Ik was vorig jaar tijdens het uitkomen van de iPhone 7 in de USA, dus natuurlijk ook 1 gekocht.
Door het gebruik van een oplader in de auto (niet van Apple) ging mijn iPhone stuk. De batterij trok binnen een paar uur leeg zonder hem maar ook te gebruiken.
De kabel die ik gebruikte was van Apple en de lader van Belkin. Er ontstond een soort kortsluiting. Bij het oplaadpunt van de iPhone ontstond zelfs brand.
Belkin gebeld en het probleem lag bij Apple. Apple gebeld en het probleem lag bij Belkin. Kat muis verhaal.
Apple nam de zaak wel hoog op en Belkin ook. Foto's gestuurd naar zowel Apple en Belkin. Ze kwamen er niet uit en het probleem kwam niet door Apple en ook niet door Belkin. En daar sta je dan met een telefoon van over de 1000 euro waar je niets aan hebt.
Door afwezigheid van mijn vaste contactpersoon van Apple kreeg ik iemand anders aan de lijn en die vertelde me om naar de Apple store in Amsterdam te gaan. Ze onderzochten mijn iPhone en er bleek zand te zitten in het punt waar je de iPhone oplaad.
Ik had mijn iPhone nog maar een paar weken en zou niet weten hoe er zand in mijn iPhone terecht zou zijn gekomen. Ben niet in aanraking met zand geweest.
Apple was coulant en ik kreeg een nieuwe iPhone. Er was op dat moment geen op voorraad maar na een paar dagen kreeg ik een mail dat ik hem kon ophalen.
Hoe dan ook: best een vreemd verhaal en ik ben blij met de service van Apple . Zeker omdat de "schuld" van het hele verhaal hierboven niet duidelijk is. Vind ik zelf ook.
Van Belkin kreeg ik een nieuwe oplader, maar dat heb ik maar laten zitten. Gebruik nu alleen Apple laders en kabels. Wil dat gezeur niet meer hebben.