Nieuws, feedback en meer > Nieuwsberichten en reacties
Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen
(1/1)
Robert:
Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregenDrie weken geleden kwam er via Software-update in de Systeemvoorkeuren van macOS 11 Big Sur een Device Support Update binnen. De boodschap van Apple daarbij was: “This update ensures proper updating and restoring for iOS en iPadOS devices with a Mac.”
Adam Engst van TidBits heeft nu ontdekt dat dit exact hetzelfde mechanisme is wat we tot nu toe vaak zagen als je een iPhone, iPad of iPod touch verbond met je Mac. Bij Apple Support bleken veel telefoontjes daarover binnen te komen, omdat dat dialoog-venster verscheen op het moment van verbinden dachten veel mensen dat het om malware ging.
Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen
Dat heeft bij Apple geleid tot de beslissing om deze updates voortaan als Software-update te laten binnenkomen. Prettige bijkomstigheid is dat je op het moment dat je jouw iPhone, iPod touch of iPad verbindt niet meer eerst iets extras hoeft binnen te halen, want dat kwam toen natuurlijk zelden goed uit.
Hoe vaak deze updates verspreid worden is niet bekend maar waarschijnlijk gaan we wat vaker onderstaande update in Software-update zien verschijnen.
Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen
boiing:
Goeie zet, hadden ze eerder moeten doen. Het was altijd een rare melding die ook op MF een aantal keren voor verwarring zorgde.
eoms:
Wow TidBits. Dat is lang geleden, geen idee dat die er nog waren.
boiing:
Vreemd, na de laatste Catalina Security update kreeg ik toch weer het oude dialoog venster te zien. Maar tegelijkertijd stond er ook een Device Update klaar in de systeemvoorkeuren. Zie plaatje, de 'Device Update' had ik toen nog niet uitgevoerd:
Waarom we drie weken geleden een Device Support Update kregen
Het gaat dus nog niet zoals het nieuwsbericht belooft, in Catalina althans.
Navigatie
[0] Berichtenindex
Naar de volledige versie