Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
7 maart 2008 - 11:28    reactie #150
geplaatst door: ermo

Citaat
DNA om 1:52, 7-03-2008
Mmm gisteren binnen gekregen uit Amerika.
Vandaag een macho die hem perse wilde hebben, dus heb ik hem met winst doorverkocht  :blush:
En ben vandaag gelijk een nieuwe Nederlandse versie gaan kopen in Maastricht (Sittard niet op voorraad).
Kwam thuis en wilde hem net gaan installeren, blijkt er een dikke vette dooie pixel in het midden van het beeld te zitten!  :thumbs-down:

Morgen maar eens terug, wil een nieuwe!  Heb hem extra al niet aan de lader gehangen en geen Leopard erop gezet!
(ik kijk er eens naar uit hoe ze dit gaan oplossen!)


Hier ben ik ook zeer benieuwd naar!!

If you don't change you're direction...you might end up where you're heading...
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
7 maart 2008 - 16:02    reactie #151
geplaatst door: ofbroekema
Top apperaat, doet wat het moet doen waar het is voor aangeschaft. Fantastisch om op reis mee te nemen, lekker licht en "voelt" solid aan!  :thumbs-up: (two thumbs up!)

OFB

Appeltje valt niet ver van de boom...
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
7 maart 2008 - 16:59    reactie #152
geplaatst door: Peter Villevoye
Precies ! De meeste 'negatieve' reacties zijn afkomstig van mensen
die Apple wellicht niet tot de doelgroep voor de MacBook Air rekent.
Alsof iedere Mac voor iedere Mac-gebruiker interessant moet zijn ?
Deze vederlichte reisgenoot is en prima aanvulling op 't assortiment
aan ultra-mobiele zijde, zonder pretenties in zware media-productie.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
7 maart 2008 - 22:58    reactie #153
geplaatst door: DNA

Citaat
mvdg om 7:55, 7-03-2008
@DNA: Ik hoop voor je dat je het gedaan krijgt want een dealer HOEFT er namelijk niets aan te doen. 1 dode pixel in het midden is volgens mij toegestaan volgens de regels van Apple.
Een dealer kan je natuurlijk altijd tegemoet komen maar is daar denk ik niet toe verplicht.

Wat een onzin!
Ik ben helemaal met je eens als een laptop of LCD-screen na een maand 1 pixel kapot heeft dat je dan niet kan zeuren.(slijtage) Maar als ik een Laptop van €1700,- koop deze haal ik NIEUW uit de doos en er is dan AL een pixel stuk dan hoef ik hem echt niet hoor..
Jij koopt toch ook geen auto nieuw uit de showroom met steenslag op de motorkap?

Naar mijn mening moeten ze niet moeilijk doen en je gelijk een andere meegeven..
Alles, kabels, boekjes zit nog in de originele verpakking alleen de Air is uit de verpakking en tijdens het showen raakte ik de power knop en sprong hij aan! daardoor zag ik de fout in het scherm. heb hem gelijk weer in de doos gedaan zonder Leopard erop te zetten dus hij staat nog niet op naam....

Ze belde mijn vandaag wel, en met het geluk dat ik Leopard er niet op had gezet kon ik hem nog inleveren.. anders had ik volgens de verkoper ZELF met Apple moeten bellen en daar maar eens BOOS worden zodat ik een nieuwe zou krijgen..   :sad:
Heb maar een afspraak gemaakt om hem vandaag terug te brengen en dat ze een nieuwe voor me zouden bestellen. Maar heb het i.v.m mijn werk niet meer gehaald om op tijd in Maastricht te zijn om hem weer in te leveren. Maar helaas heb ik een allergie tegen bestellen. Dus morgen wordt het toch in Eindhoven kijken als ze hem op voorraad hebben.

Om heel eerlijk te zijn weet ik niet eens meer waar ik als Apple-fan mijn spullen moet kopen.
In Amerika zijn ze super vriendelijk en hebben ze de "echte" Apple mentaliteit de service is perfect!
Maar de garantie is dan weer een ander verhaal hier. in Sittard hebben ze nooit iets op voorraad maar wel super vriendelijk! en in Maastricht hebben ze me vandaag echt op de verkeerde plek geraakt!


Apple = Click, Boom, Amazing!
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
7 maart 2008 - 23:13    reactie #154
geplaatst door: karel apple

Citaat
DNA om 22:58, 7-03-2008
... Om heel eerlijk te zijn weet ik niet eens meer waar ik als Apple-fan mijn spullen moet kopen.
In Amerika zijn ze super vriendelijk en hebben ze de "echte" Apple mentaliteit de service is perfect!
...

Dat is dus het verschil tussen kopen bij Apple zelf (in Amerika bij de stores) en bij een dealer die door Apple in mijn ogen af en toe tamelijk vervelend benadeeld wordt t.o.v. de eigen Stores.

Kleine dealers kijken wel uit om grote voorraden te houden, komt er een nieuwe machine, dan weten ze dat net zo snel als wij en zitten dan potentieel met onverkochte voorraden die ze eigenlijk alleen maar onder hun inkoopprijs kunnen doorverkopen.

Ook kan ik mij af en toe niet aan de indruk onttrekken dat Apple naar 'eigen' klanten (bij de Store) soepeler omgaan met ruilen / garantie dan via de dealers.
Toch zal ik zelf bij voorkeur bij een dealer blijven kopen en niet bij de Store.

Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 00:25    reactie #155
geplaatst door: Appletje2

Citaat
MacWim om 10:50, 7-03-2008
'Mooie lichtgewicht', vindt de Digitaalgids van de Consumentenbond.
Ze hebben de Air aan een sneltest onderworpen. Conclusie: prachtig ding, maar technisch onderpresterend. Tja...
(toevallig weet ik dat de test is gedaan met een draadloze muis waarvoor in de enige vrije USB-poort een bluetooth dinges moest worden gestoken, 'omdat werken met zo'n touchpath zo lastig is' - ik weet niet of dat veel scheelt).

Nou en of bluetooth aan meer van je accu trekt en niet zo zuinig ook.
Dit is ook merkbaar op MacBook zelfs op de iPhone, die overigens wel erg leeg snel is.
Zeker een minpuntje  :thumbs-down:

Maar moet zeggen dat de MacBook Air een super ding is.
Het gewicht zie ik als een groot voordeel, zeker waar een laptop voor bedoeld is, mobiel zijn.
DVD drive heb je onderweg niet echt nodig mijn mening, dus mis je ook niet.

Super apparaatje wat alleen wat beter leverbaar moest zijn  :cool:

met een iPhone 3 G is niets mis, zelfs met héél beperkt gebruik ervan en dan maar 5 uurtjes stroom is niets mis, maar hij blijft een TOPPERTJE
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 00:48    reactie #156
geplaatst door: Peter Villevoye
@DNA:
Hoezo hebben ze je in Maastricht "op de verkeerde plek geraakt" ?
Je kan niet van de dealer verwachten dat ze elke doos open maken
en kijken of het scherm een pixel mist - sterker nog, daar zou men
beter zelf even naar moeten kijken voordat men de winkel verlaat.
Maar eerlijk gezegd loop ik ook met een verse Bookie de winkel uit
zonder dat ik mijn nieuwe mobiele kantoor bekeken en getest heb.

Maar je kan ook stellen: wat is de dealer zijn "toegevoegde waarde"
als-ie inderdaad de doos doorschuift en verder geen functie heeft ?
Zou je 't appreciëren als een dealer je voordat je 'm ophaalt ff belt
om te zeggen dat je MacBook een dooie pixel heeft en teruggaat ?

Apparaten gaan stuk. Niet alleen door gebruik maar ook door tijd.
Juist een gloednieuw apparaat kan in zijn eerste gebruiksuren/dagen
de meeste gebreken gaan vertonen. Uiteraard wordt alles wel getest
maar van die 1 miljoen pixels kan er wel 'ns eentje vroeg bezwijken.
Shit happens. In alle garantiebepalingen en AppleCare-voorwaarden
vind ik overigens geen enkele vermelding over defecte beeldpixels.
Dan mag je toch aannemen dat je geen defecte pixels bij aflevering
(en wellicht zelfs tot 14 dagen na aanschaf zònder ingebruikname)
hoeft te accepteren. Dat even voor de preciezen onder ons.

Of is er een soort "wet" die kapotte pixels bij aflevering vrijstelt ?

(Bewerkt door Peter Villevoye om 0:56, 8-03-2008)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 01:38    reactie #157
geplaatst door: DNA
Het geen dat ze mij belden was puur omdat hun medewerker bij het afrekenen een fout had gemaakt en mij een dot.mac verkocht voor 30,- terwijl dit online moest gebeuren..

Gisteren besloot ik om een Nederlandse versie te gaan kopen omdat ik mijn VS-versie van de hand had gedaan. Dus in Sittard konden ze niet meer dan bestellen en niet leveren binnen 2 a 3 weken. Dus heb ik direct naar M'stricht gebeld om te vragen als deze op voorraad was. 2 stuks! 1tje in het centrum en de andere bij het MVV-stadium. Die laatste sloot de winkel en ik was dus aangewezen op het centrum.. Geen probleem koop ik hem daar! Maar als ik vandaag vraag voor hem retour te geven en het ander model op te halen dat op voorraad is. Wordt er eerst gezegd dat het wel garantie is en dat ik het maar met Apple moet regelen! want hun kunnen ook niets doen en die andere was al verkocht! Maar na dat ik vertelde dat ik nog geen Leopard erop had staan.. ging alles in een heel ander tempo!!!!
Toen kon ik hem wel retour doen! en ze boekten hem dan wel zelf af op hun magazijn en een heel intern verhaal..  Sorry maar dan raak je mij op een verkeerde plek. Dan voel ik me bestolen, je laat ongeveer een maandsalaris achter en na +/- 12uur weten ze al niet meer wie je bent.

Persoonlijk vind ik het heel heel heel sterk, dat als ik een MacBook Air koopt, op koopavond tegen sluitingstijd. en de volgende dag bellen we rond 10:00uur. dat dan net die andere op die 2de locatie ook verkocht is! in +/= 3uur tijd 2 MacBook Air's verkocht. als ze zo hard verkocht werden hebben ze er wel meer van op voorraad.
het kan wel maar ik geloof er niet in..

Apple = Click, Boom, Amazing!
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 15:03    reactie #158
geplaatst door: iPascal
Ik heb de MacBook Air vandaag eens in mijn handen gehad.
Tja, ID, heel dun en dat was het dan.

Ik zie echt helemaal geen meerwaarde ten opzichte van de MacBook of MacBook pro.
Verder vond ik het nog al fragiel aanvoelen.

Het zal wel goed in elkaar zitten maar daar lijkt het me wel op te houden. :dozingoff:

Onderschrift buiten gebruik.
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 16:39    reactie #159
geplaatst door: Peter Villevoye
Meerwaarde: ultra-mobiel. Niets "meer" en juist veel minder.
Ik ken gebruikers die er iedere dag enorm blij mee zijn.

