
Het marktaandeel van Apple TV+ groeit nog steeds
Tijdens het ‘Peek Performance’ event was er ook even aandacht voor Apple TV+, in de VS gaat Apple daarop honkbal uitzenden. Die sport is in de VS nog altijd enorm populair, met typisch Amerikaanse overmoed noemen ze de finale-serie daarvan bijvoorbeeld ‘The World Series’.
Het laat nog eens zien dat ze bij Apple grote plannen hebben voor Apple TV+, en dat daar kosten noch moeite voor gespaard worden.

Het marktaandeel van Apple TV+ groeit nog steeds
klik op de afbeelding voor een grotere versie
Dat doet Apple’s CEO Tim Cook natuurlijk alleen maar als er voldoende aan verdiend kan worden, het voldoende meerwaarde biedt en genoeg potentieel heeft. Dat laatste lijkt het te hebben, want ook sinds het afschaffen van de gratis proefperiode groeit Apple TV+ nog steeds gestaag door, zoals blijkt uit een rapport van
JustWatch.
In de grafiek hierboven is te zien dat toen het gratis abonnement bij aanschaf van een device van een half jaar naar drie maanden ging het marktaandeel een tijdje dalende was, maar dat het sindsdien de weg omhoog weer gevonden heeft. Het ligt voor de hand dat dit samenging met de content die Apple almaar aan het toevoegen is, waarbij meerdere films en series veel aandacht kregen, bijvoorbeeld
Greyhound,
Finch of
Ted Lasso.
Zoals je hierboven kan zien heeft Apple TV+ inmiddels 5,6 procent in handen en komt daarmee steeds dichter bij HBO Max. Dat laatste staat op 7 procent, maar Apple TV+ blijft stijgen en HBO Max daalt juist. Maar Apple heeft nog een eind te gaan wil het in de buurt komen van Disney+, dat na Apple begonnen is en nu al op 17,6 procent staat.
Maar Disney begon met een goed gevulde catalogus, terwijl Apple’s aanpak uniek is: beginnen met bijna niet, en dan gestaag almaar meer content toevoegen.