Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 17:37   
geplaatst door: leonardo61
Gaat vooral over dat Apple (vaak)in strijd met de rechten van consumenten handelt wanneer iets kapot gaat.

Goeie zaak,aanpakken dat arrogante Apple.. :devil:

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 17:41    reactie #1
geplaatst door: Flix
Jaaa, Tjakaaaaa!!!
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 17:44    reactie #2
geplaatst door: Esquare
"Laptops, Ipods en nog veel meer spullen van Apple zijn zeer geliefd. Dat het wat meer kost, nemen de meeste mensen voor lief. Maar als het kapot gaat, blijkt Apple zelf vaak in strijd met de wettelijke rechten van de consument te handelen."

Hoeveel (inhoudelijke en taalkundige) fouten tellen we in deze twee zinnen? Ik kom tot 4.  :cool:

Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 17:45    reactie #3
geplaatst door: Jules
Goeie zaak hoor. Apple Nederland mist wat mij betreft ambitie en zo'n actie van Kassa zou wel eens een beetje kunnen helpen.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 17:54    reactie #4
geplaatst door: Esquare
Apple Nederland is hier helemaal geen partij in. De enige bijdrage die Apple hoeft te leveren is de fabrieksgarantie, voor het overige ligt de bal bij de verkopers.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 18:03    reactie #5
geplaatst door: Jules
Zoiets straalt wel af op Apple en het is toch echt hun verantwoordelijkheid om daar wat mee te doen. Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat Apple Nederland ambitie mist. Er gebeurt niets vanuit Apple, ondanks dat er al heel lang kritiek is op de garantiebehandeling door AAR's.

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 18:06    reactie #6
geplaatst door: DNA
Leuk ik ga kijken..
Bedankt voor de tip..

Alleen is dit niet typisch Apple in Nederland?
Want ik ken mensen in Amerika en Canada die al vaker wat stuk hebben gehad aan hun Apple producten maar hun spreken meer dan lof over de service en afhandeling van hun problemen/klachten. Miss. komt dit wel omdat je daar wel "echte" Apple Stores hebt. ipv zoals hier een hoop resellers.

Apple = Click, Boom, Amazing!
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 18:41    reactie #7
geplaatst door: Marnix Imac
Ook ik ga even een visueel bezoekje brengen bij mijn noorderburen.
Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’à la mort pour que vous ayez le droit de le dire.
Ik ben niet steeds akkoord met wat je zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen tot de dood toe verdedigen. Naar Voltaire 1694-1778.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 18:45    reactie #8
geplaatst door: hitchhiker

Citaat
Esquare om 17:54, 5-12-2009
Apple Nederland is hier helemaal geen partij in. De enige bijdrage die Apple hoeft te leveren is de fabrieksgarantie, voor het overige ligt de bal bij de verkopers.

Apple is hier in zoverre partij in, dat zij de marges te laag houden, een niet onbelangrijk detail lijkt me.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 18:57    reactie #9
geplaatst door: JPZ
Kritiek kan nooit kwaad, houdt de boel scherp.
Al vraag ik me wel af in hoeverre Apple schrikt van Felix Meurders, maar goed.
300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 19:06    reactie #10
geplaatst door: MacEdit

Citaat
JPZ
...Al vraag ik me wel af in hoeverre Apple schrikt van Felix Meurders, maar goed.

Nou, "Meurders" klinkt voor een Amerikaan behoorlijk angstaanjagend!...... :happy:
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 19:37    reactie #11
geplaatst door: Appleidee
Ik sluit me aan bij wat hitchhiker zegt. De marges voor verkopers
zijn nog altijd veel te laag, ik geloof ergens tussen de 5 en de 10%.
Zij kunnen er niets aan doen als Apple verkeerde producten
levert, maar moeten wel voor alle kosten opdraaien. Komen er dus
meerdere producten binnen dan kan een reseller al snel de tent
opdoeken.

