Apple en klantvriendelijkheid
2 juli 2017 - 13:58    reactie #25
geplaatst door: pjottervmr
@Macfrankie, mooie reactie maar helaas jammer doet dit niets af aan het feit hoe de cijfers zijn.

Ook ik ben van mening dat het beter kan, ook ik heb verschillende akkefietjes gehad met apple (zelfs met een rechtszaak tegen Apple Benelux in 1998 die ze op het laatst hebben voorkomen). Dat is ook de reden dat ik als ik het kan voorkomen bij Apple zelf bestel dan maar liever bij een retailer. Ik heb in 2005 een probleem gehad met een macbook die ik gekocht had bij een winkel en die geen garantie wilde geven op een product wat toen 15 maanden oud was. Hun kregen geen garantie van Apple (dealers hebben 1 jaar fabrieks garantie) en wilde mij dus toen ook geen garantie geven. Gelukkig was de wetgeving al aangepast en heb ik hun aansprakelijk gesteld voor de reparatie kosten hetgeen mijn geluk toen was. Daarom weet ik ook hoe log en groot Apple kan zijn terwijl ze toen nog niet eens zo groot waren. Ondanks alle ervaringen die ik en een aantal andere hebben is het nog steeds een van de best presterende bedrijven op dat gebied. Wil je mijn ervaringen weten die een vriend van me heeft met een computer bedrijf en zijn leveranciers (Dell, Lenovo, LG en nog wat bedrijven?) Geloof me dat is vele malen erger en ik blijf het knap vinden dat er nog bedrijven zijn die als dealer alles voor hun kiezen krijgen zonder de echte backup van de fabrikant. :music:

Maar om bij de opmerking van macqintosh te blijven een score van 100% is een utopie

Apple en klantvriendelijkheid
2 juli 2017 - 14:57    reactie #26
geplaatst door: marco72
Ik was vorig jaar tijdens het uitkomen van de iPhone 7 in de USA, dus natuurlijk ook 1 gekocht.

Door het gebruik van een oplader in de auto (niet van Apple) ging mijn iPhone stuk. De batterij trok binnen een paar uur leeg zonder hem maar ook te gebruiken.

De kabel die ik gebruikte was van Apple en de lader van Belkin. Er ontstond een soort kortsluiting. Bij het oplaadpunt van de iPhone ontstond zelfs brand.

Belkin gebeld en het probleem lag bij Apple. Apple gebeld en het probleem lag bij Belkin. Kat muis verhaal.

Apple nam de zaak wel hoog op en Belkin ook. Foto's gestuurd naar zowel Apple en Belkin. Ze kwamen er niet uit en het probleem kwam niet door Apple en ook niet door Belkin. En daar sta je dan met een telefoon van over de 1000 euro waar je niets aan hebt.

Door afwezigheid van mijn vaste contactpersoon van Apple kreeg ik iemand anders aan de lijn en die vertelde me om naar de Apple store in Amsterdam te gaan. Ze onderzochten mijn iPhone en er bleek zand te zitten in het punt waar je de iPhone oplaad.

Ik had mijn iPhone nog maar een paar weken en zou niet weten hoe er zand in mijn iPhone terecht zou zijn gekomen. Ben niet in aanraking met zand geweest.

Apple was coulant en ik kreeg een nieuwe iPhone. Er was op dat moment geen op voorraad maar na een paar dagen kreeg ik een mail dat ik hem kon ophalen.

Hoe dan ook: best een vreemd verhaal en ik ben blij met de service van Apple . Zeker omdat de "schuld" van het hele verhaal hierboven niet duidelijk is. Vind ik zelf ook.

Van Belkin kreeg ik een nieuwe oplader, maar dat heb ik maar laten zitten. Gebruik nu alleen Apple laders en kabels. Wil dat gezeur niet meer hebben.

Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Apple en klantvriendelijkheid
2 juli 2017 - 18:06    reactie #27
geplaatst door: wimiss

Citaat
pjottervmr om 13:58, 2-07-2017

Maar om bij de opmerking van macqintosh te blijven een score van 100% is een utopie

Dat is toch onzin? Kijk, je hebt natuurlijk klanten die nooit tevreden zijn, daar heb ik het niet over. Het gaat om fouten die het bedrijf maakt. Die dienen te allen tijde opgelost te worden.

Wanneer dat niet gebeurt zoals hier met wivy is dat een reden om de aankopen elders te doen.

Ik kan mij echt niet voorstellen dat wanneer jouw bestelling 1 keer, 2 keer of wellicht zelfs 3 keer totaal de mist ingaat je nog een vierde keer iets bij datzelfde bedrijf bestelt.

Alleen wanneer een eerdere fout correct is hersteld blijf je (trouwe) klant.

