
De geruchtenMachine rond Apple's autoproject
Wat Apple precies van plan is met auto's is nog niet duidelijk, maar dat er in Cupertino veel gebeurt met, en wordt nagedacht over auto's staat inmiddels wel als een paal boven water.
Daarbij hoort ook het nieuws dat Chris Porritt
bij Apple gaat werken. Want Chris Porritt was eerder Vice President of Vehicle Engineering bij Tesla, en wat zou je dan bij Apple gaan doen als dat niet werken aan een auto is? Volgens de geruchten is hij aan de slag bij een van de 'special projects' van Apple, dat is de afgelopen tijd bijna altijd code voor Project Titan, het autoproject van Apple.
Mogelijk zou Chris Porritt de vervanger worden van Steve Zadesky. Die had eerder de leiding daar en die vertrok eind januari onverwacht bij Apple, na daar 16 jaar gewerkt te hebben. Het nieuws over dat onverwachte vertrek van Steve Zadesky was ook al te lezen in
dit eerdere nieuwsbericht van MacFreak.
Eerder deze week waren er trouwens ook al een paar geruchten die de ronde deden, zo zou Apple tussen de 15 en de 20 mensen
in dienst hebben in Berlijn die allemaal aan dit project zouden werken. Apple heeft in het verleden al eens laten zien dat ze wel gecharmeerd zijn van de Duitse autoindustrie, onder andere door de fabrieken van BMW te bezoeken.
Volgens dezelfde bron zou Magna Steyr in Oostenrijk de partner zijn die dan de auto zou gaan bouwen. Daarbij zou Apple interesse hebben om auto's te distribueren op een manier die lijkt op BMW's
DriveNow service voor elektrische auto's.
Met name de geruchten uit Duitsland zijn nogal vaag, zo zou dat team van tussen de 15 en de 20 mensen niet alleen bestaan uit technische mensen, maar ook mensen die in software, hardware en sales gespecialiseerd zijn. Op het eerste gezicht lijkt dat niet de meest voor de hand liggende combinatie, soft- en hardware vanuit Cupertino lijkt meer voor de hand te liggen.
met dank aan forumlid 'MacWim', die eerder een gedeelte van dit nieuws op ons forum meldde