geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Utilities-icoon.jpg
Het grootste voordeel van Self Service Repair zijn de handleidingen
Een week geleden kon je hier op MacFreak al lezen dat Apple’s Self Service Repair programma in de VS van start is gegaan, tijd om te kijken hoe dat in de praktijk bevalt. Daarbij beginnen we met de conclusie: vooral de reparatie-handleidingen zijn het goede nieuws.

De reden voor die conclusie is dat het gereedschap en de onderdelen in de Self Service Repair Store For Apple Products (dat is de volledige naam) niet goedkoop zijn, en twee koffers van 35 kilo aan gehuurde apparatuur is ook niet mis. Dan Barbera van MacRumors huurde de koffers voor 49 dollar en de prijs van de batterij  voor iPhone 12 mini was $ 70,99. Trek daar de $ 24,15 af die hij terug kreeg voor het insturen van de vervangen batterij, en het totaal staat op $ 95,84.


Hetzelfde door Apple laten doen kost in de VS 69 dollar, bij ons is dat 75 euro.

Dan’s video hierboven is een aanrader, al is het alleen maar om te zien hoeveel moeite het was. Wil je nog meer achtergrondinformatie over dit projectje, dan is dit artikel ook nog de moeite van het lezen waard.

Conclusie

De conclusie lijkt dat Self Service Repair de moeite is voor mensen die het gereedschap al hebben, anders is het waarschijnlijk een goed idee om dat eerst elders te kopen. Maar in de meeste gevallen ben je goedkoper uit, en mogelijk ook beter, wanneer je het door Apple laat doen.

Wat ons terugbrengt bij de conclusie uit het begin: voor iedereen met twee rechterhanden en het juiste gereedschap is de toevoeging van reparatie-handleidingen van Apple zelf wel een erg prettige toevoeging.



 #SelfServiceRepair
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: sluisje

geblokkeerd

Dit programma is m.i. niet direct bedoeld voor de particulier die incidenteel een iPhone batterij vervangt. Meer voor het winkeltje op de hoek die dat 5 keer per dag doet.
geplaatst door: GeorgeM
@sluisje: waarom heet het dan Self Service Repair?