Supportvragen iPad > iPad - Internet & Connectiviteit

iPad en vodafone: geen uitgaande e-mail mogelijk?

(1/7) > >>

hans1111:
Beste mensen,
mijn vrouw is in het gelukkige bezit van een iPad; alles werkt heel mooi, maar ik kan geen mailtjes versturen via de 3G verbinding van Vodafone. Alle instellingen al nagelopen maar dat klopt allemaal, ook volgens de klantenservice.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaring, hoe is dat opgelost?(gelukkig kan het wel via mijn wifi netwerkje... maar daar heb je niet zo'n abonnementje voor, morgen gaat ze naar een camping...)

Panico:
Heb je het al via Gmail geprobeerd?Kun je je bestaande POP- en/of IMAPadres aan koppelen
(of vanuit je provider laten forwarden naar Gmail),
en de SMTP van Google gebruiken om te verzenden -
al dan niet met je Vodafone-adres als afzender.

hans1111:
Dat zijn misschien wel goede workarounds, maar het moet toch gewoon kunnen werken via vodafone? Heeft iemand het aan de praat?

evdb:
Mijn ervaring met de iPhone is dat het bijna altijd aan de poort van de smtp-server ligt. Bij mijn xs4all-abonnement moet dit poort 25 zijn....

fred44nl:
Vodaphone gebruikt gewoon standaard poorten, d.w.z. 25, 465, 587.
de smpt-server is echter authsmtp.vodafone.nl
geen SSL, maar wel gebruikersnaam en wacthwoord invullen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie