Supportvragen Mac > Programmeren in bijvoorbeeld C(++), Cocoa, Java, BASIC, en Swift

Xcode: altijd een betaald abonnement nodig?

<< < (2/7) > >>

puk1980:

--- Citaat van: Cenobyte, 19 juni 2023 - 12:20 ---Nu las ik dat Xcode gratis is, maar dat je moet betalen voor een Developer Account zodra je een programma losstaand (zonder Xcode) op een iPhone of Mac wil gaan gebruiken.

--- Einde van citaat ---

Die 7 dagen geldt alleen voor de iOS app.

Voor een app (alleen) op de Mac heb je geen betaalde developer account nodig.

mcmt:
Voor een toepassing op Mac heb je sowieso meer vrijheidsgraden: programmeertalen, IDE's, (open-source) bibliotheken, machine-learning frameworks, ... Maar, nogmaals, dit hangt af van wat je nodig hebt. In XCode werken is trouwens niet altijd een pretje. Ik vind het nog steeds vrij buggy, en hier en daar nog wat archaïsch.

Cenobyte:
Voor ontwikkeling op de Mac gebruik ik Xojo. Die hebben ook een iPhone mogelijkheid maar niet in de license die ik heb gekocht destijds en upgraden is helemaal een dure investering voor de wensen die ik heb: een hele simpele remote maken voor een iMac muziek app die ik pas gemaakt heb.

mcmt:
Kan je geen kleine webserver integreren in / met die Mac app en op iOS een webapp draaien als remote?

Cenobyte:
Dat zou ook een optie zijn. Ik hoef alleen maar wat info van de afgespeelde muziek uit mijn Mac app naar de iPhone te krijgen en indien nodig wat commando's vanuit de iPhone terug naar de Mac app (beoordelen, volgend nummer, etc). Ik zat erover te denken om dat simpel met een TXT bestandje op mijn dropbox folder te doen omdat ik totaal geen ervaring heb met web servers etc.  :blush:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie