Supportvragen iPad > iPad - Internet & Connectiviteit

Verzenden mislukt, uitgaande server enz.....

(1/4) > >>

catmen:
De laatste tijd krijg ik regelmatig de foutmelding (zo'n zes keren zeker al) dat bij het verzenden van een mail of daar op antwoorden een foutmelding dat het verzenden mislukt is omdat de uitgaande server de mail "tegenhoud" en de mail staat dan in uitgaande post, ik verwijder hem dan maar,  ik gebruik telenet webmail.

Wanneer ik dezelfde bewerking doe (verzenden of antwoorden op een mail in telenet webmail ) op mijn pc is dat al telkens goed verlopen.

Ik heb niets aangepast of veranderd in mijn mail of account, nu vraag ik me af wat hier misloopt, ik vind het nogal lastig want de iPad ligt hier steeds bij de hand en word dus regelmatig ter hand genomen en de PC moet ik gaan opstarten in mijn "computer" hol.

nnsa:
Dat zou misschien kunnen liggen aan de te streng ingestelde WiFi/netwerk instelling van je iPad:

- Privé wifi-adres ?
- Beperk IP-adrestracking ?
- DNS-server ?

Je zou eens met deze instellingen kunnen experimenteren.

Daarnaast zou ik de SMTP-instellingen nalopen en altijd daar ook authoriseren met gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord.


Bij het verzenden via Webmail, werk je rechtsstreeks op de server van telenet.

Je zou nog kunnen overwegen hiermee ook op de iPad te werken, door een icoon aan te maken, via deel: zet op beginscherm.

catmen:
Dat ga ik even moeten bekijken want het klink een beetje chinees voor mij.

nnsa:

--- Citaat van: catmen, 16 november 2023 - 19:41 ---Dat ga ik even moeten bekijken want het klink een beetje chinees voor mij.

--- Einde van citaat ---
Werkte het eerst wel goed ?

catmen:
Ja dat heeft altijd goed gegaan, eerst dacht ik dat er werd gewerkt aan één of andere mail server en zocht er niet veel achter, tot ik dacht ik probeer het ook eens op mijn desktop pc en daar gebeurde dat niet (dat deze mails in de outbox werden geplaatst).

Ik ben niet zo'n "prutser" aan instellingen niet op desktop niet aan Apple toestellen, maar de laatste maand komt het regelmatig voor zodat ik me vragen begon te stellen, ik kreeg een mail van mijn verzekering makelaar en moest daar op antwoorden dus kies ik antwoorden en zet mijn e-mail adres in de cc en bij verzenden op telenet webmail krijg ik dus die waarschuwing dat "verzenden mislukt" de uitgaande server .... wat er volgt weet ik niet meer en de mail staat en blijft in de uitgaande post, ik denk dan er is even iets mis die mail zal de uitgaande post wel verlaten zogauw het kan.

Na een dag zie ik dat de mail er nog steeds inzit en niet verstuurd werd, nu vraag ik me dus af waar is er buiten mijn wil iets veranderd, ik kan nu wel enkel dingen gaan nazien maar ik heb ze in ieder geval  niet veranderd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie