Ik stuurde een mailtje naar T-mobile dat ik problemen heb met bereik.
Bij mij in huis, waar ik toevallig nogal veel vertoef...
Binnen een week werd ik teruggebeld met de mededeling dat het probleem
onderkend is en dat zowel Apple als T-mobile hard aan een oplossing werken.
Ook werd de maand december genoemd. Dan zou het netwerk aanmerkelijk
verbeterd zijn. Hieruit moge blijken dat het probleem NIET alleen bij T-mobile
noch alleen bij Apple ligt.
[Ik kan hier uit eigen ervaring nog aan toevoegen dat ik met mijn Vodafone-
simkaart op een Sony Ericsson een veel beter bereik heb (in mijn huis) dan
met diezelfde simkaart in mijn oude 1G iPhone (in de broekzak had ik daarmee
meestal geen bereik). Let wel: dit is niet zomaar even proberen, nee, dit is een
ervaring van inmiddels een maand.]
Ter compensatie van het ongemak bood T-mobile mij drie opties:
abo annuleren
ander toestel met ander abo
tot (en met?) december het abo voor de halve prijs.
Ik heb de man gezegd dat ik prettig verrast was door dit aanbod.
Ik heb natuurlijk voor het laatste gekozen want ik wil geen andere telefoon
net zoals ik ook geen andere computer zou willen.
Nog één opmerking: het is natuurlijk volslagen belachelijk om te zeggen
dat slecht 0,8% van de kopers klachten heeft. De meeste mensen doen
de moeite niet om een klacht in te dienen, maar veel erger: hoeveel procent
van de kopers WIST vóór de uitzending dat Radar klachten verzamelde?
5% ? Ik niet, en niemand niet in mijn omgeving.