Apple stopt mogelijk 1GB extra geheugen in de iPhone 18 en 18e. Dat zegt de bekende analist Ming-Chi Kuo. Ze moeten daarmee iets meer ruimte krijgen voor AI, zonder dat het al te veel kost. Naar verwachting verschijnen de telefoons begin 2027, enkele maanden na de Pro-modellen.Met de upgrade krijgen de iPhone 18 en 18e in totaal 9GB geheugen, zegt Kuo. Apple zou ook kiezen voor een bijzondere geheugenopstelling: zes chips van ieder 1,5GB. De huidige iPhone 17 heeft twee geheugenchips van 4GB.Door het extra beetje geheugen moeten de telefoons soepel blijven draaien tijdens het gebruik van AI, zegt Kuo. Volgens eerdere geruchten wilde Apple eigenlijk 12GB ram in de iPhone 18(e) stoppen, maar dat gaat niet door vanwege de torenhoge geheugenprijzen. De iPhone 18 Pro en Pro Max houden wel gewoon 12GB ram.