(Bewerkt door wimiss om 18:07, 2-07-2017)

Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 12:14    reactie #28
geplaatst door: Sarah
Update:

Ondertussen is mijn nieuwe bestelling in behandeling:
Levering: 10 Jul - 12 Jul

Vervelend dat, wanneer ze nieuwe iMacs uitbrengen, ze het vorig model niet meer kunnen leveren en alles rond deze bestelling in het honderd loopt. Gelukkig heb ik de 'oude' bestelling kunnen annuleren en heb een nieuwe bestelling gedaan. Voor minder geld heb ik nu een nieuwer type iMac.

Ik hoop, na de levering, te kunnen melden eind goed - al goed .. maar dit is enkel te danken aan mijn acties en niet aan de klantvriendelijkheid van Apple.

Zodra geleverd horen jullie het weer :cool:

Nu in bestelling:

•  3,6GHz quad core Intel Core i7 van de 7e generatie, Turbo Boost tot 4,2 GHz
•  16 GB 2400‑MHz DDR4
•  Fusion Drive van 1 TB
•  Radeon Pro 560 met 4 GB videogeheugen
•  Magic Mouse 2 + Magic Trackpad 2
•  PRO APPS  065-C171  NONE
•  LOGIC PRO  065-C172  NONE
•  Magic Keyboard met numeriek toetsenblok - Frans
•  Accessoirekit


(Bewerkt door wivy om 12:24, 3-07-2017)

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 13:02    reactie #29
geplaatst door: Pshot
.
Bewerkt: 31 maart 2021 - 12:38 door macqintosh
Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 13:49    reactie #30
geplaatst door: Sarah

Citaat
macqintosh om 13:02, 3-07-2017


Ook al denkt wivy dat het alleen aan zijn efforts te danken is...

Is ook enkel aan mijn efforts te danken .. na een maand was mijn bestelling nog steeds 'in behandeling' en niemand kon mij verder helpen of nam enige verantwoordelijkheid bij Apple en iedereen speelde de bal terug naar iemand anders zonder een stap vooruit te geraken ... :mad:

Ik heb dan maar zelf mijn oude bestelling geannuleerd en gewoon een nieuwe geplaatst .. en bij Apple zitten ze erbij en keken ze ernaar ...  zonder zelf actie te ondernemen  :angry:

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 15:43    reactie #31
geplaatst door: VwVanFan
Uit ondervinding weet ik dat je bij veel bedrijven ( ook Apple ) meer bereikt als je vasthoud
aan je rechten.
Uit ondervinding weet ik ook dat je het bij sommige klanten het nooit meer goed doet als je om wat voor reden dan ook een fout maakt,al doe je nog zo je best daarna.
Doe je 100 dingen goed dan hoor je niks,maar op 1 fout wordt je vaak afgerekend.
Kortom,zolang er een menselijk factor in het spel is, is 100% klanttevredenheid moeilijk te halen.

:reading:

Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 17:18    reactie #32
geplaatst door: GeorgeM

Citaat
VwVanFan om 15:43, 3-07-2017
Kortom,zolang er een menselijk factor in het spel is, is 100% klanttevredenheid moeilijk te halen.

Volgens mij mag je het woord "moeilijk" in die zin gerust vervangen door "onmogelijk".

Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 17:58    reactie #33
geplaatst door: boiing
Soms heb je pech wivy, soms had je zelf ook wat handiger kunnen zijn. Als je na het WWDC event ziet dat er een nieuwe iMac is dan wil je je bestelling toch onmiddellijk annuleren en het nieuwe model hebben? Dat had je zelf binnen 2 minuten online kunnen regelen, zonder te bellen.. Dat Apple dit beter had kunnen doen in jouw geval, helemaal mee eens.
Apple en klantvriendelijkheid
3 juli 2017 - 19:04    reactie #34
geplaatst door: Sarah

Citaat
boiing om 17:58, 3-07-2017
Soms heb je pech wivy, soms had je zelf ook wat handiger kunnen zijn. Als je na het WWDC event ziet dat er een nieuwe iMac is dan wil je je bestelling toch onmiddellijk annuleren en het nieuwe model hebben? Dat had je zelf binnen 2 minuten online kunnen regelen, zonder te bellen.. Dat Apple dit beter had kunnen doen in jouw geval, helemaal mee eens.

Volledig mee eens maar de betaling was reeds gebeurd. Ik keek vooral uit naar een nieuwe iMac en kon geen kwaad dat het een vorig model was. Maar kijk, misschien komt het allemaal uiteindelijk nog goed.

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Apple en klantvriendelijkheid
7 juli 2017 - 07:39    reactie #35
geplaatst door: Sarah
UPDATE:

Mijn nieuwe iMac is nu effectief onderweg naar zijn nieuwe thuis. Levering voorzien op dinsdag 11/07
Verstuurd uit Ireland. De nieuwe bestelling is normaal verlopen.

Eind goed / al goed

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb