Supportvragen iPad > iPad - Internet & Connectiviteit

Na iOS update trage Wi-Fi

(1/1)

peterpost:
Na de update kreeg meldingen dat over zwakke beveiliging dat is door een andere instelling te kiezen in het modem verholpen, maar de internetverbinding op m'n iPad is nog steeds erg traag en valt regelmatig weg.

Ik heb dit probleem met m'n iPhone niet die zit op hetzelfde netwerk en doet het uitstekend. Ik heb de iPad opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt dus ook niet.

Wat kan er aan de hand zijn? 

MacFrankie:
Graag wat volzinnen met de leestekens op de juiste plekken, dan weet ik welke delen bij elkaar horen en welke niet.

Daarnaast wat info:
- welke iPad
- welke iPadOS versie
- welke iPhone
- welke iOS versie
- welke wifi router (of modem van je provider)
- welke beveiliging heb je ingesteld (moet minstens WPA2 zijn)
- welke settings heb je onlangs aangepast
- welke frequentiebanden
- ...

peterpost:
Dank voor je reactie,

-iPad pro (3e gen.)
-iPadOS 14.5
-iPhone Xs
-iOS 14.5
-ConnectBox (Ziggo)
-WPA2-PSK
-in het modem van WPA-PSK/WPA2-PSK naar WPA2-PSK (daarna verdwenen de beveiligings meldingen.)
-5 Ghz frequentieband
-op zowel iPad en iPhone staat maar voor één netwerk "verbind automatisch" aan.
-Modem heb ik opnieuw opgestart.

peterpost:
Uiteindelijk, van alles gereset.
Modem terug naar fabrieksinstellingen (en dan weer opnieuw opstarten)
iPad netwerk instellingen opnieuw instellen.
Dat allemaal meerdere keren gedaan.
Maar nu doet die het weer

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie