Nicky om 22:42, 8-09-2008Kinderziektes. ik verzin er even zelf een paar:- batterij- dekking- software/firmware- breukjes/krasjes achterkantOf (her)kennen jullie deze helemaal niet?
- batterij- dekking- software/firmware- breukjes/krasjes achterkant
Of (her)kennen jullie deze helemaal niet?
Nee, ik herken daar niks in.
-De batterij gaat bij mij makkelijk 2 dagen mee,maar ik besef dat dat iets is wat erg afhangt van het gebruik wat je maakt van de diverse functies.
-De dekking hoor je me ook al niet over,ik heb toch heel Nederland wel zo'n beetje gezien sinds 11 Juli,en ik kan overal bellen,grootste deel van de tijd met 3G.
-Software/Firmware, geen idee,mijn iPhone werkt,dus ik kan geen zinnig woord zeggen over eventueel niet werken van de software.Wel heb ik de indruk dat veel klachten daarover komen van mensen die heel veel apps gebruiken/op hun iPhone hebben,of een jailbreak gedaan hebben. (ik heb 3 schermen met apps,meer niet)
-Krassen lijken me normaal,en nogal persoonsgebonden,ik behandel mijn iPhone niet als de heilige graal,dus dat er wat krasjes op zullen komen lijkt me onvermijdelijk.Ook scheuren ben ik tot nu toe niet tegengekomen,maar ik pak direct weer een vergrootglas!
Kortom,ik ben een meer dan tevreden iPhone gebruiker.
Tis af en toe best lekker niet gebeld te kunnen worden
Hoe dan ook, als dat een klein percentage is en het probleem netjes onder garantie wordt lijkt het me ook geen groot probleem.[/news]
Maar goed ik geloof best dat het voorkomt. Das vervelend en zou door apple opgelost moeten worden.
Ger Nijkamp om 9:56, 9-09-2008[news]Het is gewoon jammer dat de hele boel zo wordt opgehyped ('het hypen van een hype', nieuw Nederlands woord), met als enig direct doel millimeters krantenkolommen en minuten zendtijd gevuld te krijgen. [ Ger ][/news]
Dat de hele boel zo wordt opgehyped heeft in eerste instantie te maken met de veroorzaker van de hype. Apple zelf en T-mobile. Zij hebben de hype gecreëerd in de media en wat vonden we het prachtig als er weer een stukje over de iphone werd geschreven die er eindelijk aan zat te komen.
Dat diezelfde media er bovenop zit wanneer het product toch net iets minder is dan voorgeschoteld werd, is niet meer dan logisch. Wie geschoren wordt moet maar even stil zitten. Dat geldt voor de producent en ook voor al zijn fans.
ps mijn iphone 2g doet het prima, afgezien van wat incidentele crashes.
Brinky om 12:04, 9-09-2008Wie geschoren wordt moet maar even stil zitten. Dat geldt voor de producent en ook voor al zijn fans.
Helemaal mee eens, maar dat betekent nog niet dat als je slecht geschoren wordt dat je dat zonder weerwoord hoeft te pikken... [/news]
Robert om 12:30, 9-09-2008[news]CitaatBrinky om 12:04, 9-09-2008Wie geschoren wordt moet maar even stil zitten. Dat geldt voor de producent en ook voor al zijn fans.Helemaal mee eens, maar dat betekent nog niet dat als je slecht geschoren wordt dat je dat zonder weerwoord hoeft te pikken... [/news]
Nee zeker niet, maar als ik op de site van Tros Radar kijk is de voornaamste kritiek slecht 3g bereik. Als ik hier en ook elders op het net kijk is dat een vaker voorkomend probleem. Of dat nu aan Apple ligt, T-mobile, zonne-activiteit of wat dan ook maakt niet uit. Het apparaat voldoet blijkbaar bij een groot aantal mensen (500 rechtstreekse klagers bij Radar en dan de rest nog) niet aan wat er gehyped is.
Brinky om 12:04, 9-09-2008Dat de hele boel zo wordt opgehyped heeft in eerste instantie te maken met de veroorzaker van de hype. Apple zelf en T-mobile. Zij hebben de hype gecreëerd in de media en wat vonden we het prachtig als er weer een stukje over de iphone werd geschreven die er eindelijk aan zat te komen.
