Dank je wel Apple voor de service
5 maart 2008 - 16:14   
geplaatst door: bartje
Ik ben ondertussen bijna 20 jaar een doorwinterde Macfanaat en dat is er nu dus alleen maar weer op vooruit gegaan.

Een drietal jaar geleden kocht ik een G5 dual 2.5 Ghz. Sinds een tijdje maakte hij zoveel lawaai dat er iets mis moest zijn. Ook het scherm viel soms voor een of twee seconden uit om dan weer gewoon verder te gaan. Oorspronkelijk dacht ik dat het een defect in de videokaart moest zijn, maar toen ik het beestje opendeed, zag ik onder de processoreenheden een gekristaliseerde vlek en inderdaad er bleek een lek te zijn van de koelvloeistof.

Dan maar het toestel bij mijn verkoper binnengedaan die hem naar Apple terugstuurde, waarna het bericht kwam dat het ganse binnenwerk (incl. processoren dienden vervangen te worden) : kostprijs om en bij de 2.000 euro !

Maw ik kon al beter een nieuw toestel kopen omdat de wettelijke garantieperiode van 2 jaar al lang verstreken was. Tot Apple kort daarna liet weten dat zij de ganse herstelling zouden bekostigen omdat Apple zelf vond dat dit een produktiefout zou geweest zijn.

Als dat geen service is ! En met die 2.000 euro die ik niet dien te betalen, zal ik dan maar een MB Air aaschaffen  :shutup:

(Bewerkt door bartje om 16:14, 5-03-2008)

RapidNed : alles voor de nederlandstalige RapidWeavergebruiker !
Dank je wel Apple voor de service
5 maart 2008 - 17:04    reactie #1
geplaatst door: Godfather
Mag inderdaad ook wel eens gezegd worden, dat Apple ook uit komt voor fouten en dit netjes af handelt. Dit is een van die erkende fouten en daar wordt gewoon een apart repair program voor opgezet.
Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro