doug Field, aandrijving-specialist Michael Schwekutsch en designer Andrew Kim.

Apple kreeg in de afgelopen tijd meerdere patenten toegewezen op het gebied van auto’s, waaronder deze voor het contactloos opladen terwijl de auto geparkeerd staat.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppleCarWirelessChargingPatent.png
Specialist in auto-interieurs van Tesla naar Apple




Bereik MacFreak’s 85.000 maandelijkse bezoekers met sponsoring, advertorials of pagelinks.
Reach MacFreak’s 85.000 monthly visitors through sponsoring, advertorials or pagelinks.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
antw: Specialist in auto-interieurs van Tesla naar Apple
24 juli 2019 - 13:05    reactie #1
geplaatst door: Dhr JW Twel
Ik blijf me verwonderen over Apple om hier zoveel resources op in te zetten. De marges en potentiële investeringen zijn hier van een hele andere orde dan Apple gewend is. 40% marge zie ik ze in de autoindustrie niet snel halen. De Return on investment is daar gewoon veel en veel lager. Apple stoot wel bijvb een router af omdat men daar te weinig op verdient, maar gaat vervolgens hier bakken met geld tegenaan gooien. Snapt u het? Ik niet! En voor hoeveel mensen is straks zo'n Apple auto weggelegd. Zal me niet verbazen als die hier € 100 k moet kosten.
Macverzamelaar van oude Mac's en software.
antw: Specialist in auto-interieurs van Tesla naar Apple
24 juli 2019 - 14:03    reactie #2
geplaatst door: Jurriaan
Ik neem aan dat Apple dit alleen doet als ze en voldoende winstmarge verwachten en ook dat werkelijk iets met automotive gaan doen.
Verder boeit het mij niet want ik heb al 11 jaar geen auto meer..
MBA '20 M1| SE1 & 2 iOS 15/17 | Mini6 iPadOS 17 | ATV 4K MKI  TVOS17|
antw: Specialist in auto-interieurs van Tesla naar Apple
25 juli 2019 - 19:06    reactie #3
geplaatst door: Timotheus
Het blijft koffiedikkijken, maar als Apple aan zoiets begint, dan is dat natuurlijk om een auto te maken met een revolutionair karakter, niet een auto zoals alle andere maar dan ietsje anders.

En Apple heeft voor zoiets natuurlijk meer resources dan de gemiddelde auto-producent, die alle investeringen direct ook weer met auto's moet terugverdienen. En Apple hoeft ook niet de hele traditie mee te zeulen die gevestigde merken achter zich aan moeten dragen. Apple kan direct een frisse start maken.

Maar spannend is het wel. Enfin, we zullen zien.
I went there and came back / It was nothing special / The river at high tide / The mountain veiled by misty rain