De man van de consumentenbond kwam met een mooi lijstje waar
ik wel wat in kan vinden, maar de technology in computers is zo
complex dat wanneer je deze leeftijdsgarantie zou moeten
garanderen de prijzen van computers natuurlijk bijna gaan
verdubbelen en we vinden alles nu al aan de dure kant.
Daarnaast is het natuurlijk onzin dat een computer van € 2000,-
langer mee moet gaan dan één van € 500,-. Bij een nieuw bed of
een nieuwe stoel kan ik me dat helemaal voorstellen, maar bij
een computer ligt dit over het algemeen toch echt anders. Een
computer van € 2000,- heeft veel meer nieuwe en minder
geteste technologie aan boord dan een computer van € 500,-
waarin onderdelen zitten verwerkt die al jaren eerder zijn
geïntroduceerd en waar alle fouten inmiddels uitgehaald zijn.

Overigens is Apple zeker niet de enige waarbij dit gebeurd. Bij veel
andere computerfabrikanten gelden precies dezelfde regels. Eerder
had Kassa al Sony om de PlayStation 3 aangepakt om precies
dezelfde reden.

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 19:46    reactie #12
geplaatst door: Ger Nijkamp
[news]D'r zit zelfs iets tegenstrijdigs in. Apple zorgt er voor dat z'n apparatuur de nieuwste technologie aan boord heeft. Niet zelden zijn ze zelfs de eerste die een bepaalde (video) processor of productietechniek toepassen. Daardoor loopt Apple in een aantal aspecten voorop.

Het nadeel is dat dergelijke componenten (direct na ontwikkeling) nog aan het begin van van de terugverdiencurve staan: inkoop is dan nog relatief kostbaar, en dat zie je terug in de prijs. Een ander nadeel is dat dergelijke techniek zó nieuw is, dat er onvoorziene problemen op kunnen duiken omdat componenten niet eerder op grote schaal zijn toegepast.

Elk voordeel heb z'n nadeel, om Cruyff maar weer 'ns vrij te citeren.

:wink:

[ Ger ][/news]

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 19:51    reactie #13
geplaatst door: Rutger

Citaat
Esquare om 17:54, 5-12-2009
Apple Nederland is hier helemaal geen partij in. De enige bijdrage die Apple hoeft te leveren is de fabrieksgarantie, voor het overige ligt de bal bij de verkopers.

Tenzij je iets bij de Nederlandse Online Apple Store koopt, dan is Apple zowel verkoper als fabrikant.

In de voorwaarden van de Apple Store staat bij punt 10. Één (1) jaar garantie van Apple het volgende expliciet vermeld:

10.3 INDIEN U CONSUMENT BENT, HEEFT DEZE GARANTIE SLECHTS EEN AANVULLENDE WERKING. DEZE GARANTIE SLUIT DE RECHTEN DIE U OP BASIS VAN DE WET HEEFT NIET UIT.

http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1310/store.apple.com/Catalog/nl/Images/salespolicies_consumer.html#topic-10

Betekent dit dat de Online Apple Store je niet met een kluitje het riet in stuurt???

MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 15 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 20:07    reactie #14
geplaatst door: Ziegler
Dit betekent dat Apple zich kennelijk niet aan zijn eigen spelregels houdt. Het beleid van Apple is standaard na een jaar te roepen dat ze er niets meer mee te maken hebben. En dat is niet volgens het consumentenrecht.

(Bewerkt door Ziegler om 20:07, 5-12-2009)

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 21:07    reactie #15
geplaatst door: Festen
Dat de marges op Apple producten zo laag zijn, is natuurlijk vervelend voor de retailers, maar totaal irrelevant voor de klanten. Niemand dwingt je om Apple spulletjes te verkopen, als je dat als verkopende partij niet kunt doen met een goede service, is het tijd om een ander vak te kiezen.

Verder mag je van een computer van € 2000,- verwachten dat deze minstens zo goed is als een goedkopere keuze. Dat Apple soms de nieuwste techniek gebruikt, is hun eigen risico, en betekent niet dat ze hun klanten als betalende beta-testers mogen gebruiken.
Apple heeft zo'n beetje de grootste marges in de industrie, en vele miljarden op te bank staan, dus een gedeelte van dat geld kan makkelijk aan goede service kunnen worden besteed.

Apple maakt zeker mooie spulletjes, maar nu ze populairder worden, is het tijd om die sektarische geslotenheid achter zich te laten, en gewoon een service te leveren die past bij een kwaliteitsmerk.

