Apple 'Big Spender' in reclamewereld
4 februari 2009 - 09:43   
geplaatst door: Doctor Apple
Terwijl grote industriëlen er flink op bezuinigen en advertentiebudgetten flink naar beneden worden bijgesteld, heeft Apple in het laatste kwartaal van 2008 juist meer geïnvesteerd in advertenties dan het jaar ervoor.

Apple heeft in de eerste drie kwartalen van 2008 ruim 104 miljoen euro uitgegeven aan reclame. Hiermee staat het bedrijf op de tweede plaats, na Microsoft dat een krappe 150 miljoen euro heeft uitgegeven in datzelfde tijdsbestek.

Het is opmerkelijk dat Apple meer aan reclamegelden uitgeeft dan Hewlett-Packard of IBM, genoemde ondernemingen verkopen drie keer meer dan Apple maar geven significant minder uit aan Marketing. Zeker in deze krappere tijden.

Hoewel niet ongebruikelijk, maar een krappe 70% van Apple's aandeel is in handen van institutionele beleggers. Institutionele beleggers geven vaak minder om toekomstplannen, maar dienen een belangrijk doel: zo hoog mogelijk rendement voor het (de) fonds (fondsen). Zonder pardon trekken dergelijke beleggers zich uit ondernemingen die het even wat moeilijker hebben.

Daarnaast lijkt Apple zich weinig aan te trekken van de kredietcrisis.

Hoe het ook zij, een ding is duidelijk: het is Apple menes als het gaat om 'World Domination'.


Doctor  :apple:

Durf te denken!
Apple 'Big Spender' in reclamewereld
4 februari 2009 - 14:40    reactie #1
geplaatst door: Calvin
Op zich niet gek dat IBM minder uitgeeft, die hoeft de consumenten niet te bestieren en heeft een goede naam waardoor het bedrijf zichzelf heel goed kan verkopen zonder al te veel reclame te maken.

Maar ik hoop voor Apple dat ze geen last hebben van de crisis, er komen berichten uit de US dat er in de store toch echt 17% minder verkocht is in december 2008 dan in dezelfde maand een jaar eerder.
(kan het artikeltje ff niet vinden)

edit: Gevonden!
http://arstechnica.com/apple/news/2009/02/report-apple-retail-stores-full-of-window-shoppers.ars

(Bewerkt door Calvin om 14:42, 4-02-2009)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Apple 'Big Spender' in reclamewereld
7 februari 2009 - 10:21    reactie #2
geplaatst door: Peter Villevoye
Dit soort getallen zeggen mij weinig. Welke cijfers zijn die miljoenen,
zijn die Amerikaans, globaal, sec directe reclame-bestedingen of een
totaal aan marketing ? Verder kan je pas zeggen hoeveel er aan een
merk besteed is, als je ook bedragen van distributeurs erbij betrekt.
Dus ik laat het bedrag (en de vergelijking) liever voor wat het is...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !