Pro warehouse heeft een gat in de markt gevonden, top gedaan door ze
10% aanbetaling is logisch, hen bestellen 100 iMacs die een beroerde levertijd hadden ( de afgelopen periode ) dus ze willen voorkomen dat er massaal wordt geannuleerd, onder het motto van : ik heb toch nog niks betaaldDe marges op Apple laten nou eenmaal niet toe om risico's te nemenJe zal vorige week maar 100 MacBooks op voorraad hebben genomen ( zie nieuwsflits )
Marge zal niet dik zijn voor Pro Warehouse maar zal wel wat zijn, bij grote bestellingen is er namelijk een soort staffelkorting vanuit Apple, even zeuren bij de distri en je hebt nog wat kortingUiteindelijk zullen ze dus echt wel wat verdienen ( geen tienduizenden euro's !!! ) Echter ze hebben wel gelijk meer dan 100 nieuwe klanten waarvan een groot deel klant zal blijven.
Mensen die daar hebben besteld zullen echt wel geleverd krijgen, serviceafhandelingen zullen ze inderdaad uit handen geven aan bijvoorbeeld Card, maar dat is logisch, je kan niet tegen dumpprijzen leveren EN een volledig serviceapparaat hebben.
Nadeel van deze verkooptechniek is dat volgend jaar de site vermoedelijk op zijn gat licht, dit zijn echt akties die even bestaan totdat het nieuwe eraf is.
(Bewerkt door Red om 22:01, 1-11-2007)
Grijze import zal het niet zijn, Apple wereld is klein, als Apple Bunnik dit merkt is Pro warehouse de volgende dag geen erkende dealer meer.
vraag is : wat versta jij onder service ?????
(Bewerkt door Neuroteck om 22:13, 1-11-2007)
Anyway, je krijgt gewoon dezelfde service als bij alle andere resellers, alleen dan met wat meer hart, imho. Ze doen net even een stapje meer voor je, en ze weten waar ze het over hebben. Als er iets is, kan je ze gewoon bellen of mailen.
Bij de weg Red, waar ging dat stukje over?
Ik heb een bij Macdiscount een iMac besteld. Ik was nummer 18, voor 1368 leek het mij een goede deal en de kans op een nog lagere prijs. Dat is dus gelukt. Ik heb de standaardversie besteld.
Maandagochtend en offerte van Pro Warehouse voor mijn configuratie. Ik heb gebeld en 5 minuten later was er de Pro-forma factuur. Via telebankieren 10% overgeboekt. Een uur later een pakbon ontvangen en omdat ik niet helemaal begreep wat ik hier mee moest opnieuw gebeld (deze jongens zijn trouwens super vriendelijk). Het bleek dat ik zo snel was dat mijn iMac uit hun voorraad geleverd werd. Maandagavond het restant bedrag overgeboekt. Dinsdag een stil dagje. Woensdag bericht dat de iMac verstuurd was en de definitieve factuur per post toegestuurd gekregen (inclusief visitekaartjes). Gisterochtend (donderdag) was hij in huis. In de doos een perfect uitziende en werkende iMac, helaas nog zonder Leopard maar die heb ik bij Apple online besteld (8,95 actie). Dat bedrag krijg ik van hen retour. In de doos tevens een servicekaartje dat Pro Warehouse samenwerkt met MacRepair voor aftersales service en reparaties.
Hoe veel perfecter wou je het hebben?
Guus
(Bewerkt door lucienac om 9:03, 2-11-2007)
(Bewerkt door lucienac om 9:04, 2-11-2007)
Mijn ervaring tot nu toe is dat elk telefoontje zeer vriendelijk wordt beantwoord en de mail zeer snel wordt afgewerkt. Natuurlijk mag ieder zijn mening hebben over de manier van verkoop, maar gelukkig heb je het recht om ook gewoon niet te kopen. Er is een groot verschil tussen oordeel, vooroordeel en veroordeel, waarvan de laatste niet op z'n plaats is. De ervaringen van de meeste tot nu toe afgeleverde producten worden hier op het forum positief gemeld. Jammer daarom dat veel reacties van 'niet' klanten haast doen denken aan oplichting en praktijken die sterk doen denken aan aanbieders op Marktplaats met als verzendadres HongKong. Tot op dit moment is daar geen absoluut geen reden voor. ProWarehouse zal er zich goed bewust van zijn dat elke misstap hier breed wordt uitgemeten en bepalend is voor hun toekomst.
Al met al heb ik er wel vertrouwen in dat ik volgende week mijn bestelde iMac bij hun kan afhalen en dat alles correct zal verlopen. 10% aanbetaald en het restant wordt daar ter plekke geregeld, op z'n Hollands.... "boter bij de vis".
maar ja, ik overleef het (denk ik) wel. voor 300 euro korting wil ik echt wel 3 weekjes wachten (dan verdien je dus 100 euro per week zonder ook maar iets te doen. dat is nog eens slapend rijk worden
Ik raak ook altijd in de war hoor, tussen de GHz-en, GB's en MB's.
(Bewerkt door heuvelrach om 15:07, 3-11-2007)
Niks meer dan lof voor PWH en de pakketdienst, perfect geinformeerd en precies op tijd geleverd.
nog even wachten......
Wik
eindelijk er komt schot in de zaak!
Het enige minpuntje bij de heren; ze moeten ECHT zichzelf trakteren op een gezellige telefoniste die hun telefoontjes kan aannemen wanneer zijn in de kelder bij 50 iMacjes geheugen in staan te bouwen. Volgens mij werken die jongens zich echt uit de naad, dus waar die horror verhalen vandaan komen... I don't know.
Linda