Verrassende nieuwe campagne voor iPad Pro
18 februari 2017 - 11:47   
geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPadPro-9,7inch-icoon.jpg
Verrassende nieuwe campagne voor iPad Pro
Apple heeft in de afgelopen periode heel erg veel goede commercials uitgebracht. De meeste zijn mooi, maar eigenlijk allemaal wel passend binnen de huidige esthetische normen voor een commercial, dus zelden erg verrassend.

De enige commercials die we in de afgelopen periode van Apple hebben gezien die wat meer afwijken van die norm en vorm zijn waarschijnlijk de nieuwe commercials voor de AirPods. Daar zien we al meer unieke ideeën voorbij komen, maar de esthetiek en vorm ligt nog steeds niet heel erg ver van wat we gewend zijn.

Kennelijk is het voor Apple de afgelopen tijd vooral belangrijk geweest om ons vooral te bevestigen hoe goed Apple is en was het niet erg hard nodig om ons te verrassen.

Nieuwe iPad Pro commercials

Voor de iPad Pro is misschien een andere aanpak nodig. Hoewel daar nog steeds erg grote aantallen van verkocht worden lopen die aantallen wel terug. En het is duidelijk dat Apple vindt dat de iPad Pro meer verdient, een volwaardig alternatief is ten opzichte van een PC en eigenlijk een soort underdog-positie heeft ten opzichte van diezelfde PC.

Daarom zijn er door Apple nu een aantal nieuwe iPad Pro commercials uitgebracht die doen denken aan eerdere commercials uit de tijd dat Apple nog de positie van underdog had. Want ook hier grappige commercials in een studio tegen een witte achtergrond.

We zullen vast niet de enige zijn die daardoor moesten denken aan de legendarische serie , waar er uiteindelijk maar liefst 66 van uitgebracht werden. Natuurlijk niet één op één vergelijkbaar, maar er zijn genoeg visuele en inhoudelijke ingrediënten die de twee campagnes met elkaar verbinden.

De manier waarop

De iPad Pro als serieus alternatief voor de PC neerzetten gebeurt in deze commercials op een aantal manieren. Niet alleen door de voice-over, maar ook door de iPad steeds te laten zien tijdens multitasking. Links vooral dingen die met 'serieus' werk te maken hebben, terwijl we iMessage rechts zien.

In drie van de vier nu uitgebrachte commercials zien we Microsoft Office apps, één van de vier gaat zelfs helemaal over Word. In nummer vier is Apple's eigen Numbers de 'serieuze' app.









De timing

De timing van deze nieuwe campagne zal waarschijnlijk niet helemaal toevallig zijn.

Het ligt voor de hand, en geruchten wijzen daar ook op, dat Apple de over niet al te lange tijd nieuwe iPad modellen zal gaan uitbrengen. Extra aandacht vooraf is dan natuurlijk nooit weg.


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Verrassende nieuwe campagne voor iPad Pro
18 februari 2017 - 12:55    reactie #1
geplaatst door: anraadts
Goed gedaan en leuk, maar voor mij doet Apple in deze nog een beetje te hard zijn best, waardoor het een beetje geforceerd overkomt.

Als dat er af gaat dan zie ik deze aanpak wel zitten.