Nu moet ik toch even mijn verhaal kwijt.
Op 26 mei bestel ik bij Apple een nieuwe iMac ter waarde van ongeveer 2700,- en betaal via overschrijving. De betaling is eventjes onderweg en ondertussen brengt Apple de nieuwe iMac uit (WWDC 2017)
Levering was voorzien tussen 2 tot 4 dagen na ontvangst van betaling (wat bij Apple toekomt op 6 juni). Ondertussen vertrek ik in verlof voor 14 dagen maar leveringsadres staat op het werk waar altijd wel iemand aanwezig is.Na mijn verlof ga ik terug werken in de hoop dat mijn nieuwe iMac daar staat te wachten op zijn nieuwe eigenaar ... niets is minder waar .. geen iMac en mijn bestelling staat ondertussen van 'wacht op betaling' op status 'in behandeling' in de Apple Store.
Na telefonisch contact EN email naar de Apple Store zou er een probleem zijn met mijn betaling (heuu ...)Apple zou ermee bezig zijn ....
Enkele dagen later, zonder communicatie van Apple bel ik terug en krijg ik nog steeds hetzelfde verhaal te horen ... dit krijg ik ook via email bevestigd.
Na dagen heen en weer mailen met de financiële dienst blijkt er plots een bijlage (verkeerdelijk?) te zijn meegestuurd naar mij waaruit blijkt dat het geen financieel probleem is maar logistic, dit staat in de mail:
There is an email thread currently open on our side to see if the customers unit can still be built as usually the product is end of line. We are awar of this issus and once it is confirmed form our logisitics we can contact the customer.
Wanneer ik hierop reageer zouden ze mij terugbellen ... deze week krijg ik plots een telefoontje van Apple - Austin - Texas USA met de vraag om telefonisch akkoord te geven om ipv mijn huidige bestelling een upgrade te ontvangen naar de nieuwere iMac (WWDC 2017) Na een maand heen en weer mailen en bellen lijkt dit mij de perfecte oplossing en alles zou via mail bevestigd worden.
Niet dus ... geen bevestigingsmail en mijn contactpersoon bij de Apple Store reageert niet op de mails.
Ik neem terug telefonisch contact en je kent het verhaal: de persoon aan de telefoon is niet op de hoogte maar zal het 'navragen' ... here we go again.
Ik hoor nog steeds niets ... dus opnieuw gebeld en de persoon in de Apple Store ziet in mijn bestelling de melding staan van de upgrade EN dat deze nog niet in orde is vanwege .. jaja .. een financieel probleem bij hun diensten ... terug naar het begin dus .. dit meer dan een maand na mijn bestelling .... Wat ook blijkt ... ik krijg een 'upgrade' van Apple naar de nieuwe iMac met waarde 2350 (?!!) ...
Conclusie; de klantendienst bij Apple is WAARDELOOS .. en ze houden de klant graag aan het lijntje ... had ik die interne mail niet 'per ongeluk' ontvangen dan was ik nergens ... ik ben serieus teleurgesteld in hun manier van werken.
Om een verhaal af te sluiten; ik heb mijn huidige bestelling geannuleerd en een nieuwe geplaatst, levering binnen de 5 dagen .. afwachten wat het zal worden.
Chris
Ik bestel nog graag rechtstreeks bij Apple maar na de huidige ervaring denk ik er sterk over na om dit niet meer te doen ... afwachten hoe ze het er nu vanaf brengen ...
Je bent geen wetenschapper, hoop ik
Lulu om 16:15, 30-06-2017Dus omdat één bestelling bij een vrij enorm bedrijf niet goed is afgehandeld is de conclusie dat de "klantendienst" waardeloos is.Je bent geen wetenschapper, hoop ik
Nee, dit is MIJN ervaring .. misschien wel één uit de ....
Tevens, als klantendienst ga je de klant niet van het kastje naar de muur sturen maar zorg je voor oplossingen .. en ga je zeker niet liegen over het probleem ... had ik 'toevallig' die interne mail niet gekregen dan dacht ik dat het probleem aan de financiële kant lag en heb ik daar al mijn tijd ingestoken ..
wivy om 14:39, 30-06-2017Is 'vrije' keuze Ik bestel nog graag rechtstreeks bij Apple maar na de huidige ervaring denk ik er sterk over na om dit niet meer te doen ... afwachten hoe ze het er nu vanaf brengen ...
wimiss om 16:23, 30-06-2017Een goede klantendienst dient een 100% score te hebben. Ongeacht de grootte van het bedrijf is juist de klantendienst het aanspreekpunt wanneer er iets mis gaat. Men moet ieder en dan ook echt ieder probleem naar behoren oplossen. Zo niet dan deugt het niet.
