LJS Den Haag Superdealer
13 november 2010 - 14:36    reactie #25
geplaatst door: jhpeeters
Heren dank voor jullie reacties!javascript:emoticon(':thumbs-up:')

Ik zal nog een poging doen om op een volwassen manier te praten met de mensen van LJS. Ik heb er bewust voor gekozen het apparaat bij een echte dealer te kopen om te kunnen rekenen op echte service.

Feit is:
- dat mijn e-mail niet beantwoorden;
- dat ze niet luisteren naar mijn klacht; ze vragen of ik het per post wil versturen!?;
- dat ze aansluitkosten (had ik sinds 2001 nooit meer van gehoord) in rekening brengen zonder dat het in mijn contract staat;
- dat ze dwingen om onderzoekskosten te betalen, terwijl dat alleen het geval zou zijn bij een softwarematige fout;

Nu dreigen ze zelfs onderzoekskosten in rekening te brengen als ik mijn apparaat niet ophaal,javascript:emoticon(':confused:') ik heb hem nooit teruggevraagd. Vind je het gek dat sommige klanten een beetje emotioneel reageren? Ik reken erop dat ik een van de velen ben.

Jammer dat ze hun reputatie zo te grabbel gooien. Ik werk voor een grote internationale organisatie, maar ik heb al enkele Apple-gebruikers naar hun concurrent verwezen.

Je staat als klant met je rug tegen de muur; betalen moet je, zelfs als ze het apparaat weggooien.

Op z'n minst kunnen ze zeggen: "Beste meneer Peeters, wij verdienen zo weinig aan al die duizenden iPhones die wij jaarlijks verkopen, daarom zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen voor u als nieuwe klant en telkens wanneer u ons vraagt om service te verlenen.

@robert: bedankt voor je tip, mijn plan was ook om de telefoon te versturen naar een goedkopere reparateur, maar ik ben niet van plan om eerst € 55 af te tikken, het is een principekwestie geworden. T-Mobile stelde mij dat ook al voor.

Oja, ik heb even gegoogled op "apple klantenservice" het is niet alleen bij LJS een issue; ik kan mijn pijlen beter richten op de Apple Premium Resellers in het algemeen. Er wordt geen coulance verleend bij reparaties. Terwijl een klant daar wel recht op heeft. Ook als het product ouder is dan de garantietermijn.

Het wordt tijd om dit hoofdstuk af te sluiten. Jammer van de mooie producten van Apple..

LJS Den Haag Superdealer
13 november 2010 - 15:22    reactie #26
geplaatst door: Karlijn
Klachten moeten schriftelijk, dat is nou eenmaal de realiteit. Wij hebben ook weleens een klant gehad die alsmaar via de telefoon zijn beklag wilde doen maar daar is heel lastig iets mee te doen, op papier is juridisch gezien het beste.

Om die reden wordt waarschijnlijk jouw E-mail niet (meer) beantwoord, omdat het je tenslotte al een keer of meerdere keren verteld is je klacht schriftelijk in te dienen. Kan ook zijn omdat je hun vertelde dat ze die telefoon in een anatomisch ongeschikte locatie konden steken (daar waar de zon niet schijnt).

Onderzoekskosten zijn normaal, met een beetje gezond verstand had je die kunnen zien komen.

In plaats van LJS in diskrediet te brengen hier zorg je er voor dat juist jijzelf niet echt geloofwaardig overkomt met je verhaal. Zoals Robert aangeeft zijn er altijd twee kanten aan een verhaal, er is zelfs nog de mogelijkheid dat de waarheid in het midden ligt, maar jouw verhaal helt wel heel erg de kant uit van onwaar en veel te negatief.

En je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

LJS Den Haag Superdealer
13 november 2010 - 16:52    reactie #27
geplaatst door: johnvandebroek
Wanneer iemand zo'n situatie meemaakt is het verklaarbaar dat uit pure frustratie een nogal negatief stukje wordt geplaatst met zo hier en daar wat grote woorden. Persoonlijk vind ik niet dat je iemand daar zo op moet -blijven- attenderen. De tweede post van jhpeeters is wat dat aangaat al veel 'beschaafder'.

@jhpeeters: Ik voel 105% met je mee. Als gewone consument sta je vrij snel buitenspel en ben je machteloos wanneer je vindt dat jou onrecht is aangedaan. Menigeen heeft er geen probleem mee om extra geld uit de zak geklopt te worden waaruit blijkt dat dit soort praktijken 'gewoon' is geworden.

