Column in Metro
6 september 2006 - 12:10   
geplaatst door: Mijco
Het verbaast me een beetje dat nog niemand hier iets geschreven heeft over de column van Ebru Umar in Metro van afgelopen vrijdag.

Zij schrijft een open brief aan de manager van een bekende Mac-dealer in Amsterdam, omdat haar nieuwgekochte MacBook niet functioneert en ze een nieuw exemplaar wil. De manager geeft echter telkens niet thuis en ze hekelt zijn klantvriendelijkheid.
De column is hier te lezen (je krijgt de hele krant van 3,1 MB, blader even naar pagina 6).

Tja, weer een knauw in de reputatie van de de prachtige Apple-producten...

Even een klein knipseltje (dat is toch wel toegestaan, heren copyright bewakers?):

                            http://img167.imageshack.us/img167/3720/metrocolumn20060901hx9.jpg

Column in Metro
iMac 21,5" (2019) 3 GHz 16 GB 500 GB SSD macOS X 11.7, MacBookPro (mid 2010) OS X 10.13, iPhone 13 mini, iPad Air 3
Column in Metro
6 september 2006 - 12:17    reactie #1
geplaatst door: BelgianBull
Dat is één van de redenen waarom Apple zijn "naam" wil beschermen...
..:: Switcher ::..
> Commodore Amiga > PC > Mac
Column in Metro
6 september 2006 - 12:18    reactie #2
geplaatst door: Dave H
Ja en check de Metro van de maandag erna bij de advertentie van MacHouse
Column in Metro
6 september 2006 - 12:27    reactie #3
geplaatst door: mvdg
Ik vind het wel ver gaan om in een column een dergelijk probleem uit te melken met naam en toenaam van de leverancier. Elk merk laptop heeft toch wel eens slechte exemplaren. Net als elk merk auto dat ook heeft. Natuurlijk is zo iemand gefrustreerd maar het lijkt me dat je dan toch een zekere scheiding moet kunnen maken tussen prive en werk (wat in dit geval columns schrijven is, ik snap natuurlijk wel dat prive aspecten daarbij in werk meespelen).
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Column in Metro
6 september 2006 - 12:28    reactie #4
geplaatst door: JPZ

Citaat
BelgianBull om 12:17, 6-09-2006
Dat is één van de redenen waarom Apple zijn "naam" wil beschermen...


Er valt weinig te beschermen hier....is wel logisch dat je je frustatie wilt uiten,en als je dan een column hebt.... :smile:

En het is ook niet zo dat het een onbekend probleem is....je mag toch ondertussen wel vaststellen dat er vrij veel meldingen zijn van niet werkende Macbooks?

Gewoon beroerd slechte service van de betreffende dealer,klaar.
(waarbij vermeld dat ik naar volle tevredenheid bij dezelfde dealer koop,maar ik heb dan ook nog nooit problemen gehad)

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!
Column in Metro
6 september 2006 - 12:36    reactie #5
geplaatst door: gPod
Zoals Dave H al meldde, heeft MacHouse dat in de Metro van afgelopen maandag meer dan goed gemaakt. Maar wel erg overdreven om dit via de media uit te moeten spelen zeg. Er zijn inderdaad veel MacBook bezitters met dit probleem, laten we hopen dat ze niet allemaal op deze manier de media op gaan zoeken.

Overigens is het probleem inmiddels 'erkend' door Apple, althans aan de reparateurs. Ik kreeg vandaag te horen dat er een interne memo van Apple rond is gegaan en dat bij spontaan uitvallende MacBooks het complete logicboard EN de heatsink moeten worden vervangen (wat waarschijnlijk betekend dat de mijne nog wel een poosje blijft logeren...).

g i d e on
Column in Metro
6 september 2006 - 12:39    reactie #6
geplaatst door: mvdg
Ik wist niet wat Machouse had gedaan aangezien dat niet in de reactie van Dave H stond, alleen dat er iets was in de metro.

Ben het met je eens, dit hoort niet via zoiets uitgespeeld te worden.

En "veel problemen", volgens mij is het nog steeds relatief, de Macbook is verreweg de best verkopende Mac van het afgelopen halfjaar. Honderdduizenden van die dingen worden verkocht in korte tijd dus is het normaal dat je in een paar maanden aardig wat reacties leest over problemen. Vergeet niet, duizend probleemgevallen op 100 000 computers is nog steeds vrij laag in notebook verkoop termen. Ook bij andere merken is er regelmatig iets mis met zo'n apparaat.

Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Column in Metro
6 september 2006 - 12:39    reactie #7
geplaatst door: mollie319
ja ik zou die abraham ook hebben laten wachten,
sjeses. ze WIL dit, en ze WIL dat. en het MOET zo en wel nu meteen omdat mevrouw een kapot apparaat heeft.
Doe ff gezond zeg he!

Ik vindt de aktie van machouse, de advertentie van afgelopen maandag, dan wel weer grappig.
Alleen jammer dat het op deze manier moet.

