geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Security-and-privacy-icon.jpg
Sommige gebruikers krijgen melding van geblokkeerde Apple ID
Vanaf gisteren blijken sommige gebruikers de melding te krijgen dat hun Apple ID geblokkeerd is, vervelend, want steeds meer dingen zijn daaraan gekoppeld. De reden waarom dit alleen maar bij sommige accounts plotseling gebeurt is op dit moment nog niet bekend.

Zoals je in de afbeelding hieronder kan zien krijg je bij de melding dat je account geblokkeerd is ook meteen de optie om die blokkade weer op te heffen. Daarbij zal je waarschijnlijk antwoord moeten geven op de veiligheidsvragen die je in het verleden ooit hebt ingesteld. Mocht je daar niet uit komen, dan vind je op deze support-pagina van Apple zelf de stappen die je kan ondernemen. Onze raad in dat geval is gaan naar iforgot.apple.com en daar je huidige gegevens in te vullen.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppleID-Locked.jpg
Sommige gebruikers krijgen melding van geblokkeerde Apple ID


Let wel op, nadat je bij iforgot.apple.com je gegevens hebt ingevuld dan zal je jouw wachtwoord waarschijnlijk wel aan moeten passen. Een als je tweefactor-authenticatie hebt ingeschakeld dan heb je daar een tweede vertrouwde apparaat bij nodig, dat kan ook een niet-Apple mobiele telefoon zijn.

Apple heeft nog niet naar buiten gebracht wat de oorzaak is van deze meldingen, volgens Apple’s eigen systeemstatus-pagina staat alles op groen, dus daar zou het niet aan moeten liggen. En we zien liever dat Apple te streng is dan niet streng genoeg, maar gebruikers lastigvallen met accounts die zonder aanwijsbare reden opeens op slot staan verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.


met dank aan forumlid 'Sarah', die dit nieuws als eerste meldde


Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.