geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Sonos-logo.jpg
Sonos stopt ondersteuning oudere devices, maar niet helemaal
Sonos maakte eerder deze week in een blog-post bekend dat het vanaf mei stopt met de ondersteuning voor oudere hardware. De reden is relatief simpel, de processors in de oudere devices zijn niet toereikend meer, iets wat ook geldt voor het geheugen.

Daarbij gaat het om Zone Players, Connect, Connect:Amp, de eerste generatie Play:5, CR200 en Bridge. Deze modellen kwamen tussen 2006 en 2009 op de markt. Dat klinkt oud genoeg om te stoppen met software-ondersteuning, maar sommige van deze apparaten werden in 2015 nog door Sonos verkocht, dan lijkt stoppen in 2020, toch wel wat aan de vroege kant. Sonos biedt trouwens wel de optie aan om de oudere devices in te ruilen voor een nieuwere, daarbij krijg je dan 30 procent korting op ieder device wat je inruilt voor een nieuwere. Maar dat valt duidelijk niet bij iedereen in goede aarde.


Patrick Spence, de CEO van Sonos heeft inmiddels per e-mail gereageerd, die kan je hieronder in zijn geheel lezen. Daarin maakt hij duidelijk dat er geen software updates meer gaan komen voor deze devices, maar nog wel bug fixes en security patches, zolang dat mogelijk is.

Citaat
We heard you.

We did not get this right from the start. My apologies for that and I wanted to personally assure you of the path forward:

First, rest assured that come May, when we end new software updates for our legacy products, they will continue to work just as they do today. We are not bricking them, we are not forcing them into obsolescence, and we are not taking anything away. Many of you have invested heavily in your Sonos systems, and we intend to honor that investment for as long as possible. While legacy Sonos products won’t get new software features, we pledge to keep them updated with bug fixes and security patches for as long as possible. If we run into something core to the experience that can’t be addressed, we’ll work to offer an alternative solution and let you know about any changes you’ll see in your experience.

Secondly, we heard you on the issue of legacy products and modern products not being able to coexist in your home. We are working on a way to split your system so that modern products work together and get the latest features, while legacy products work together and remain in their current state. We’re finalizing details on this plan and will share more in the coming weeks.

While we have a lot of great products and features in the pipeline, we want our customers to upgrade to our latest and greatest products when they’re excited by what the new products offer, not because they feel forced to do so. That’s the intent of the trade up program we launched for our loyal customers.

Thank you for being a Sonos customer. Thank you for taking the time to give us your feedback. I hope that you’ll forgive our misstep, and let us earn back your trust. Without you, Sonos wouldn’t exist and we’ll work harder than ever to earn your loyalty every single day.

If you have any further questions please don’t hesitate to contact us.



 #Sonos #AirPlay
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: Flix
Inderdaad, absurd!
Mijn systeem (w.o. een 2x Play:5 en een Bridge) komt van november 2012, dus net 7 jaar oud, en nu al 'obsolete'? Kom op, zeg; we hebben het hier over een muzieksysteem, en niet over bv een telefoon waar de technieken razendsnel evolueren. Die CEO mag wel ff goed door het stof gehaald worden!
geplaatst door: neoman
Topman Sonos is al door het stof gegaan en heeft excuses aangeboden. Updates blijven voorlopig komen.
Link
geplaatst door: Flix
Vooralsnog beklijft vooral de belachelijke aankondiging.
We zullen het meemaken.
geplaatst door: Dick de Roos
Dit doet (ondanks de excuses) geen goed voor het vertrouwen in SONOS.
Een beetje muzieksysteem gaat +20 jaar mee.
Veel meer dan geluid voortbrengen is niet nodig. Het samenwerken van de verschillende componenten gebeurt al, dus wat is nu het probleem?
Met slimme software voor de nieuwere producten werken die simpel samen met de oudere systemen.
Kortom: een domme aankondiging, wat SONOS veel klanten gaat kosten.
Ondanks de excuses.