
Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel
Het werd al een tijdje voorspeld: op een gegeven moment zullen de uitgaven voor reclame's op mobiel hoger uitkomen dan op de desktop, als we naar de trend kijken dan is duidelijk
te zien dat dit komend jaar gaat gebeuren.
Die enorme groei in het mobiele segment komt vooral doordat daar zoveel video op wordt geconsumeerd. Waar dit op de desktop 1,5 procent gaat dalen, naar een besteding van 15 miljard dollar, stijgt het op mobiel met maar liefst 49 procent, waarmee de bestedingen daar op 18 miljard dollar uitkomen.

Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel
In de grafiek hierboven kan je zien dat er al meer dan drie jaar geleden er meer video's mobiel werden bekeken dan op de desktop, het verschil tussen beide platformen is sindsdien alleen maar verder gegroeid, en hard.
Maar omdat de schermen van desktops groter zijn, wordt er daar meer door de adverteerders voor betaald per tijdseenheid. Dat is de reden dat de uitgaven voor mobiel komend jaar pas die voor de desktop gaan inhalen.

Reclame uitgaven in 2018 voor het eerst hoger op mobiel
(klik op de afbeeldingen voor een grotere versie)