Goeie zaak,aanpakken dat arrogante Apple..
Hoeveel (inhoudelijke en taalkundige) fouten tellen we in deze twee zinnen? Ik kom tot 4.
Alleen is dit niet typisch Apple in Nederland?Want ik ken mensen in Amerika en Canada die al vaker wat stuk hebben gehad aan hun Apple producten maar hun spreken meer dan lof over de service en afhandeling van hun problemen/klachten. Miss. komt dit wel omdat je daar wel "echte" Apple Stores hebt. ipv zoals hier een hoop resellers.
Esquare om 17:54, 5-12-2009Apple Nederland is hier helemaal geen partij in. De enige bijdrage die Apple hoeft te leveren is de fabrieksgarantie, voor het overige ligt de bal bij de verkopers.
JPZ ...Al vraag ik me wel af in hoeverre Apple schrikt van Felix Meurders, maar goed.
De man van de consumentenbond kwam met een mooi lijstje waarik wel wat in kan vinden, maar de technology in computers is zocomplex dat wanneer je deze leeftijdsgarantie zou moetengaranderen de prijzen van computers natuurlijk bijna gaanverdubbelen en we vinden alles nu al aan de dure kant.Daarnaast is het natuurlijk onzin dat een computer van 2000,-langer mee moet gaan dan één van 500,-. Bij een nieuw bed ofeen nieuwe stoel kan ik me dat helemaal voorstellen, maar bijeen computer ligt dit over het algemeen toch echt anders. Eencomputer van 2000,- heeft veel meer nieuwe en mindergeteste technologie aan boord dan een computer van 500,-waarin onderdelen zitten verwerkt die al jaren eerder zijngeïntroduceerd en waar alle fouten inmiddels uitgehaald zijn.
Overigens is Apple zeker niet de enige waarbij dit gebeurd. Bij veelandere computerfabrikanten gelden precies dezelfde regels. Eerderhad Kassa al Sony om de PlayStation 3 aangepakt om preciesdezelfde reden.
Het nadeel is dat dergelijke componenten (direct na ontwikkeling) nog aan het begin van van de terugverdiencurve staan: inkoop is dan nog relatief kostbaar, en dat zie je terug in de prijs. Een ander nadeel is dat dergelijke techniek zó nieuw is, dat er onvoorziene problemen op kunnen duiken omdat componenten niet eerder op grote schaal zijn toegepast.
Elk voordeel heb z'n nadeel, om Cruyff maar weer 'ns vrij te citeren.
[ Ger ][/news]
Tenzij je iets bij de Nederlandse Online Apple Store koopt, dan is Apple zowel verkoper als fabrikant.
In de voorwaarden van de Apple Store staat bij punt 10. Één (1) jaar garantie van Apple het volgende expliciet vermeld: 10.3 INDIEN U CONSUMENT BENT, HEEFT DEZE GARANTIE SLECHTS EEN AANVULLENDE WERKING. DEZE GARANTIE SLUIT DE RECHTEN DIE U OP BASIS VAN DE WET HEEFT NIET UIT.
http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1310/store.apple.com/Catalog/nl/Images/salespolicies_consumer.html#topic-10
Betekent dit dat de Online Apple Store je niet met een kluitje het riet in stuurt???
(Bewerkt door Ziegler om 20:07, 5-12-2009)
Verder mag je van een computer van 2000,- verwachten dat deze minstens zo goed is als een goedkopere keuze. Dat Apple soms de nieuwste techniek gebruikt, is hun eigen risico, en betekent niet dat ze hun klanten als betalende beta-testers mogen gebruiken. Apple heeft zo'n beetje de grootste marges in de industrie, en vele miljarden op te bank staan, dus een gedeelte van dat geld kan makkelijk aan goede service kunnen worden besteed.
Apple maakt zeker mooie spulletjes, maar nu ze populairder worden, is het tijd om die sektarische geslotenheid achter zich te laten, en gewoon een service te leveren die past bij een kwaliteitsmerk.
Goede service vertelt zich door en betaalt zich op den duur vanzelf uit.
(Bewerkt door fryskhynder om 22:17, 5-12-2009)
Festen om 21:07, 5-12-2009Dat de marges op Apple producten zo laag zijn, is natuurlijk vervelend voor de retailers, maar totaal irrelevant voor de klanten.
Maar minder mac-verkopers = minder mensen die een Mac aanschaffenMinder mensen die een Mac aanschaffen = minder mensen die een Mac gebruikenMinder mensen die een Mac gebruiken =- minder software (en dus ook hardware) die het ook op de Mac doet- nog hogere prijzen- nog grotere afstanden die je af moet leggen als je liever een winkel in loopt
groetjes
Mathy