Da's wellicht heb beeld dat je er bij hebt, maar de media stonden feitelijk al maanden bol van de 'iPhone'-berichten, lang vóórdat Apple er voor de Europese markt ook maar iets over had gecommuniceerd. T-Mobile was toen als provider nog niet eens in beeld. Apple 'doet standaard geen uitspraken over toekomstige producten', en daar houden ze zichzelf opvallend keurig aan. Je kunt wel vinden dat Apple 'hyped', maar ze doen in feite precies het tegenovergestelde: niks zeggen.
Dat dit gedrag een 'hype' oplevert is vrij uniek, ja. Andere fabrikanten schrijven hun vingers blauw aan persberichten die niet of nauwelijks worden opgepikt en Apple genereert een ongelofelijke berg 'free publicity' door... niks doen.
Ik doelde met het begrip 'ophypen' niet zozeer over het rumoer rond de iPod zelf, maar het rare verschijnsel dat een onderwerp journalistiek zó uit elkaar getrokken wordt dat er uiteindelijk geen balans meer in 't verhaal zit. Alle iPhones zijn onbruikbaar, nergens is dekking, alle applicaties crashen, de buitenzijde valt spontaan uit elkaar door alle scheuren die er spontaan inkomen. Da's het beeld dat (indirect) wordt geschetst, veroorzaakt door 'journalisten' die elkaar naschrijven zonder dat er maar één werkelijk heeft gekeken wat er aan de hand is. 'Het staat op internet, dus het is waar", een ietwat vreemde houding van 'journalisten'. Die zouden intelligent genoeg moeten zijn om te weten dat een relatief kleine groep (terecht) een heleboel rumoer kan veroorzaken. Het is juist de rol van de journalist daar doorheen te prikken, maar dat doen ze nu nét niet. Ze gaan er in volle vaart in mee, zo ook Tros Radar. Eigenlijk precies het patroon wat Statler & Waldorf al jaren geleden introduceerde:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="
Nogmaals, ik praat niet goed wat niet goed is. Een niet goed functionerende iPhone moet gewoon werken zoals bedoeld en bij elk (terecht) individueel geval heeft Tros Radar gewoon gelijk, zoals iedere consument gelijk heeft. Maar de overtreffende trap van 'ellende' waarmee het geheel zich omgeeft riekt wel érg naar 'tendentieuze sensatiezucht' als je naar de feiten kijkt.
[ Ger ][/news]
En nogmaals 500 klachten bij een consumentenprogramma zijn er relatief gezien veel.
Zou wel eens willen weten hoeveel van de 60.000 nederlandse iphone G3 telefoon wel blij is met zijn toestel , denk dat dat er meer zijn dan die 500.
Maar goed het gaat niet om aantallen als er mensen zijn die ontevreden zijn . Ok dat kan en is vervelend voor die mensen maar dan moet een programma als radar niet doen alsof de iphone helemaal niets is en dat IEDEREEN die klachten heeft want dat is nu wel duidelijk dat dat niet het geval is.
Kreeg vandaag een mailtje: "nou die iphone van jou is ook niets heb je Radar gekeken?" Kijk dat bedoel ik nou, mensen geloven direkt dat er van alles mis is met de iphone zodra ze ook maar iets negatiefs lezen, zien, al het positieve wordt direkt vergeten.
Brinky om 13:26, 9-09-2008Apple heeft met niets zeggen als jarenlang de beste methode ontwikkeld om te hypen, kijk maar naar de verwachtingen voor vanavond.
Het enige wat Apple heeft gedaan is een uitnodiging versturen naar een select gezelschap en een datum aankondigen waarop een presentatie wordt gehouden. Meer niet. Dat wij elkaar gek lopen te maken kun je Apple niet verwijten.
Brinky om 13:26, 9-09-2008En nogmaals 500 klachten bij een consumentenprogramma zijn er relatief gezien veel.
Zonder discussie: iedere klacht is er één te veel. Maar een uitrol van 60.000 iPhones met de daarbij behorende technisch gecompliceerde aanpassingen in het netwerk resulterend in 500 ongecategoriseerde klachten..?
Dat is 0,83% klachten... en 99,17% die niet klaagt.