Marcel

iMac 24 inch intel Core2Duo, 2.40 Ghz, 4 GB memory, 320 GB hdd, SuperDrive.
MacBook Pro 17", 2.4 Ghz C2D, 4 GB, 160 GB hdd, Superdrive, Glossy hi-res
iMac 20 inch G5, 1.8 Ghz, 1 GB memory, 160 GB hdd, Superdrive.
Column in Metro
6 september 2006 - 12:42    reactie #8
geplaatst door: mvdg
Heeft iemand een screenshot? Iedereen verwijst wel naar die advertentie maar niemand zegt wat er dan in stond..
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Column in Metro
6 september 2006 - 12:53    reactie #9
geplaatst door: Leon
[news]De metro van maandag is hier te bekijken. De advertentie staat op pagina 4. Er is een bosje rozen op te zien, een MacBook en de tekst; "Beste Ebru, je nieuwe MacBook staat voor je klaar bij MacHouse. Groeten, Ciaran". Echt humor!

Niet bepaald goede reclame voor de dealer in kwestie. Het voelt alleen wel een beetje als machtsmisbruik om er een hele column aan te spenderen in een krant om je persoonlijke frustraties te uiten en je gelijk te halen. Natuurlijk ben je vrij om te schrijven in een column wat je wil, maar het had haar natuurlijk wel gesierd wanneer ze gewoon even bij die dealer langs had gegaan met het probleem, want mailen en bellen werkt nu eenmaal niet altijd. Zeker niet wanneer het erg druk is bij zo'n dealer. Dat is geen excuus natuurlijk, maar het is dan natuurlijk wel aan jezelf om daar een beetje verstandig mee om te gaan.

Beste Ebru,

Voortaan gewoon dat ding onder je arm nemen, naar de dealer toe en daar met de nodige bombarie op de toonbank neerleggen en een nieuwe claimen (indien dit binnen 14 dagen na aanschaf is). Niet mailen, niet bellen maar gewoon actie ondernemen. Da's de enige manier die wél werkt namelijk.  [/news]

Column in Metro
6 september 2006 - 12:56    reactie #10
geplaatst door: Yurgen
http://img86.imageshack.us/img86/5789/picture2so8.png
Column in Metro

Deze advertentie stond in de metro van maandag

I'm not completely worthless, I can be used as a bad example..
Column in Metro
6 september 2006 - 13:04    reactie #11
geplaatst door: mvdg
Haha dat is inderdaad wel een mooie.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Column in Metro
6 september 2006 - 13:45    reactie #12
geplaatst door: Mijco

Citaat
Leon om 12:53, 6-09-2006
[news]De metro van maandag is hier te bekijken. De advertentie staat op pagina 4. Er is een bosje rozen op te zien, een MacBook en de tekst; "Beste Ebru, je nieuwe MacBook staat voor je klaar bij MacHouse. Groeten, Ciaran". Echt humor!

....

Beste Ebru,
Voortaan gewoon dat ding onder je arm nemen, naar de dealer toe en daar met de nodige bombarie op de toonbank neerleggen en een nieuwe claimen (indien dit binnen 14 dagen na aanschaf is). Niet mailen, niet bellen maar gewoon actie ondernemen. Da's de enige manier die wél werkt namelijk.  [/news]

Leon, volgens eigen zeggen IS ze bij de dealer geweest, waar ze haar aan de balie naar de manager verwezen omdat hij "over eventuele ruil" zou gaan, die ze vervolgens nooit meer te pakken kreeg.

Ik geef toe, een column is een heel zwaar middel, maar hoevaak worden klanten niet zo behandeld? Vooral als "met de nodige bombarie" je stijl niet is.....
Helaas zijn Apple-dealers niet de enigen....

Het zou pas echt humor zijn als Ciaran in zijn advertentie toegevoegd zou hebben "...en voor alle andere huidige en toekomstige gedupeerden."

(Bewerkt door Mijco om 13:46, 6-09-2006)

iMac 21,5" (2019) 3 GHz 16 GB 500 GB SSD macOS X 11.7, MacBookPro (mid 2010) OS X 10.13, iPhone 13 mini, iPad Air 3
Column in Metro
6 september 2006 - 14:07    reactie #13
geplaatst door: hitchhiker
Als je die column een beetje fatsoenlijk gelezen hebt, dan gaat het inderdaad vooral over de onbereikbaarheid van de dealer in kwestie, en minder over dát het ding kapot gaat. Hele slechte zet van MacHouse. Een klant die op de hoogte wordt gehouden (hoe slecht het nieuws ook is) blijft klant en zal niet gauw gebruiken maken van allerlei machtsmiddelen.

Een column is zeker een zwaar middel, maar ook een goede les (niet alleen voor MacHouse!) dat niet alle klanten zich met een kluitje het riet in laten sturen en dat sommigen zich niet aan het lijntje laten houden en serieus weerwerk kunnen geven.

Column in Metro
6 september 2006 - 14:28    reactie #14
geplaatst door: Leon
@Mijco; je hebt helemaal gelijk. Laat ik nou nét over dat eerste zinnetje heen gelezen hebben.