geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Numbers2013-icoon.jpg
Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel
Het werd al een tijdje voorspeld: op een gegeven moment zullen de uitgaven voor reclame's op mobiel hoger uitkomen dan op de desktop, als we naar de trend kijken dan is duidelijk te zien dat dit komend jaar gaat gebeuren.

Die enorme groei in het mobiele segment komt vooral doordat daar zoveel video op wordt geconsumeerd. Waar dit op de desktop 1,5 procent gaat dalen, naar een besteding van 15 miljard dollar, stijgt het op mobiel met maar liefst 49 procent, waarmee de bestedingen daar op 18 miljard dollar uitkomen.

http://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AverageTimeSpentGloballyWatchingOnlineVideoByDevice.png
Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel


In de grafiek hierboven kan je zien dat er al meer dan drie jaar geleden er meer video's mobiel werden bekeken dan op de desktop, het verschil tussen beide platformen is sindsdien alleen maar verder gegroeid, en hard.

Maar omdat de schermen van desktops groter zijn, wordt er daar meer door de adverteerders voor betaald per tijdseenheid. Dat is de reden dat de uitgaven voor mobiel komend jaar pas die voor de desktop gaan inhalen.

http://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.GlobalAdSpendOnMobileVideoWillSurpassNon-mobileNextYear.png
Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel


(klik op de afbeeldingen voor een grotere versie)


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel
20 juli 2017 - 16:55    reactie #1
geplaatst door: cyrano
Zowat elke e-marketeer spam site van 't moment biedt die "cijfers" te koop aan...

Het gaat over de US. Niemand zal ontkennen dat er meer mobiele toestellen zijn. After all, er zijn meer dan 1 miljard iOS devices verkocht, waarvan het grootste deel iphones.

Maar dit gaat over "spending". Ik kom zelf uit die industrie. Dit is opgemaakt op basis van projecties van budgetten voor volgend jaar. Je denkt toch niet dat die serieus zijn? Je gaat je concurrent toch niet je marketing strategie verklappen? :cool:

En de originele bron praat niet eens over "ad spending". Die heeft het over "video viewers". Wat al die emarketeers daarvan maken, is projectie.

Het besluit wist iedereen al. Mobiel groeit.

Wat niet klopt, is de extrapolatie naar wereld niveau. Je denkt toch niet dat de Chinezen zo'n (weggefilterd) serieus nemen?

De USA blaast zich nog steeds op als wereldleider. Ze vergeten alleen dat de Chinezen met veel meer zijn. En daar zijn niet zoveel statistieken van.

Het is ondertussen zover dat Amerikaanse bedrijven Chinese producten kopiëren...

(Bewerkt door cyrano om 16:58, 20-07-2017)
I'd tell you a UDP joke but you might not get it.