@DNA:
Hmm... de geijkte malaise met dealers in schaarste-situaties.
Zonder een discussie over dealers in dit draadje te ontketenen,
wil ik wel even kwijt dat de "klantenbinding" van jouw kant ook
niet echt lovenswaardig is: je koopt spullen in de VS, verkoopt
dit dan door aan anderen, switcht tussen Maastricht en Sittard...
Nu zijn dealers niet altijd lieverdjes; je handel blijft toch handel
en klant blijft koning, maar kies ook eens een 'hofleverancier'.
:withstupid:

(Bewerkt door Peter Villevoye om 16:40, 8-03-2008)

Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 17:07    reactie #160
geplaatst door: Calvin
@DNA, ook al verkoopt apple zelf ook rechtstreeks aan eindgebruikers, op het moment dat jij iets bij een dealer hebt gekocht, heb je geen zak met Apple zelf te maken.
De dealer is en blijft, ook na de garantie, verantwoordelijk voor de afhandeling.
Helaas zijn er geen officiele eisen mbt. dead on arrival of zoals in jouw geval, dead pixel on arrival.
Dode pixels zijn altijd een discussie. Maar ik zou het ook niet accepteren.
Hier een linkje met meer info:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=643390

Ik gok overigens dat de Air weer gewoon aan de volgende verkoxht wordt en dat die opnieuw afegscheept wordt, daarom kon het wel omgeruild nu er geen Leopard op stond. Beetje vage actie van die dealer

(Bewerkt door Calvin om 17:12, 8-03-2008)

-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 17:16    reactie #161
geplaatst door: DNA
Peter:

Ik wil graag, heel graag 1 bedrijf hebben die ons alles kan leveren..
Maar wat heb ik aan Apple-winkels die het zelf allemaal eerst moeten gaan bestellen???
Dit kan ik zelf ook... en ben net zo snel als hun!

Waar ik naar toe wil is:
Wij zijn vanaf vorig jaar switcher geworden van PC naar Apple. Veel problemen met PC's en met het hele Vista verhaal opkomst werkte dat niet lekker. Maar de service waar we onze producten kochten was maar dan goed!
Nu zijn we sinds ik denk oktober of november 2007 steeds stapje voor stapje aan het overgaan "vernieuwen" naar Apple producten, dit komt uit tot nu toe al op een dikke €6500,- aan hardware.
Allemaal gekocht in Nederland. (ex. mijn Iphone & time capsule <-- hier nog niet verkrijgbaar).
Maar we willen graag een winkel hebben waar we direct naar toe kunnen gaan en producten kunnen vasthouden/proberen en dan direct kopen. dit lukt niet goed in de online-shop.
En als er iets mis mee is (wat altijd kan gebeuren) moet ik ook zonder problemen hem weer kunnen inleveren bij diezelfde winkel. Zoals in Sittard was de service wel TOP, 3 weken geleden toen mijn muis en toetsenbord stuk ging. ik kreeg zelfs een vervangende muis en toetsenbord van hun mee terug. Maar we hebben er ook vaak gestaan dat het niet op voorraad was.. (dit blijkt in het zuiden het grootste probleem te zijn)

En alles wat er in Amerika gekocht is geworden blijft normaal ook daar vanwege de garantie!
Das wat ik wilde zeggen hierover..
Terug naar het onderwerp de MacBook Air!
Wat volgens mij wel een super relax machientje is.. ondanks alles wat hij niet heeft  en hoe langzaam hij wel niet is.

Apple = Click, Boom, Amazing!
Macbook Air, wat vinden jullie ervan?
8 maart 2008 - 17:30    reactie #162
geplaatst door: DNA
Beste Calvin,

Nee ze doen nu netjes hun werk zoals ik het graag had gezien vanaf het begin.
Ik heb hem vandaag terug gebracht en heb een retourbon gekregen zodat als hij weer op voorraad is ik weer een nieuwe kan ophalen! en voor deze Air met dode pixel is een nieuw scherm besteld en wordt door de dealer zelf weer gefixt, zodat hij daarna weer verkocht kan worden..

Hier kan ik wel mee leven..
Zolang ik gewoon een nieuwe krijg ben ik weer tevreden, jammer van het bestellen maar ja dat blijkt dan overal in Limburg zo te zijn..  :happy:

Apple = Click, Boom, Amazing!