Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
geplaatst: 24 april 2019 - 07:59
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/MacBookPro2018-icoon.jpg
Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
Apple maakt twee series laptops met vlinder-toetsenborden, de MacBook en MacBook Pro modellen. Vanaf het moment dat die op de markt kwamen is er controverse over geweest, eerst omdat ze minder verticaal bewegen en daarna vanwege gevoeligheid voor vuil onder de toetsen.

Apple voegde aan dat toetsenbord in recente versies een membraan toe, dat zorgt ervoor dat het moeilijker is voor rotzooi om binnen te komen en maakt de toetsaanslag tegelijkertijd wat zachter. Maar er zouden nog steeds veel mensen last hebben van vuil onder de toetsen, waardoor die minder goed werken. Om welk percentage van de gebruikers het daarbij gaat is niet bekend. Recent kwam dit probleem extra in de schijnwerpers te staan, vooral omdat Joanna Stern van de zakenkrant The Wall Street Journal er uitgebreid aandacht aan besteedde.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.ButterflyKeyboardMacBookPro2018Membrane.jpg
Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple


Mede naar aanleiding van die aandacht van Joanna Stern zei Apple sorry tegen iedereen die hier last van heeft, maar liet daar ook meteen weten dat het maar om een klein gedeelte van de gebruikers gaat.

Citaat
We are aware that a small number of users are having issues with their third-generation butterfly keyboard and for that we are sorry. The vast majority of Mac notebook customers are having a positive experience with the new keyboard.

If you have a problem, contact Apple customer service.

Inmiddels is gebleken dat Apple nu een interne memo heeft rondgestuurd voor medewerkers van de Genius Bar waarin staat dat klanten met deze klachten voorrang krijgen, en dat het probleem uiterlijk de volgende dag moet zijn opgelost.

Citaat
How to support Mac customers with keyboard-related repairs in store

Most keyboard-related repairs will be required to be completed in store until further notice. Additional service parts have been shipped to stores to support the increased volume.

These repairs should be prioritized to provide next-day turnaround time. When completing the repair, have the appropriate service guide open and carefully follow all repair steps.





Maandelijks trekt MacFreak meer dan 75.000 bezoekers, die hier gemiddeld ruim 4 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; de mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.
geplaatst door: Robert
antw: Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
reactie #1 geplaatst: 24 april 2019 - 11:16
Het wordt tijd voor een praktisch storingsvrij notebook waar (relatief) weinig klachten over zijn en dat met zijn tijd is meegegaan.

Waar de concurrentie steeds vaker over ingebouwde WiFi + LTE beschikt, moeten het Apple kamp het doen met Mobiele Hotspots …

En zo zijn er heel veel meer zaken die een opwaardering nodig hebben. Maar (mede) gelet op hetgeen ik las over komende iOS en macOS releases heb ik weer ergens een beetje hoop dat ook de hardware onder handen genomen zal gaan worden.
geplaatst door: doctor_apple
antw: Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
reactie #2 geplaatst: 24 april 2019 - 11:29
Fijn. Weer een draadje waar doctor_apple e.a. hun stokpaardjes kunnen gaan berijden. Maar, "eerlijk is eerlijk", deze bijdrage van hem heeft verder niks met het topic te maken.
geplaatst door: Flix
antw: Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
reactie #3 geplaatst: 24 april 2019 - 11:45
Misschien pakken ze de ingebouwde webcam wel aan. Dat ding is sinds 2009 niet meer vervangen. Wat eigenlijk extreem raar is voor een bedrijf dat jaarlijks in dat soort marges loopt te friemelen op de iPhone.

Het is wel een ideale tool om Minecraft skins mee te maken. Zet je schoonmoeder achter de MacBook, even met de webcam opnemen en je hebt zo een monster die je in Minecraft kunt gebruiken.
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

antw: Toetsenbord-problemen krijgen voorrang bij Apple
reactie #4 geplaatst: 24 april 2019 - 12:29
Fijn. Weer een draadje waar doctor_apple e.a. hun stokpaardjes kunnen gaan berijden....

 :biggrin:
Ok, wat kunnen we hier on-topic schrijven...
Mooi dat Apple nu een interne memo heeft rondgestuurd voor medewerkers van de Genius Bar waarin staat dat klanten met deze klachten voorrang krijgen, en dat het probleem uiterlijk de volgende dag moet zijn opgelost.

Nu nog een definitieve oplossing van dit probleem dat zich in zeer kleine getallen en vooral in Amerika lijkt voor de doen want anders blijft het dweilen met de kraan open, als is het maar steeds een klein plasje.
Hoe gaan ze voorkomen dat er steeds een kleine groep hiermee geconfronteerd zal worden?
Misschien een siliconen bescherming voor bovenop het toetsenbord ineens bijleveren? :withstupid:
Ik ontdek net dat er ook toetsenbord stickers bestaan. Zie...
https://keyshorts.com/blogs/blog/9-reasons-to-get-keyboard-stickers-instead-of-silicone-cover