(Bewerkt door JH om 12:21, 28-09-2009)
P.S: Hoewel Belstatus nu inderdaad ververst, klopt van de 'totalen' die nu bij mij worden doorgegeven in ieder geval nog geen hout. Ik ben benieuwd wanneer de correcte gegevens worden weergegeven.
[ Ger ][/news]
(Bewerkt door Ger Nijkamp om 12:39, 28-09-2009)
Dat van schade vergoeding zie ik niet zo. Je bent toch gewoon zelf verantwoordelijk voor je eigen belgedrag!
@Léon Dekkers: tenzij je het leuk vindt om met een blocknote en pen al je telefoontjes, SMS'jes en internet in 't buitenland bij te houden wordt je door T-Mobile aardig 't bos in gestuurd. Dat het even niet werkt door een technisch probleem is te begrijpen. Maar twee maanden..? Dat is niet serieus te nemen. Juist rond de vakantieperiode -waarin veel gebruikers in 't buitenland hun iPhone gebruiken- is dat ronduit (ik zeg gewoon wat ik er van denk) verdacht.
Van je vaste telefoon kun je ook de status niet opvragen...Maar wel typisch nederlands, verantwoording voor je eigen gedrag bij een ander leggen.
En toevallig weet ik waar het mis is gegaan bij Tmobile en dat is zeker geen opzet.
(Bewerkt door Calvin om 13:30, 28-09-2009)
Vervolgens heb ik ongeveer tien keer het IMEI nummer voor mogen lezen omdat het systeem het nummer niet kent. Vertwijfeling bij de telefoniste. "U weet zeker dat dit het goede nummer is..? Kunt u het nogmaals voorlezen..?" Hallo..! Ik sta het direct vanuit de iPhone op te lezen..! Het scheelde niet veel of er werd gevonden dat het mijn probleem is dat hun systeem m'n IMEI nummer niet kende. Aanvraag is doorgestuurd; ik ben benieuwd of ik er ooit nog iets van ga horen.
@Calvin: Ik begrijp je punt, maar ik heb niets met die andere providers van doen. T-Mobile afficheert Belstatus als hét middel om je belgedrag in de gaten te kunnen houden. Andere methodes zijn er niet, dus moet men wel zorgen dat het werkt. Er is zeker begrip voor een normale storing, maar een IT herstelproject dat twee maanden kost kan in mijn beleving maar één ding betekenen: iemand heeft bedacht dat 't ding extra inkomsten genereert als het tijdens de vakantie even niet is.
(Bewerkt door Ger Nijkamp om 13:33, 28-09-2009)
[ Ger ]
De procedure werkt vanaf morgen, maandag 13 juli, voor klanten van T-Mobile als volgt:
Zoek het IMEI-nummer van je iPhone op door *#06# in te toetsen en schrijf het op Bel het nummer 070 - 305 6007 van T-Mobile T-Mobile stuurt het IMEI-nummer door naar de database van Apple Maak na zo'n 30 minuten contact met iTunes met een andere simkaart in je iPhone en het zou moeten werken Als het niet heeft gewerkt, kan je na een twee uur weer contact met T-Mobile opnemen op nummer 070 - 305 6007 om het nog een keer te proberen.
Ik heb op deze manier gedaan en binnen 30 minuten was mijn toestel unlocked
ik gelijk downloaden,, mmm werkt deze app niet meer. herstart iphone wil ook niet helpen.. zuch
(Bewerkt door knislow om 16:44, 28-09-2009)
Léon Dekkers om 12:44, 28-09-2009Dat van schade vergoeding zie ik niet zo. Je bent toch gewoon zelf verantwoordelijk voor je eigen belgedrag!
Tja, ze bieden een dienst aan die (2 tot 3 maanden) niet werkt. Dat kan je op z'n minst slordig noemen.
3 maanden voicemail is wat anders....
knislow om 16:39, 28-09-2009Zojuist in de app store ook een update voor de nieuwe belstatusik gelijk downloaden,, mmm werkt deze app niet meer. herstart iphone wil ook niet helpen.. zuch
Hier hetzelfde probleem...
Het zou mij niks verbazen als er een geplande filosofie aan ten grondslag ligt. Eerst een informele dienst in het leven roepen waar de klant gewend (lees: 'verslaafd') aan raakt om binnen de belbundel te kunnen blijven, om vervolgens bewust die dienst onbeschikbaar te maken -precies in de periode dat het moeilijk is (buienlandse) kosten te monitoren- zodat men spontaan en massaal vér over de belbundel schiet bij gebrek aan 'feeling' met de gemaakte kosten. Waarbij niemand zich ergens op kan beroepen, want Belstatus is (bewust..?) geen onderdeel van het leveringsprogramma. Met de aantallen gebruikers waar we 't hier over hebben genereer je als telecombedrijf in een paar maanden tijd doodleuk tientallen miljoenen extra inkomsten: de wet van de grote getallen. En vergeet niet: een SMS'je of belminuut is in feite gebakken lucht die wordt verkocht. Er wordt niets fysiek verplaatst en het kost geen extra personeel. Er wordt alleen meer gebruik gemaakt van reeds bestaande, geautomatiseerde middelen. Een gouden 'case'..! Als dit inderdaad bedacht is, kan de interne bedenker bij T-Mobile ongetwijfeld een leuke bonus verwachten...
