Maar dat heeft niets met dit programma te maken daar hebben ze namelijk allemaal last van.
Ik denk dat deze persoon gewoon op het verkeerde moment in de markt is gekomen. Je had vroeger CSSEdit was een fijn programma was en daarnaast een eerste versie van Espresso. Die Espresso app was niet veel soeps en daar zou je niet Coda 1.6 of 1.7 in die tijd voor links laten liggen. Sterker nog, in die tijd had OS X nog een serieuze Spaces module op basis van en grid dus werken in meerdere apps was minder een probleem. Je kon relatief eenvoudig met Coda werken voor HTML en PHP en CSSEdit voor al je stijlen.
Toen kwam een nieuwe versie van Espresso en moest CSSEdit perse ingebouwd worden in Espresso. Dat voelde voor die tijd heel erg raar omdat ik niet Coda wilde opgeven maar het voelde wel aan alsof CSSEdit enkel in Espresso was gestopt om te zorgen dat je ook zijn HTML editor ging gebruiken, die bijna niemand gebruikte op dat moment.
Ik heb vanaf dat moment dit bedrijf links laten liggen en volgens mij vele met mij. Gelukkig kwam niet heel veel later Panic met Coda 2 + Diet Coda voor iOS. Die laatste stelde natuurlijk geen ruk voor (nog steeds niet) maar het is wel het moment waarop je zoiets doet en het gehele plaatje compleet dat bepalend is voor je succes denk ik.
De laatste/huidige serieuze nieuwe generatie van Espresso verliep ook al niet heel erg soepel. Dit kwam natuurlijk vooral omdat deze persoon alles alleen moest doen. De beta versies duurde en duurde maar, mensen verliezen gewoon interesse want jij bent niet de enige die software verkoopt en dan moet je ook nog eens opboksen tegen al die gratis versies die serieus goed zijn.
Als ik dan als laatste zoiets zie dan denk ik altijd. Als je serieus wilt dat mensen je niet meer serieus gaan nemen dan moet je dit soort acties doen.

Vergelijk dat eens met het icoontje van Transmit. Van een relatief hoekig vrachtwagentje in 2012 naar nieuw voor strakker en moderner agentje in 2018. Dit ziet er toch uit als vooruitgang omdat we dit dagelijks zelf ook zo ervaren. Kijk eens naar de auto's van 2012 en die van nu, dan zie je precies wat hier ontworpen is.

Je hebt met een doelgroep te maken die hier interesse in heeft en die dit heel erg kan waarderen. Je bent geen versie van MS Word of Excel aan het verkopen waar vooral (sorry, lelijke boekhouders) mee werken die het allemaal geen * uitmaakt hoe een icoontje uitziet.
Panic heeft trouwens ook al aangegeven dat ze bezig zijn aan Coda Next (3) en dat ze serieus aan het nadenken zijn hoe ze deze moeten gaan verkopen. Ik verwacht dat dit op basis van een abonnement zal zijn en dan vergelijkbaar aan het systeem dan Sketch hanteert.
Ik zou ook geen 80,- betalen voor deze Espresso app maar dat wilt niet zeggen dat ik niet Panic die 80,- zou gunnen over een gratis Atom die beide mogelijk vergelijkbare features hebben en passen in je workflow. Bij code editors gaat het denk ik ook een heel klein beetje om de gun factor.