Ik durf 't hier bijna niet te zeggen en ik ken de exacte tijdslijnen, lay-out en afhankelijkheden van de uitrol uiteraard niet, maar op een afstandje beschouwd is het daarmee helemaal geen slechte uitrol. Het is niet reëel een 0% score te verwachten bij dit soort projecten. En 0,83% bij de eerste maand waarvan de onderverdeling en relevantie in het type klachten niet in kaart is gebracht..? Mhhh...
D'r zijn er genoeg die voor zo'n percentage tekenen als ze te maken krijgen met zo'n groot en complex project dat vermoedelijk onder grote tijdsdruk tot stand is gekomen.
Ik stop er mee. Want we hebben hier duidelijk te maken met een volkomen verschil van inzicht.
Ger Nijkamp om 14:06, 9-09-2008Dat is 0,83% klachten... en 99,17% die niet klaagt.
Dat is natuurlijk iets te kort door de bocht, het feit dat 0,83% klaagt wil niet zeggen dat 99,17% klachtenvrij is. Verder ben ik het eens helemaal met je eens en vind ik de aanpak van Radar ook te tendentieus.
Maar dat programma moet natuurlijk ook 'verkopen'... [/news]
Brinky om 15:44, 9-09-2008Das natuurlijk ook weer zo, is het niet over de kwaliteit van telefoons dan is het wel over de manier waarop over de kwaliteit van telefoons wordt berichtgegeven.
"Dag mevrouw Hertsenberg, wij willen graag 1000, ja: u hoort het goed, duizend..!!! klachten over de berichtgeving rond de iPhone overhandigen. Wel véél klachten, hè..? Sensationeel véél, als u het mij vraagt. Als er zó véél klachten zijn, dan moet die berichtgeving wel héél slecht zijn, denkt u niet..? Anders waren er ook niet zó véél klachten over, natuurlijk..."
Robert om 10:53, 9-09-2008[news]Wat betreft de scheurtjes, even Googlen leert dat dat inderdaad een vaker voorkomend probleem is. Tegelijkertijd heb ik hier op het forum er nog niemand over gehoord, dus misschien dat dat een productieserie is geweest die alleen in de V.S. te vinden is?Hoe dan ook, als dat een klein percentage is en het probleem netjes onder garantie wordt lijkt het me ook geen groot probleem.[/news]
Mijn witte iPhone had binnen een week een scheurtje naast de koptelefoon aansluiting. Ik vind de iPhone 3G met z'n plastic achterkant ook een stuk minder solide aanvoelen dan mijn oude eerste generatie iPhone met z'n aluminium achterkant.
Volgens mij vertelde iemand op iphoneclub.nl dat T-Mobile NL een scheurtje geen reden vond om het toestel te vervangen. Ik heb er zelf nog geen melding van gemaakt, dat doe ik pas als er meer scheuren gaan ontstaan of als de originele scheur veel groter wordt.
De accu is ook redelijk snel leeg, elke avond moet ie weer aan de lader. 3G is ook niet echt super, thuis wel redelijke ontvangt, maar ook veel plaatsen waar echter geen 3G of slechte 3G ontvangst is. Ik reis dagelijks met de trein tussen Utrecht en Den Haag en er zitten op dat traject aardig wat gaten in de 3G dekking, vaak schakelen naar GPRS en ook ook geregeld no service.
Verder ben ik wel positief over de iPhone. Het is op deze punten na de fijnste telefoon en iPod die ik ooit heb gehad.
(Bewerkt door Rutger om 17:38, 9-09-2008)
En als je in de trein zoveel moeite hebt met de 3G dan zet je het toch uit? Ik gok dat je bereik dan zelfs nog beter is omdat de iPhone dan alleen maar nog GPRS gebruikt. En het scheelt ook een hoop in de batterijduur.
Eerlijk gezegd verbaasde ik me nogal dat iedereen zo massaal om 3G vroeg (en Apple had het in de eerste generatie ook niet voor niets links laten liggen) en het verbaast me nog meer dat iedereen het ook de hele tijd gebruikt omdat het bekend is (dacht ik) dat het een enorme energieslurper is.[/news]
Hopelijk gaat het vanaf vrijdag met firmware 2.1 een stuk beter.