pjottervmr om 19:20, 30-06-2017Citaatwivy om 14:39, 30-06-2017Is 'vrije' keuze Ik bestel nog graag rechtstreeks bij Apple maar na de huidige ervaring denk ik er sterk over na om dit niet meer te doen ... afwachten hoe ze het er nu vanaf brengen ...Ik bestel nooit bij Apple rechtstreeks omdat het krijgen van Consumenten garantie na de fabrieks garantie een probleem kan zijn omdat alles online moet gebeuren. Liever bij een fysieke winkel die je ook persoonlijk aansprakelijk kan stellen.
Je kunt met je online bestelde apparaat naar de Apple Store. Daar vertellen ze dat je minimaal twee jaar garantie hebt (zelf meegemaakt)
Brinky om 20:32, 30-06-2017Citaatpjottervmr om 19:20, 30-06-2017Citaatwivy om 14:39, 30-06-2017Is 'vrije' keuze Ik bestel nog graag rechtstreeks bij Apple maar na de huidige ervaring denk ik er sterk over na om dit niet meer te doen ... afwachten hoe ze het er nu vanaf brengen ...Ik bestel nooit bij Apple rechtstreeks omdat het krijgen van Consumenten garantie na de fabrieks garantie een probleem kan zijn omdat alles online moet gebeuren. Liever bij een fysieke winkel die je ook persoonlijk aansprakelijk kan stellen. Je kunt met je online bestelde apparaat naar de Apple Store. Daar vertellen ze dat je minimaal twee jaar garantie hebt (zelf meegemaakt)
Bij Amac krijg je wel de premium service, plus 3 jaar garantie. Ik sluit me dus helemaal aan bij Chris.
Zelfs de MediaMarkt streeft met gemak de Apple Store voorbij: qua kennis misschien wat minder, qua service en garantie (2 jaar, geen gezeur als een apparaat ouder dan een jaar is) veel beter. En als de consumentenbond heeft gezegd dat een laptop 5 jaar mee moet gaan, en hij is na 3 jaar kapot, dan betaal je 60% van de reparatie ipv de volle 100%. Coulance heet dat.
(Bewerkt door MacFrankie om 22:04, 30-06-2017)
fred44nl om 22:30, 30-06-2017het betrof hier zeker geen erkende productiefout.
Maar dat dit een uitzondering is lijkt me duidelijk, anders zouden sites als MacFreak toch helemaal vol staan met klachten?
Ik kan me niet voorstellen dat het gros van de bezoekers hier last van dit soort dingen hebben, maar dat we er zelden of niets wat van horen. Als de service van Apple echt slecht was dan struikelden we hier over verhalen als dat van wivy.
wimiss om 16:23, 30-06-2017Een goede klantendienst dient een 100% score te hebben.
Tja, 100%...
Laat even weten hoe het hele verhaal afgelopen is, want zoveel ondermaatse service moet toch eens eindigen. Liefst met een groot gebaar om het goed te maken.
macqintosh om 11:53, 1-07-2017Waar menselijk handelen voorkomt zullen er zich altijd fouten voordoen.
Dat klopt. En professionaliteit onderscheidt zich door vervolgens die fouten op te lossen en niet fout op fout op fout te stapelen zoals hier met wivy.
wimiss om 10:24, 2-07-2017Citaatmacqintosh om 11:53, 1-07-2017Waar menselijk handelen voorkomt zullen er zich altijd fouten voordoen. Dat klopt. En professionaliteit onderscheidt zich door vervolgens die fouten op te lossen en niet fout op fout op fout te stapelen zoals hier met wivy.
pjottervmr om 13:17, 2-07-2017Maar zelfs het beste scorende bedrijf op dat punt haalt bij lange na niet die 100% en de Topic Starter behoort dus helaas tot die groep die er voor zorgt dat deze score niet hoger wordt dan nu max 90%. Maak me dan ook niet druk dit kan een keer gebeuren jammer voor de persoon maar niet voor het bedrijf.
pjottervmr om 13:17, 2-07-2017Zolang Apple nog steeds als IT bedrijf op eenzame hoogste staat als het gaat om de service en de klant tevredenheid denk ik het kan altijd beter maar voor Apple is dat lastig gezien hun al hoge score.
Ik kom er hooguit om te kijken, ik koop er niks meer. Ik ga 10 keer zo graag naar de Amac of de MediaMarkt voor mijn Apple spullen!