
Tim Cook over de prijs van de iPhone X
Sinds de aankondiging van de iPhone X waren er vragen over de prijsstelling van die modellen, zouden er bijvoorbeeld wel genoeg mensen zijn die zoveel voor een premium smartphone over hebben?
Inmiddels is die vraag gerust bevestigend te beantwoorden, zowel in het eerste kwartaal als het afgelopen kwartaal was de iPhone X steeds het best verkopende model voor Apple. Dat succes hielp dan ook om de omzet die met iPhones behaald werd verder te laten stijgen. Maar was de iPhone X een éénmalig succes voor Apple, of gaan ze in Cupertino doorborduren hierop?
Na de presentatie van de kwartaalcijfers is er altijd een vraag en antwoord met de analisten, en Shannon Cross van Cross Research vroeg hier specifiek naar:
Now that we're a couple of quarters out from the launch of the iPhone X, you know, given the thousand-dollar price point — and it's clearly selling — but there's been a lot of questions in the market about sustainability of that price point and how you're thinking about it, you know, as you go, you know, look out sort of holistically across your lineup. So if you could talk a bit about what you're hearing from your customers on that and then I have a follow up.
Tim Cook geeft niet echt antwoord, hij wil natuurlijk nooit prijsgeven wat Apple precies gaat doen. Maar hij maakt wel duidelijk hoe blij en enthousiast ze zijn in Cupertino met dit succes, de kans dat er een vervolg komt lijkt dan ook erg groot. Daarbij blijkt het aanbieden van meerdere modellen voor verschillende budgetten ook een succes, de kans dat dit ook komend jaar weer het geval zal zijn lijkt dan ook erg groot.
Hieronder Tim Cook's letterlijke antwoord:
Shannon, it's Tim. As Luca mentioned earlier, our revenues are up 14% year over year on iPhone and that's a combination of single digit unit growth and ASP growth that is mainly driven by iPhone X. I think that our iPhone line shows that there's a variety of different customer in a market that is as large as a smartphone market. And so we're going to continue to provide different iPhones for folks to meet their needs.
On iPhone X specifically, I think it's important to maybe emphasize again one of the things I mentioned in my opening comments, that customers chose iPhone X more than any other iPhone each and every week in the March quarter just as they did following its launch in the December quarter. Also, since we split the line with the launch of iPhone 6 and 6 Plus back in 2014, this is the first cycle that we've ever had where the top of the line iPhone model has also been the most popular. And so with the customer sat that Luca referenced as well, the 99%, the iPhone X is a beloved product. And so I think, you know, it's one of those things where like a team wins the Super Bowl — maybe you want them to win by a few more points, but it's a Super Bowl winner and that's how we feel about it. I could not be prouder of the product.
Nog één aanvulling: de 'customer sat' waar Tim Cook het over heeft is customer satisfaction, oftewel de gemeten tevredenheid van gebruikers. Meer over dat onderzoek naar de tevredenheid van gebruikers van de iPhone X kan je lezen in
dit eerdere nieuwsbericht.
Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)