Facebook-app gebruikt versnellingssensor in iPhone
25 oktober 2021 - 19:13    reactie #1
geplaatst door: Ziegler
Ik ben zo nieuwsgierig hoe lang dat bedrijf nog op deze manier denkt door te moeten gaan? 
Facebook-app gebruikt versnellingssensor in iPhone
25 oktober 2021 - 19:22    reactie #2
geplaatst door: Jakko W
Ze gaan net zo lang door tot ze er niks meer aan verdienen. Dat is altijd al het uitgangspunt van Facebook geweest, en het lijkt me sterk dat ze dat ooit uit eigen beweging zullen veranderen. Het enige dat ze doen wanneer er iets in de weg gelegd wordt, is een manier daaromheen zoeken, in plaats van zich af te vragen of dat eigenlijk wel nodig of nuttig is.
Facebook-app gebruikt versnellingssensor in iPhone
25 oktober 2021 - 20:21    reactie #3
geplaatst door: Timotheus
Ja, maar alles staat of valt met de consument. Als die Facebook en aanverwante zaken de rug toekeert, is het natuurlijk einde verhaal.

Het verbaast me eerlijkgezegd dat er nog niet een programma is dat precies hetzelfde biedt als Facebook en wèl bepaalde garanties ten aanzien van privacy geeft. Natuurlijk kan zo'n programma dan niet gratis zijn, want men moet ergens van kunnen bestaan.

Maar kennelijk is de macht van het woord 'gratis' zo immens, dat dat woord niet alleen de grote meerderheid van de mensen van hun verstand berooft en als een magneet naar zich toetrekt, maar ook concurrenten de lust beneemt om een betaald maar betaalbaar alternatief op poten te zetten.
I went there and came back / It was nothing special / The river at high tide / The mountain veiled by misty rain
Facebook-app gebruikt versnellingssensor in iPhone
27 oktober 2021 - 19:35    reactie #4
geplaatst door: Jakko W
Het verbaast me eerlijkgezegd dat er nog niet een programma is dat precies hetzelfde biedt als Facebook en wèl bepaalde garanties ten aanzien van privacy geeft.
Dat heeft allerlei oorzaken. Ten eerste hebben de huidige gebruikers al geïnvesteerd in Facebook — ze zullen niet over willen stappen en alles dat ze daar gezet hebben, verliezen, of een heleboel werk moeten doen om het met de hand over te zetten. En Facebook zal natuurlijk niet mee willen werken aan een migratie-assistent, want daar hebben ze alleen maar aan te verliezen. (Het is dat telefoonaanbieders wettelijk gedwongen worden om mee te werken als je over wilt stappen, anders deden ze dat ook absoluut niet. Facebook & co. wettelijk dwingen tot zoiets is wel wat moeilijker.)

Daarbij komen het netwerk- en kip-en-ei-effect: iedereen die je kent zit op Facebook, en níét op het concurrerende sociale netwerk. Zolang het gros niet overstapt heb jij ook geen reden om dat te doen — en dat geldt voor iedereen. Dat andere zal wel héél veel beter moeten zijn wil je overstappen. (In Nederland zat „iedereen” 15 jaar geleden op Hyves, maar Facebook was schijnbaar veel beter, en dan stapten ze wel allemaal over. Ik vermoed omdat Facebook internationaal is en je dus ook makkelijk contact kon houden met vrienden in het buitenland.)

Nog een reden is dat de gemiddelde mens zich niet heel erg druk maakt over online privacy, en dan heb je dus ook geen probleem met hoe Facebook daarmee omgaat.

Plus een belangrijke:—
Natuurlijk kan zo'n programma dan niet gratis zijn
Want zoals je zelf ook al zegt:
kennelijk is de macht van het woord 'gratis' zo immens
Je lokt veel meer mensen als je ze geen geld vraagt voor iets, dan wanneer je wel geld vraagt voor iets dat zichtbaar (en bewijsbaar) beter is. Laat staan wanneer je geld vraagt voor iets dat niet zíchtbaar beter is.