Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties
The New York Times app voor iPhone nu gratis
Robert:
The New York Times app voor iPhone nu gratisAls je graag internationaal nieuws wilt lezen, dan kom je er al snel achter dat je daar vaak voor moet betalen. Want of je moet voor de content betalen, of de app is niet gratis.
Maar er is goed nieuws voor iedereen die de portemonnee liever niet wil trekken, want de app van The New York Times is niet langer betaald, maar voortaan gratis. Het gaat daarbij niet alleen om de app, ook alle artikelen kunnen nu zonder te betalen gelezen worden.
Dat is ook te lezen in de informatie bij de 2.0.0 update:
--- Citaat ---
Wat is er nieuw in versie 2.0.0
[*] The app is now completely free. You can read unlimited articles - no need for a paid subscription.
[*] The newest articles are highlighted at the top of the news feed.
[*] Subscribe to the Morning Briefing and receive an alert when it's ready.
[*] Share screenshots of story summaries to get your friends caught up quickly, too.
[*] Redesigned cards tell you what's happening clearly and simply.
[*] And now with 1Password support.
--- Einde van citaat ---
De vraag lijkt vooral of dit goed nieuws is voor de toekomst, want bij ons proberen kranten ook steeds meer geld te genereren via het betalen voor content. En als dat niet werkt dan zijn we misschien uiteindelijk veroordeeld tot alleen het snelle nieuws zonder verdere achtergronden.
Dat laatste was trouwens de reden dat Steve Jobs altijd een voorstander is geweest om content betaald te houden, hij geloofde niet dat gratis en kwaliteit samengaan.
Wil je de nieuwe versie van de app van The New York Times, die kan je hier vinden in de iOS App Store.
Pieterr:
--- Citaat ---
De vraag lijkt vooral of dit goed nieuws is voor de toekomst, want bij ons proberen kranten ook steeds meer geld te genereren via het betalen voor content.
--- Einde van citaat ---
"meer geld te genereren"? Misschien is "minder geld te verliezen" beter geformuleerd.
Zie ook dit artikel:
Oplages kranten dalen, en nrc.next verdwijnt misschien
een trend die al langer gaande is.
Grootste kranten zien oplage verder dalen.
Robert:
@ Pieterr: die zin kwam inderdaad voort uit precies dat nieuws. Kennelijk heb ik een wat positievere kijk op de dingen... :happy:
Axhill:
Het lijkt toch wel mee te vallen, gezien de laatste berichten. Kennelijk maakt een goede krantenuitgever het verschil.
De omzet uit oplage en advertenties van De Persgroep is in 2014 gestegen, meldt Adformatie. Wel had het uitgeefconcern een dalend bedrijfsresultaat en het nettoresultaat was 1,8 miljoen negatief. Dit blijkt uit het jaarverslag van 2014. De stijging van de omzet uit oplage is opvallend, gezien de neerwaartse trend in de markt. De oplageomzet bedroeg 233,0 miljoen euro, tegenover 220,1 miljoen euro in 2013.
De Persgroep uit Belgiƫ, eigenaar van Het Parool, de Volkskrant, AD, Trouw en de regionale titels (o.a. De Gelderlander) van Wegener Media heeft ruim de helft van de markt in handen. Bij De Persgroep is print belangrijk, maar digitaal staat er gelijk aan.
Robert:
@ Axhill: de omzet van De Persgroep steeg, maar stegen het aantal abonnees ook?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie