geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhone12Lineup-icoon.jpg
Sommige gebruikers melden problemen met 5G en LTE met iPhone 12
Nu de iPhone 12 modellen allemaal uit zijn blijken er op meerdere plekken klachten over het wegvallen van de internetverbinding te vinden. Die lijken vooral voor te komen als mensen in beweging zijn, wat suggereert dat het schakelen tussen de verschillende verbindingspunten niet altijd goed gaat.

Rapporten van dit soort problemen zijn bijvoorbeeld te vinden op Apple’s eigen eigen Communities en deze pagina van Reddit. Daar zijn ook een paar mensen bij die er ook last van hebben als ze niet in beweging zijn, mogelijk zitten die net tussen die verschillende verbindingspunten in. Meerdere gebruikers hebben al contact met Apple opgenomen, waarbij onder andere ook het schakelen tussen de verschillende verbindingspunten als reden van dit probleem gesuggereerd werd.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.iPhone12ProLenzenEnLiDAR.jpg
Sommige gebruikers melden problemen met 5G en LTE met iPhone 12


Mocht jij last hebben met de internetverbinding op je iPhone, door in het bedieningspaneel linksboven op het vliegtuigje te klikken kan je de vliegtuigmodus inschakelen, waarmee al het internetverkeer van en naar je iPhone stopt.

Als je dan een tweede keer daarop klikt zal de verbinding weer opgebouwd worden, voor een aantal gebruikers lijkt dit het probleem op te lossen.

Nog even uit eigen ervaring: ik heb een iPhone 11 Pro in gebruik die van tijd tot tijd, vooral in de auto, ook moeite heeft met de internetverbinding. Als ik dan bijvoorbeeld Siri (handsfree) vraag om iemand een bericht te sturen, dan duurt het heel lang en meldt ze uiteindelijk dat het niet gelukt is. Ook in dit geval brengt hetzelfde recept bijna altijd de oplossing: even via het bedieningspaneel de vliegtuigmodus activeren, en daarna weer alles terug naar normaal.



 #iPhone
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: ardie
Is het dan een iPhone-probleem of een 5G-probleem? Weet jij dat Robert?
geplaatst door: jiepie
Typisch Iphone 12 probleem, hier nog géén 5G en verbinding ook uitgevallen, volledige herstart was de enige oplossing. Toch jammer voor een toestel van 900€.
geplaatst door: deklerk
Bij mijn 12 mini zijn het, na installatie van de CoronaMelder, de "blootstellingsmeldingen" die de accu gestaag leegzuigen.
geplaatst door: Robert
@ardie: het gaat in het bericht om problemen met zowel 5G als LTE, dus niet alleen een 5G probleem (en heb zelf een iPhone 11 Pro, die heeft nog helemaal geen 5G).

@jiepie: als het na één herstart verholpen was lijkt het mij nauwelijks de moeite van het vermelden waard, maar misschien loop ik al te lang mee in de tech-wereld? ;)

@deklerk: dan is het toch jouw keuze? Je kan die meldingen ook uitzetten...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: Ziegler
Dit is mij ook al eens opgevallen. Geen idee wat de oorzaak is.
geplaatst door: jiepie
@Robert:met Iphones 4, 5, 6 en 7 nooit die problemen gehad, ik loop ook reeds een tijdje mee in de tech-wereld.
geplaatst door: Ziegler
Vandaag vloog mijn batterij (12 mini) leeg tijdens het hardlopen. Ik gebruik runkeeper. Na een half uur was de batterij al zo'n 40% minder!