
Ontwikkelaars kunnen betalingen gaan bundelen
Het is een wens van veel ontwikkelaars die ons ook allemaal ten goede zou kunnen komen: de mogelijkheid om met één betaling hun app aan te schaffen voor al Apple’s besturingssystemen. Dus in één klap niet alleen een app voor iOS, tvOS en watchOS, maar tegelijkertijd ook voor macOS.
Op dit moment is het al mogelijk om in één app-bundel een combinatie te maken voor iOS, tvOS en watchOS, waardoor er veel apps in de iOS App Store te vinden zijn die op werken op al die devices. Maar macOS apps leven op dit moment nog helemaal afgesloten in hun eigen Mac App Store domein, ook wat het financiële gedeelte betreft. Daar gaat dus verandering in komen, in de nieuwe Xcode 11.4 beta update zit de mogelijkheid voor wat Apple ‘Universal Purchases’ noemt.

Ontwikkelaars kunnen betalingen gaan bundelen
Zowel voor ontwikkelaars als voor ons, de consumenten, kan dit een grote stap vooruit zijn. Voor de ontwikkelaars wordt het trouwens ook makkelijker om apps voor de verschillende besturingssystemen van Apple in één keer in te dienen. En als het de ontwikkelaars makkelijker gemaakt wordt zal dat ook in ons voordeel zijn. Hieronder vind je Apple’s eigen omschrijving:
Starting in March 2020, you’ll be able to distribute iOS, iPadOS, macOS, and tvOS versions of your app as a universal purchase, allowing customers to enjoy your app and in‑app purchases across platforms by purchasing only once. You can choose to create a new app for these platforms using a single app record in App Store Connect or add platforms to your existing app record. Get started by building and testing your apps using a single bundle ID with Xcode 11.4 beta.
met dank aan forumlid ‘VwVanFan’, die dit nieuws als eerste meldde#AppStore #Xcode