Zelf heb ik ook ooit nog eens bij een (Apple) reparatiebedrijf gewerkt. In het geval dat je een apparaat niet wilde laten repareren was daar altijd de keuze: Of je betaalt de onderzoekskosten zoals die op het ontvangstbewijs vermeld staan, of je doet afstand van het apparaat. Ofwel, wanneer jij het apparaat niet meer terug hoeft, hoef je ook geen onderzoekskosten te betalen. Zover ik weet is dit nog steeds de algemene regel bij reparatiebedrijven. Dat LJS alsnog de onderzoekskosten bij jou in rekening wil brengen terwijl je het apparaat nimmer ophaalt komt op mij onjuist en ongebruikelijk over. Staat er iets over deze situatie vermeld op het ontvangstbewijs? Zo niet, dan zullen ze akkoord moeten gaan met jouw oplossing.

Domme vraag? Welnee, gewoon niet goed opgelet vroeger!
LJS Den Haag Superdealer
13 november 2010 - 17:38    reactie #28
geplaatst door: markof

Citaat
Karlijn om 15:22, 13-11-2010
Klachten moeten schriftelijk, dat is nou eenmaal de realiteit. Wij hebben ook weleens een klant gehad die alsmaar via de telefoon zijn beklag wilde doen maar daar is heel lastig iets mee te doen, op papier is juridisch gezien het beste.

Om die reden wordt waarschijnlijk jouw E-mail niet (meer) beantwoord, omdat het je tenslotte al een keer of meerdere keren verteld is je klacht schriftelijk in te dienen. Kan ook zijn omdat je hun vertelde dat ze die telefoon in een anatomisch ongeschikte locatie konden steken (daar waar de zon niet schijnt).

Onderzoekskosten zijn normaal, met een beetje gezond verstand had je die kunnen zien komen.

In plaats van LJS in diskrediet te brengen hier zorg je er voor dat juist jijzelf niet echt geloofwaardig overkomt met je verhaal. Zoals Robert aangeeft zijn er altijd twee kanten aan een verhaal, er is zelfs nog de mogelijkheid dat de waarheid in het midden ligt, maar jouw verhaal helt wel heel erg de kant uit van onwaar en veel te negatief.

En je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Zo lust ik er ook nog wel een paar,de standaard reactie van menig reseller/winkel
als ze te maken hebben met klanten die alleen maar hun recht komen halen.

Ik heb gelukkig,nou ja helaas, de afgelopen jaren teveel en te vaak meegemaakt
dat men altijd erg goed de eigen voorwaarden weet te onderschrijven en de rechten
die je als koper geniet voor het gemak niet erkent of terzijde schuiven.
Wat ik altijd apart blijf vinden is de wijze hoe men soms reageert als men toch
aan je eis gehoor geeft,alsof men je een gunst doet,terwijl het gewoon een vaststaand
recht is wat je opeist.

Het verbaast mij vooral dat de klager het zo laat oplopen,terwijl hij allang zijn recht had
kunnen halen.

LJS Den Haag Superdealer
13 november 2010 - 18:17    reactie #29
geplaatst door: jhpeeters
@Karlijn,
Natuurlijk begrijp ik dat je een iemand schriftelijk aansprakelijk moet stellen. Liefst per aangetekende post, maar zover moet je het niet laten komen. Tenzij je een ambtenaar bent.
Tot kort geleden werkte ik zelf ik de verkoop. Ik belde mijn klanten 14 dagen na de aflevering om te vragen of ze 100% tevreden waren over het product en onze service. Dit is een erg makkelijke en goedkope manier om jezelf te onderscheiden en de klanten aan je te binden.
Natuurlijk lieten producten het soms afweten. Als het niet naar wens werd opgelost deed de klant meestal persoonlijk, dan wel per telefoon en klacht. Ik heb nooit aan de klant gevraagd een brief te sturen met daarin zijn klacht. Ik denk dat je dan als commercieel bedrijf erg verkeerd bezig bent. Ga met je klant een kop koffie (met honing :-)) drinken, dan kom je er samen wel uit.
JHP :shakehands:

@John en Markof,
Bedankt voor jullie reacties :-) Ik heb meer losgemaakt met mijn frustraties dan ik dacht. Het is slecht gesteld met de klantenservice in het algemeen. Als consument heb je inderdaad veel rechten. Het is absoluut niet toegestaan kosten in rekening te brengen zonder dat de klant instemt met deze voorwaarde. Het staat zelfs niet in de kleine lettertjes achterop het formulier. Hoe had ik het kunnen weten?
Je recht halen is een stuk gecompliceerder. Ik kan aankloppen bij een geschillencommissie die bemiddeld tussen consument en verkoper, maar Apple dealers zijn niet aangesloten bij een dergelijke brancheorganisatie. Of m'n rechtsbijstand inschakelen voor een mobieltje!? Dat gaat mijn wel wat ver. Ik heb vanmiddag even gesproken met een van de verkopers van LJS, hij zou het verhaal nog even aankaarten bij zijn collega. Er heeft eindelijk iemand geluisterd, dat lucht ook wel op. Ik heb mijn punt gemaakt, ik moet alleen nog ff door een zure Apple heenbijten.
JHP

