
Waarom blijft Samsung zo geobsedeerd door Apple?
We besteden zo min mogelijk aandacht aan de stroom commercials van Samsung waarin almaar geprobeerd wordt om iPhone-gebruikers over te laten stappen. Want extra aandacht speelt alleen maar in de kaart van een campagne, die tot nu toe toch niet veel effect lijkt te hebben.
In de afgelopen maand waren er weer twee, eentje met vouwbare telefoons op de tribune bij het WK die de wave doen (en arme iPhones die dat niet kunnen) en een héél erg gestileerde waarin iemand letterlijk ‘on the fence’ zit, in het Engels betekent deze uitdrukking dat je geen beslissing kan nemen, en dus tussen twee opties in blijft hangen. Of het sterke commercials zijn is waarschijnlijk een kwestie van smaak, hieronder zijn ze allebei te zien.
Interessanter zijn waarschijnlijk de cijfers. Het rapport van de analisten van Display Supply Chain Consultants
laat bijvoorbeeld zien dat vouwbare telefoons in het derde kwartaal van dit jaar hun piek beleefden, er nu sprake is van een scherpe daling.
En die daling vond niet toevallig plaats op het moment dat de iPhone 14 modellen gelanceerd werden. Dat verklaart waarschijnlijk Samsung’s obsessie van met Apple, maar als je steeds afzet tegen een bepaald merk dan zet je natuurlijk ook juist die relatie steeds weer centraal, waarin jij de zwakste bent.
In het derde kwartaal van dit jaar was de VS nog goed voor 29 procent van alle vouwbare telefoons van Samsung, hetzelfde percentage als in het jaar daarvoor. Maar in het vierde kwartaal was dat nog maar 7 procent, een daling die werd ingezet na de lancering van de iPhone 14 in oktober.

Waarom blijft Samsung zo geobsedeerd door Apple?
klik op de afbeeldingen voor een grotere versie
#Samsung