
HomePod-problemen? Géén reset, niet in Woning-app verwijderen
Gisteren kon je hier op MacFreak
al lezen dat Apple de iOS 13.2 update daarvoor had teruggetrokken. Dat was niet voor niets, meerdere mensen lieten kort na het uitkomen van die update weten dat ze er problemen mee hadden en Apple trok deze update dan ook terug.
Mogelijk heb je deze problemen zelf ook. Als dat het geval is dan de volgende raad: reset je HomePod niet, en verwijder die niet uit de Woning-app. Doe je dat wel dan is de kans heel erg groot dat je HomePod niet meer zal gaan werken zonder reparatie, ook niet als er een nieuwe update door Apple uitgebracht wordt. Dit advies komt trouwens van Apple zelf, en is te lezen
bovenaan de support-pagina waar uitgelegd wordt hoe je een reset van een HomePod kan uitvoeren.
https://twitter.com/TheWillsy/status/1188912054314459137Hieronder de letterlijke tekst zoals die op die pagina te vinden is:
If your HomePod is running iOS 13.2, don’t follow these steps. If you’ve already reset or removed your HomePod from the Home app,
contact Apple Support.
Apple lijkt hier min of meer toe te geven dat het probleem komt door deze update, het lijkt dan ook waarschijnlijk dat je hiermee, als de aangepaste update eenmaal uit is, bij een officieel servicepunt verhaal kan halen. Het probleem voor iedereen in de Lage Landen met een HomePod met deze problemen is dat de HomePod nog niet officieel door Apple hier verkocht wordt. Het wordt interessant om te zien hoe hiermee door Apple tegen die tijd omgegaan wordt.
Bereik MacFreak’s 85.000 maandelijkse bezoekers met sponsoring, advertorials of pagelinks.
Reach MacFreak’s 85.000 monthly visitors through sponsoring, advertorials or pagelinks.