LJS Den Haag Superdealer
13 november 2010 - 19:44    reactie #30
geplaatst door: Brinky
Gewoon online bestellen. Mijn ervaringen met de Applewinkels zijn ook niet al te best. Bij problemen valt met Apple (via de telefoon) veel beter zaken te doen. En je raakt niet geïrriteerd door die betweterige mannetjes in zwarte t-shirts.  :wink:
LJS Den Haag Superdealer
25 januari 2013 - 10:37    reactie #31
geplaatst door: Haagseharry
Beste MAC-gebruikers,

Om even terug te komen op de service van LJS in Den Haag..
Ten eerste spijtig maar de 3D-kaart van mijn iMac is vlak na de garantie kapot gegaan (had applecare/3jaar garantie). Of ik even €550 af wil rekenen. Nou is dit al belachelijk duur maar goed ze weten dat je een iMac kan betalen dus dan kan je de reparatiekosten ook wel betalen.

Nu ben ik netjes geholpen door LJS en nog geen 2 weken later had ik mijn iMac weer terug. Maar... al snel begon mijn iMac een tikkend geluid te maken wat duidelijk wijst op een aanlopende ventilator.

Heb gebeld met LJS en je raad het al; sorry meneer maar wij kunnen natuurlijk niet zeggen dat wij hier verantwoordelijk voor zijn (dit geluid is sinds de "reparatie"!!!). Nou kan ik al raden hoe dit verhaal af gaat lopen..

Een nieuwe ventilator (€?) + €50 onderzoekskosten + weer m'n iMac kwijt voor minimaal een week tijd. (nee ze schroeven hem niet open waar je bij staat zodat je hier op kan wachten) Ze mogen dan nog zo vriendelijk zijn, wanneer het om goede service of klantvriendelijke rekeningen gaat laten ze je mooi in de kou staan! Misschien wacht ik wel gewoon tot de officiële apple store is geopend want LJS valt mij vies tegen! :thumbs-down:

LJS Den Haag Superdealer
25 januari 2013 - 11:48    reactie #32
geplaatst door: paulusch
Bijzonder, want ik heb alleen maar goede ervaringen met LJS. En bij die ervaringen stond de service voorop en niet, zoals hiervoor beschreven, klantonvriendelijke rekeningen.  :thumbs-up:
LJS Den Haag Superdealer
25 januari 2013 - 12:29    reactie #33
geplaatst door: Robert
@ paulusch: heb jij Haagse Harry wel eens gezien..? :happy:

@ Haagseharry: vervelend dat het zo gelopen is voor jou, maar ik hoop dat je tegen het grapje over je naam kan (volgens mij vraag je er een beetje om met zo'n forumnaam... :wink:)

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
LJS Den Haag Superdealer
25 januari 2013 - 12:43    reactie #34
geplaatst door: paulusch
@robert:
Bèzondeâh, want ik hep allein mâh goeduh eâhrvaringuh met LJS. En bè die eâhrvaringuh stond duh seâhrvice voâhop en niet, zoals hieâhvoâh beschreven, klantonvriendelèke rekeninguh.

Dus ja, ik ken Haagse Harry!

LJS Den Haag Superdealer
25 januari 2013 - 15:01    reactie #35
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Maar waarom moet iemand iets betalen als ze AppleCare hebben das toch een verzekering of extra garantie.
LJS Den Haag Superdealer
25 januari 2013 - 15:04    reactie #36
geplaatst door: paulusch
Die Applecare was verlopen volgens Harry.
LJS Den Haag Superdealer
7 november 2013 - 12:28    reactie #37
geplaatst door: bunqueejump
Ik moet zeggen, wanneer je in de winked fysiek aanwezig bent zijn ze erg goed in hun service en praktisch alles wat je garage hebben ze antwoord, daar kan echt geen andere zaak tegen op.

Via email is dat naar min ervaring toch anders.
Ik heb nl eerder een vervangende keyboard voor mijn oude witte MacBook besteld via email, ik zou berichtje krijgen als deze binnen was, nu half jaar later nog steeds niks gehoord. Heb ook meerdere malen gemaild erover zonder reactie. En dit nb voor een computerbedrijf!?

Ik ben geen grote klant maar heb toch alhoewel enige jaren geleden een Mac mini plus iMac gekocht en allerlei accessoires en software.

Nu is mijn witte MacBook aan vervanging toe dus die bestelde keyboard (als deze überhaupt besteld is) heb ik niet meer nodig. Ik heb ze week geleden nog gemaild en dat ik bij hen een nieuwe MacBook wil kopen met de vraag of de dvd drive eruit gehaald kan worden om er een sdd drive in te bouwen door LJS, ook geen gehoor! Waarschijnlijk liggen ze niet wakker van 1300/1400€ verkoop.

Ik ga nu online bestellen of wacht op de nieuwe Apple Store in de passage in Den Haag.

Ben zelf ook ondernemer en gun graag particuliere bedrijven, maar niet op deze manier.