En zoals bacon vermeld: degene die negatief nieuws brengt, maakt kans om hierop kritiek te krijgen, maar ik hoop toch dat ook fanatieke Apple gebruikers zullen inzien dat dit een belangrijk en serieus bedoeld topic is.
Mijn ervaringen met reparaties bij apple waren onder andere een defecte iMac (2 weken na aankoop), die Apple niet wou reparen en een Powermac G5 waarvan ze een moederbord wilden vervangen voor 800 euro. Ook een iPod mini die kort na aankoop niet meer werkte en die ze niet wilden omwisselen of repareren terwijl hij nog nieuw was.
geblokkeerd
Kleine extra tip: als je online koop dan is het omruilen kort na aankoop nog makkelijker, want wettelijk verplicht.
@Flix, misschien wil je enkele forumleden met omruilwensen bijstaan wanneer ze naar de GeniusBar gaan. Niet iedereen is goed in het blijven trekken, jouw hulp zal hen welkom zijn.
Ik hoop dat bij Switch wel mijn iMac gemaakt wordt als dat nodig is, want klant is koning
Uiteraard zijn er genoeg voorbeelden te bedenken van gevallen met losse stekkertjes en defecte kabels die thuis in een handomdraai en nagenoeg voor niks zijn opgelost. Daarin verschillen de produkten van Apple niet van andere electronica. Als je echter een reparatieafdeling in de lucht moet houden, met overheadkosten, vaste werknemers, voorraad en weet-ik-wat-al-niet, dan is het logisch dat diagnose van het probleem, gebruikte onderdelen en uitgevoerd werk een prijs hebben. Dit los van rare fratsen natuurlijk, maar er is genoeg nepnieuws en negatieve framing als het over Apple gaat - er zijn tenslotte evenveel Applehaters als -liefhebbers.