
Microsoft zet (per ongeluk?) zichzelf voor schut
De visies van Apple en Microsoft over de toekomst van computers zijn op zijn zachts gezegd niet dezelfde. Waar ze bij Apple ervan overtuigd zijn dat je voor iedere taak het beste device moet nemen, werkt Microsoft juist naar één device dat alles kan. Daarbij kiest Apple voor een nieuw besturingssysteem, terwijl Microsoft voortborduurt op het bestaande.
Bij Apple zien ze ondertussen dat dankzij de ontwikkelingen daar in zowel soft- als hardware dat de iPad steeds meer kan, er zijn inmiddels niet voor niets ook modellen met Pro in de naam. Dat zorgde ervoor dat Apple een
commercial uitbracht met de vraag "What's a Computer?"
Bij Microsoft vonden ze het kennelijk nodig om daar op te reageren, alleen maar een goed idee als dat goed doordacht en met een uitstekende uitvoering gebeurt, bijvoorbeeld grappig. Daarom heeft Microsoft nu een commercial uitgebracht waarin de iPad wordt vergeleken met een Windows tablet. Waarbij een heel erg vreemde keuze is gemaakt, want ze kleineren daarin hun eigen versie van Office voor de iPad.
Je vraagt je onwillekeurig af hoe de verhouding van de marketing afdeling bij Microsoft is met de mensen die deze software met bloed, zweet en tranen gemaakt hebben.