geplaatst door: Cornalijne
Hallo MacFreakers,
Mail op mijn ipad air verstuurd ineens geen uitgaande mail meer. Eerst dacht ik dat het aan Online.nl lag (was nogal eens zo), maar het is dit x een probleem voor 2 verschillende domeinen/providers. Mogelijk gestart na de laatste iOs update, maar ik heb er helaas niet heel scherp op gelet.

Wat is jullie ervaring? Wat is er mogelijk onlangs veranderd qua Mail-instellingen en vereisten? Of welke instelling moet ik nog eens dubbel checken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
antw: Mail op iPad verstuurd plotseling geen mail meer
23 oktober 2018 - 16:26    reactie #1
geplaatst door: Cornalijne
Nadere info: ik heb natuurlijk nog eens driedubbel alle instellingen nagelopen, en vandaag dan ook de instellingen bij de provider opnieuw opgevraagd. Poortnummers bleken bv in de tussentijd veranderd.
Alles aangepast, en dan gaat de ipad staan "controleren" - en blijft dan in die stand eindeloos staan strandballen. T komt er gewoon niet doorgeen.

Ik zit echt om feedback te springen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

(Ik kan op webmail prima inloggen en alles doen.)

antw: Mail op iPad verstuurd plotseling geen mail meer
23 oktober 2018 - 21:42    reactie #2
geplaatst door: MacFrankie
Heeft de mailserver online.nl in de naam? Is je mailadres naam@online.nl?

Gooi in dat geval je mailaccount op je iPad weg en maak deze opnieuw aan. Voer alleen je mailadres en wachtwoord in en laat je iPad zelf de rest uitzoeken. Grote kans dat daarna alles weer goed werkt.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!