https://www.macfreak.nl/modules/news/images/JeffWilliams.png
Jeff Williams, de COO met steeds meer invloed bij Apple
Inmiddels is bekend dat Jonathan ‘Jony’ Ive later dit jaar bij Apple vertrekt om samen met goede vriend en bekende designer Marc Newson het eigen ontwerpbureau LoveFrom op te starten. Dat zal Apple als voornaamste klant hebben, meer veel van de beslissingen zullen binnen Apple zelf genomen worden.

Daarom is het veel belangrijker om te kijken wie nu de beslissingen binnen Apple gaan nemen over het design. De leiding over het Industrial Design ligt al even in handen van Evans Hankey, en Alan Dye is het hoofd van Human Interface Design. Maar beide hebben Chief Operations Officer Jeff Williams boven zich, dus die zal een nog veel grotere vinger in de pap krijgen. Dat lijkt niet te doen als je tegelijkertijd COO bent, maar samen met de aankondiging dat Jony Ive een stap terug gaat doen werd ook bekend gemaakt dat Sabih Khan tot Senior Vice President of Operations gepromoveerd is. Jeff gaat zich dus met die kant minder bemoeien.


In de video hierboven kan je enigszins een indruk krijgen van Jeff Williams. Een beetje meer inzicht in deze man kregen we ook bij de presentatie van de Apple Watch 3. Niet alleen tijdens het moment dat hij Deirdre Cladbeck belt terwijl die op een meer aan het suppen is, maar vooral het moment dat hij plotseling van het script afwijkt (16:33 in de video hieronder).


Om nog wat meer van hem te weten et komen kijken we naar dit artikel van The Wall Street Journal (betaallink), waar andere werknemers bij Apple over hun ervaringen met Jeff Williams vertellen. Bijvoorbeeld hoe hij steeds meer geïnteresseerd werd in hoe de producten er uit zien en aanvoelen, en hoe dat de ontwikkeling van de Apple Watch een andere richting op stuurde:

Citaat
people who have worked with him say he has been more visible in the product-development process than Mr. Cook. Mr. Williams has shown interest in products’ look and feel, they said, and helped steer the Apple Watch from being a fashion- and fitness-focused product tethered to the iPhone to one that boasts wireless connectivity and more health features, one of his priorities.

Als dit klopt dan zou de toenemende aandacht bij Apple voor gezondheid dus op zijn minst voor een gedeelte gebeuren door de invloed van Jeff Williams . Zijn toenemende aandacht voor materialen en design toen hij zich  bezighield met de iPhone 4, en dan vooral de overstap van glas op de achterkant, terwijl daarvoor bij de iPhone 3G modellen plastic voor gebruikt werd:

Citaat
The iPhone 4 featured a glass back instead of the plastic used on past models. During a thermal-engineering meeting, Mr. Williams probed the engineers with questions about how new materials would affect device performance, this person said. He also picked up the prototype to evaluate how it felt. “It was impressive for a negotiator, and spreadsheet guy, and it just came naturally to him,” this person said

Maar volgens één collega heeft hij vooral bij het allerbelangrijkste nog wel wat te leren, verder in de toekomst kijken:

Citaat
On the other hand, one former colleague of Williams said that “he sees where we are, not where we need to be in years to come.”



Bereik MacFreak’s 85.000 maandelijkse bezoekers met sponsoring, advertorials of pagelinks.
Reach MacFreak’s 85.000 monthly visitors through sponsoring, advertorials or pagelinks.
geplaatst door: Robert
antw: Jeff Williams, de COO met steeds meer invloed bij Apple
reactie #1 geplaatst: 8 juli 2019 - 18:30
Om nog wat meer van hem te weten et komen kijken we naar dit artikel van The Wall Street Journal (betaallink), waar andere werknemers bij Apple over hun ervaringen met Jeff Williams vertellen.

Meer tekst is te lezen via deze link.
geplaatst door: puk1980
Et soudain surgit face au vent, le vrai héros de tous les temps.