Supportvragen Mac > Programmeren in bijvoorbeeld C(++), Cocoa, Java, BASIC, en Swift

Xcode: altijd een betaald abonnement nodig?

(1/7) > >>

Cenobyte:
Ik wil eigenlijk graag een app maken voor iPhone en eventueel Mac die alleen voor eigen gebruik is, niets wat ik commercieel wil inzetten of verkopen. Nu las ik dat Xcode gratis is, maar dat je moet betalen voor een Developer Account zodra je een programma losstaand (zonder Xcode) op een iPhone of Mac wil gaan gebruiken.

Is hier een mouw aan te passen aangezien ik alleen iets voor eigen gebruik wil bouwen?

anraadts:
Het lijkt er op dat je er (jammer genoeg) inderdaad altijd een betaald abonnement voor nodig hebt.

https://apple.stackexchange.com/questions/404347/is-it-possible-to-develop-an-ios-application-for-my-own-use-without-having-to-pa

mcmt:
Dit gaat voor iPhone, maar zoals in bovenstaande link wordt aangegeven is de provisioning profile beperkt (7 dagen blijkt uit een snelle test, dit was blijkbaar ooit 90 dagen). Daarna moet je opnieuw installeren.

Cenobyte:
Ik las inderdaad ook 7 of 14 dagen en da's wel snel als je iedere paar weken opnieuw moet compilen en/of installeren. In eerste instantie dacht ik dat een betaalde Developer Account alleen nodig was om je app in de App Store te krijgen, maar blijkbaar heb je dat dus altijd nodig. Dan is het voor mij niet interessant vrees ik  :sad:

mcmt:
Ik had hier getest met een kleine Swift(UI) GPS tracking app. Installeren, een paar minuten wachten, dan klok 7 dagen vooruit gezet: melding bij opstarten dat de app niet beschikbaar is. Klok tiental minuten terug gezet: app start nog wel op. Dus is het inderdaad maar 7 dagen.

Ik weet niet wat je voor ogen hebt, maar je kan bijv. in Pythonista een Python programma draaien op iPhone. Het hangt er o.m. ook van af welke mate van integratie met iOS je nodig hebt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie