
'Post-PC' centraal in nieuwe commercial voor iPad Pro
In 2010 maakte Steve Jobs keer op keer in interviews duidelijk wat volgens Apple de toekomst is. Daarbij maakte hij vaak duidelijk dat volgens hem klassieke computers steeds minder gebruikt zullen gaan worden, en dat de toekomst is voor mobiele devices zoals de iPad.
Volgens Steve zouden klassieke computers worden als vrachtwagens bij de ontwikkeling van de auto. In het begin waren alle auto's bestel- of vrachtwagens, bij de evolutie van de auto kwam de personenwagen op en werd uiteindelijk wat we verreweg het meest op de weg zien.
When we were an agrarian nation, all cars were trucks. But as people moved more towards urban centers, people started to get into cars. I think PCs are going to be like trucks. Less people will need them. And this transformation is going to make some people uneasy... because the PC has taken us a long way
Deze 'Post-PC' visie zien we terug in een nieuwe promotie-video van Apple voor de
iPad Pro, die hieronder te zien is. Daarin staat een meisje centraal die haar iPad Pro gebruik voor van alles, van het maken van content tot en met het lezen van een stripboek.
Met iOS 11 heeft Apple een erg grote stap gezet om de iPad een steeds meer volwaardige computer te maken, onder andere door het toevoegen van drag-and-drop en de Bestanden-app. Niet onbelangrijk, want de cijfers van de bezoekers aan websites laten al een tijd zien dat Steve Jobs op zijn minst al gedeeltelijk gelijk heeft gekregen. Want die cijfers maken bijna overal duidelijk dat meer dan 50 procent van de bezoekers gebruik maken van een mobiel device.