geplaatst door: hansl
Na een automatische update vannacht op mijn iPad kan er geen email meer opgehaald worden op mijn scarlet-account.  Wel nog via mijn gmailaccount.

De email via scarlet komt op mijn Imac wel gewoon binnen en ook op de webmail op de scarlet-website.

Ik heb geen instellingen gewijzigd en deze zien er normaal uit.

Is er dan iets mis gegaan met het uploaden van de update? Is resetten en opnieuw upleaden dan de enige remedie?
geplaatst door: hansl
Dan maar zelf gereageerd:  volgens de Apple helpdesk-man kan Scarlet geen IMAP gegevens configureren na de installatie van 14.1. Op de iPad.   Hij las deze informatie bij Scarlet.
Scarlet gebeld: intern navragen (duurt lang). De specialist hiervoor bij Scarlet zegt dat er inmiddels al een 14.2 versie uit in waarin het probleem verholpen is. (??? Na twee dagen al een nieuwe update ? Ik vraag het nog een keer voor de zekerheid “: heb je het nu over 14.2 of over 14.1 die zojuist is uitgekomen.” en hij zegt dat het heel zeker 14.2 is).  Weer naar  Apple gebeld: “dit is 100% niet waar!” Zo word je van het kastje naar de muur gestuurd en ik kan alleen nog  wachten tot Scarlet zijn zaken een keer aanpast.
geplaatst door: Flix
Wat krijg je voor een waarschuwing o.i.d. als je mail ophaalt?
Heb je al eens de account weggehaald en opnieuw weer geconfigureerd?
geplaatst door: hansl
Ja vandaag vier keer verwijderd en nieuw account aangemaakt, samen met Apple helpdesk. Het wordt niet herkend.
Met imap is het hele mailProgramma niet herkend en dus weg. Als ik de oude pop-instelling invul krijg ik wel het programma te zien maar alleen de inbox.

Ik heb nog een iPad met exact dezelfde instellingen maar met een oudere versie besturingssysteem en daar werkt wel alles.