geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Google_Logo.jpg
Google’s marketing over privacy hoeft niet serieus genomen te worden
Begin vorige maand stond hier al de vraag waarom er sinds december geen updates  meer van Google uitkwamen, want daarvoor kwamen die om de haverklap uit. De reden was natuurlijk overduidelijk, Google had geen zin om met de billen bloot te gaan.

Want vanaf december moeten apps in de App Store voorzien zijn van een privacy label, en bij Google waren ze niet van plan om daar eerlijk over te zijn. Niet slim, want juist het eindeloos uitstellen van het publiceren van die labels zorgde ervoor dat het alleen maar extra aandacht trok. Inmiddels zijn ze wel gepubliceerd, en hieronder zie je de enorme waslijst die Google’s Chrome browser en de Google-app voor iOS en iPadOS aan privé-data verzamelen.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.GooglePrivacyLabels.jpg
Google’s marketing over privacy hoeft niet serieus genomen te worden

klik op de afbeelding voor een grotere versie

De mooie verhalen en plannen die Google naar buiten brengt hoeven natuurlijk niet serieus genomen worden zolang datzelfde bedrijf zich bezighoudt met het verzamelen van zoveel privédata. Want als iemand een goede reden kan geven dat een browser bijvoorbeeld je financiële gegevens zou moeten verzamelen mag het zeggen.

Dit alles is natuurlijk inkoppen voor concurrent DuckDuckGo, die dat op Twitter dan ook meteen gedaan heeft. En daarin overduidelijk laat weten dat het helemaal niet nodig is om dit soort gegevens te verzamelen in een browser, integendeel.


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.