Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties

Ook Apple adverteert veel minder op Twitter

(1/2) > >>

Robert:
Ook Apple adverteert veel minder op TwitterDe overname van Twitter door Elon Musk heeft vooral voor veel chaos gezorgd, zo was het besluit om de blauwe vinkjes (waarmee iemand kon laten zien dat het echt die persoon is) plotseling als abonnement voor 8 dollar per maand aan te bieden waarschijnlijk het domste wat maar te bedenken is.

Want natuurlijk werd daar meteen gebruik van gemaakt, zowel door kwaadwillenden als grapjassen, en was het meteen niet meer duidelijk wie nu achter welk account zit. Voor bedrijven natuurlijk geen aantrekkelijk scenario, voordat je het weet stuurt iemand onzin uit jouw naam de wereld in, waarbij het blauwe vinkje voor veel mensen nog steeds suggereert dat het om een echt account gaat.

Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?— Mr. Tweet (@elonmusk) November 28, 2022
--- Einde van citaat ---

Voor advertentiebedrijf de Omnicom Media Group media groep reden om hun cliënten te waarschuwen dat het op dit moment niet zo’n goed idee is om op Twitter te adverteren. In een memo van dit bedrijf is onder andere het volgende te lezen:


--- Citaat ---There is evidence that the risk to our clients’ brand safety has risen sharply to a level most would find unacceptable. We recommend pausing activity on Twitter in the short term until the platform can prove it has reintroduced safeguards to an acceptable level and has regained control of its environment.

--- Einde van citaat ---
De vrije vertaling:


--- Citaat ---Er zijn aanwijzingen dat het risico voor de merkveiligheid van onze klanten sterk is gestegen tot een niveau dat de meesten onaanvaardbaar zouden vinden. Wij raden aan om op korte termijn activiteiten op Twitter te pauzeren totdat het platform kan bewijzen dat het opnieuw beveiligingen tot een aanvaardbaar niveau heeft ingevoerd en de omgeving weer onder controle heeft.

--- Einde van citaat ---
Apple

Eén van de klanten van de Omnicom Media Group ís Apple, tot voor kort een van de grootste adverteerders op Twitter. De reactie van Elon Musk hierboven is voorspelbaar door wat we van hem gewend zijn. Maar kennelijk is het bij hem nog niet doorgedrongen dat ‘free speech’ ook inhoudt dat adverteerders zelf mogen beslissen waar ze hun geld besteden, of niet.

Dat Musk zich erg druk maakt over inkomsten door advertenties is niet voor niets, de financiële positie van Twitter is niet erg rooskleurig.

Apple is trouwens niet het enige bedrijf dat in deze roerige tijden voor Twitter gestopt is met daar adverteren of dat veel minder doet, veel andere grote bedrijven hebben dezelfde beslissing genomen, waaronder Volkswagen, General Motors en General Mills.



 #Twitter

sluisje:
@Mr Musk, Free speech is wat anders dan haatzaaien, racisme, antisemitisme, beledigen, oproepen tot geweld en je als een ander voordoen.

GeorgeM:
@sluisje: +1

Gezien de op zijn minst erg vreemde besluiten van Musk sinds hij Twitter heeft overgenomen vraag ik me af of zijn fans inmiddels zien dat hij misschien toch iets minder geniaal is dan tot nu toe vaak gedacht werd.

ouwemac:
Binnenkort gaan Twitter en TruthSocial samenwerken voorspel ik.
Kan Trump weer tweets plaatsen zonder dat hij gezichtsverlies lijdt.  :cool:
En Musk heeft opeens een paar miljoen inschrijvingen erbij.  :wink:

anraadts:
Musk is helemaal de weg kwijt.

In tegenstelling tot eerdere beloftes heeft hij nu 72.000 accounts die eerder verbannen waren weer actief gemaakt, zonder dat er verder ook maar naar gekeken is.

Zou ook moeilijk zijn, want er is bij Twitter bijna niemand meer werkzaam om er naar te kijken, er is bijvoorbeeld nog maar één persoon om kinderporno te verwijderen over.   :confused:

https://9to5mac.com/2022/11/29/banned-twitter-accounts/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie