
Zwitsers TV-station gebruikt voortaan Final Cut Pro X
Soms hebben ze bij Apple een beetje last van tunnelvisie. Ze zijn dan zo hard aan het werk aan een nieuw product en zo enthousiast over het resultaat, dat ze vergeten dat er een bestaande markt is die niet in dat proces is meegegroeid.
Een goed voorbeeld daarvan is de lancering van Final Cut Pro X, want hoewel een veelbelovend programma, af was het nog niet. Apple had daar duidelijk de reactie van de markt onderschat en de nieuwe versie eerst als beta uitbrengen was waarschijnlijk beter geweest. Snel daarna werd besloten om de oude versie nog een tijd op de markt te houden, maar de imago-schade was al geleden.
Maar in de periode daarna werd duidelijk waar Apple heen wilde met Final Cut Pro X, toen het een aantal grote updates uitbracht die het programma snel op het niveau bracht van wat het misschien eigenlijk bij het uitkomen al had moeten hebben.
Inmiddels is te zien wat de potentie is van het programma, want langzaam maar zeker stappen toch weer steeds meer partijen over naar Final Cut Pro X. Een goed voorbeeld daarvan is de Zwitserse televisie Radio Télévision Suisse. Dat station produceert jaarlijks 800 uur aan materiaal, en de keuze voor Final Cut Pro X is vooral ingegeven door de snelheid en de prestaties daarvan. De details van het hoe en waarom kan je lezen in
dit artikel van fcp.co.

Zwitsers TV-station gebruikt voortaan Final Cut Pro X
Op diezelfde site kan je ook de verhalen lezen van andere partijen die de keuze voor Final Cut Pro X gemaakt hebben. Bijvoorbeeld
de montage van de Hollywoodfilm "Whiskey Tango Foxtrot", het
maken van de trailer voor "Game of Thrones" en
de post-productie van "What Happened, Miss Simone?", een documentaire die genomineerd werd voor een Oscar.