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 21:34    reactie #16
geplaatst door: fryskhynder
Volgens de man van de Consumentenbond hadden ze zo'n 100 klachten over Apple producten ontvangen. Dit is natuurlijk erg weinig. Daarom is het des te vreemder dat Apple zich dergelijke slechte publiciteit op de hals wil halen. Mijn overlden vader had een fotozaak. Als er iemand met een defect fototoestel bij hem kwam, probeerde hij dat eerst te (laten) repareren. Was er daarna weer wat mee, dan deponeerde hij het betreffende apparaat in het bijzijn van de klant in de gracht die voor de zaak lag. Dit heeft hem veel goodwill en klandizie opgeleverd. :cool:

Goede service vertelt zich door en betaalt zich op den duur vanzelf uit.

(Bewerkt door fryskhynder om 22:17, 5-12-2009)

24’ iMac 2021. OS Monterey
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 22:04    reactie #17
geplaatst door: Brinky
Tsja we kunnen het natuurlijk allemaal proberen te verdedigen door marges erbij te halen, pioneerschap, Vara, socialisme en Meurders.  Feit blijft dat dit geen propaganda is voor Apple. Zeker ook gezien het feit dat ze niet willen reageren en deze keer zullen er wel meer telefoontjes richting Bunnik gedaan zijn dan 1 ;-)
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 22:40    reactie #18
geplaatst door: hitchhiker

Citaat
Festen om 21:07, 5-12-2009
Dat de marges op Apple producten zo laag zijn, is natuurlijk vervelend voor de retailers, maar totaal irrelevant voor de klanten.

Kijk eens verder dan je neus kort is. Het is net zo goed relevant voor de klanten.
Wil je goede service en een dealer die over een jaar ook nog bestaat? Dan zullen er fatsoenlijke marges moeten komen. Een reseller kan zonder nette marges óf geen service en als ie dat toch niet niet het hoofd boven water houden. In het laatste geval is iedereen slechter af. Zo relevant is het. :cool:
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 22:45    reactie #19
geplaatst door: Brinky
Hitchhiker kijk ook even voorbij jouw topje. De dealers hebben dus een probleem met Apple. Daar moeten zij hun gelijk proberen te halen. Met die lage marges heb ik als klant niks te maken.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 22:52    reactie #20
geplaatst door: Angelos
Als een winkelier vind dat hij te lage marges krijgt, dan moet hij een ander winkel openen en geen mac's verkopen.
Dat is niet het probleem van de consument..
iMac 20" 2.66 GHz , Iphone 3G 16GB, MBP 13" 2.26GHz, AppleTV 160GB
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 22:54    reactie #21
geplaatst door: Angelos
je was me net voor Brinky...helemaal mee eens
iMac 20" 2.66 GHz , Iphone 3G 16GB, MBP 13" 2.26GHz, AppleTV 160GB
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 23:20    reactie #22
geplaatst door: Mathy
Hallo Macfreaks

Maar minder mac-verkopers = minder mensen die een Mac aanschaffen
Minder mensen die een Mac aanschaffen = minder mensen die een Mac gebruiken
Minder mensen die een Mac gebruiken =
- minder software (en dus ook hardware) die het ook op de Mac doet
- nog hogere prijzen
- nog grotere afstanden die je af moet leggen als je liever een winkel in loopt

groetjes

Mathy

Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 23:30    reactie #23
geplaatst door: Brinky
Dus? Gewoon kopen in de Applestore heeft Dell ook geen windeieren gelegd dat online verkopen.
Apple in Kassa vanavond 18.55 Ned.1
5 december 2009 - 23:31    reactie #24
geplaatst door: Angelos
@Mathy, dit heet nou misbruik van machtspositie Cool-zijn apple club..
Als het zo is, stel je dan voor dat mensen met klachten hun mond dicht houden zodat ze een kapotte mac met hebben? Trouwens, je hebt dan geen afstanden nodig.. want hij valt buiten garantie!! jammer!! zegt de Winkelier.
iMac 20" 2.66 GHz , Iphone 3G 16GB, MBP 13" 2.26GHz, AppleTV 160GB