geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/FinalCutProX-Icoon.png
Nieuwe campagne legt nadruk op creativiteit op de Mac
Apple heeft vier nieuwe commercials uitgebracht, één waarmee de campagne Behind the Mac wordt ingezet en waarin we veel verschillende creatieven voorbij zien komen, en drie andere waarin steeds op één creatief wordt ingezoomd.

Opvallend is dat Apple bij de creatieven ook een ontwikkelaar van apps opvoert, niet iets waar we normaal gesproken meteen aan denken als we het over creatieven hebben. Het nummer wat we horen in de achtergrond bij de eerste commercial heeft de toepasselijke naam en is van Daniel Johnston.


Daarna zoomen we als eerste in op muziekmaker Grimes, die dol is op in haar eentje te werken terwijl ze bijvoorbeeld op de vloer zit, en zich zo kan laten gaan op een manier die voor haar anders niet mogelijk zou zijn. De muziek die we op de achtergrond horen is natuurlijk van Grimes zelf, de titel is "that’s what the drugs are for".


De volgende video zet Bruce Hall in de schijnwerpers, een fotograaf die volgens de definitie blind is. Volgens hemzelf ziet hij de werkelijkheid als een impressionistisch schilderij, zijn werk is onder andere opgenomen in de Library of Congress in Washington, en voor meer van zijn werk kan je op de website van Bruce Hall zelf terecht.


Als laatste zien we Peter Karikui, de maker van de de gratis app SafeMotos. Doordat zijn app in realtime motoren in Rwanda kan volgen werkt het als een Uber voor motorfietsen. 


In deze campagne komen volgens iMore in totaal 12 mensen voor, de komende tijd kunnen we dus nog negen commercials in deze lijn verwachten.



Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Nieuwe campagne legt nadruk op creativiteit op de Mac
15 juni 2018 - 17:57    reactie #1
geplaatst door: Sypie
Jammer dat ze dit op deze manier moeten promoten. Als Apple een aantal poorten standaard aan boord had gelaten van de desktop machines, hun software beleid strakker had gehouden met betrekking tot updates, rekening had gehouden met de Pro doelgroep én had geluisterd naar hun klanten dan hadden dit soort reclame's helemaal niet gehoeven. Het is gewoon het verbloemen van een groot tekort van Apple's eigen creativiteit en beleid.