Ja, ik ben achterdochtig. Ik geloof domweg niet dat de 'reparatie' van Belstatus twee maanden moet duren: een eeuwigheid in IT-land. Daarnaast is de periode waarin Belstatus uit de lucht was wel héél toevallig héél gunstig voor T-Mobile. En als laatste: telecombedrijven durven volgens mij élke idiote truc te hanteren als die maar geld in 't laatje brengt. Formeel en juridisch is het allemaal spatwaterdicht, maar of het (bedrijfs)ethisch verantwoord is wordt nergens gevraagd...
Kleine insight in de Tmobile ellende:Er was eens een systeem dat alle belminuten registreerde en berekende en er allerlei facturen uitgooide, het billingsysteem. Toen bedacht een meneer dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om de actuele belstatus te tonen en zo werd er een nieuwe applicatie gebouwd, eerst alleen voor My TMobile, daarna ook via een iPhone Interface.
Toen kwam er het moment dat er een nieuwe versie van het billingsysteem moest komen, andere versie, misschien wel andere leverancier. Upgrade gedaan van het oude billingsysteem, verrek dat ging goed, alles doet het weer..... Onee, [PIEP], belstatus doet het niet meer. Wat zou er toch veranderd zijn in het nieuwe systeem, even uitzoeken, gevonden en voila, belstatus deed het weer.... Nogmaals [PIEP], de info klopt niet..... Beslissing om het systeem maar even uit te zetten was op dat moment de beste. Vervolgens is er een traject ingezet om een nieuwe app te bouwen en de fouten er uit halen.Eerst even vinden wat er nu aan de hand was, nieuwe specificaties schrijven en problemen in theorie oplossen, nieuwe app bouwen, testen, nogmaals testen en live zetten, kan zomaar twee maanden duren.
Zeker geen opzet geweest, ze kijken wel uit, wat denk je dat al die belletjes en briefjes enzo naar de helpdesk kosten.
En wat betreft dat er niets heen en weer gaat, denk je nou werkelijk dat data gratis over de lijn gaat, ook dat kost geld.
Ik heb inderdaad niet zo'n hoge pet op van de oprechte, goede en nobele bedoelingen van energiemaatschappijen, telecombedrijven en verzekeraars. Laten we 't er maar op houden dat ze de afgelopen jaren zelf ook érg hebben bijgedragen aan die beeldvorming.
P.S: Kun jij mij toevallig vertellen wat de ROI op telecomdata is..?
(Bewerkt door Ger Nijkamp om 19:52, 28-09-2009)
Ik weet wie het gedaan heeft en dat zijn zeker geen hobbyisten.... ( het is niet het bedrijf waar ik werk, maar een concurrent)
De ROI van telecomdata kan ik je niet vertellen, maar zoek de jaarcijfers op en zie hoeveel er verdient is.
Davidjm om 19:06, 28-09-2009Citaatknislow om 16:39, 28-09-2009Zojuist in de app store ook een update voor de nieuwe belstatusik gelijk downloaden,, mmm werkt deze app niet meer. herstart iphone wil ook niet helpen.. zuchHier hetzelfde probleem...
de oplossing gevonden op iwereld (optie 2)
Vandaag is samen met het herstel van T-Mobile's belstatus dienst ook de Belstatus applicatie weer in de App Store te vinden. Wie een oude versie update kan echter tegen crashes aanlopen.
Wie een oudere versie van de Belstatus applicatie update naar versie 2.7 loopt er mogelijk tegenaan dat de applicatie crasht na het opstarten en verder niets doet.
Dit is eenvoudig op te lossen, zo meldt de maker P-Edge media via een persbericht:
Eerste methode zet de iPhone uit door de aan/uit knop bovenop het toestel lang ingedrukt te houden en met de rode slider te kiezen voor "uitzetten".wacht 10 sec en zet de iPhone weer aan.kijk of de Belstatus app weer goed werkt.
Tweede methode (als de eerste methode niet heeft geholpen) houd op de iPhone het icoon van Belstatus ingedrukt totdat hij gaat "trillen".druk op het kruisje om hem te verwijderen.ga naar de App Store en download de Belstatus app opnieuw. LET OP: je krijgt hem gratis omdat je hem al eens hebt gekocht.installeer de app op de iPhonezet de iPhone uit door de aan/uit knop bovenop het toestel lang ingedrukt te houden en met de rode slider te kiezen voor "uitzetten".wacht 10 sec en zet de iPhone weer aankijk of de Belstatus app weer goed werkt.
Bron: persbericht P-Edge media Info: P-Edge.nl. Download: App Store.
P-Edge media is tevens uitgever van MacWereld.nl en iPhoneWereld.nl; dit nieuwsbericht wordt door de redactie ondanks de dubbele belangen gezien als inhoudelijk geschikt voor de doelgroep van deze sites.